fbpx
Management Opinii

Cum sporesc managerii gradul de interes si productivitate5 min

19/01/2015 4 min read

author:

Cum sporesc managerii gradul de interes si productivitate5 min

Reading Time: 4 minute

La inceput de an, dupa o vacanta de aproape doua saptamani, multi dintre managerii companiilor-client mi-au povestit ca e nevoie de timp pentru ca lucrurile sa reintre in normal. In birouri inca se resimte o stare post-concediu care se traduce prin mici dificultati de a lua initiativa, de a realiza sarcini complexe sau de a demara proiecte complexe.

 De Corina Diaconu

In calitate de consultant in domeniul HR, le-am spus ca secretul fiecarei companii sta in stilul de management si, mai ales, in stilul de leadership – cel mai apreciat in 2015. Persoanele aflate in pozitii de conducere sunt motorul de acțiune. Daca sunt admirate si respectate de angajati si, mai ales, daca insufla energie si pozitivism. Astfel, starea post vacanta se transforma intr-o stare placuta de actiune.

Iata 10 strategii adoptate de managerii si liderii pe care i-am cunoscut si care functioneaza  eficient:

1.Incurajeaza, motiveaza, sarbatoreste!

Luna ianuarie este potrivita pentru o discutie cu fiecare angajat in parte despre realizarile lui in 2014, si despre planurile pentru 2015. Fiecare si-a stabilit sa fie mai eficient si mai productiv decat in anul care tocmai s-a incheiat, asa ca in calitate de manager, nu trebuie decat sa-l incurajezi si sa-i oferi suport si sfaturi in a realiza ce si-a propus. Este un prim pas in a-l motiva sa se intoarca la birou si sa lucreze fericit. O alta forma de motivatie este accesul la traininguri care sa-i dezvolte skill-urile dorite pentru acest an. O data stabilite planurile, nu trebuie decat sa mai fixezi o zi, de preferat vinerea, cand programul este mai lejer, pentru o intalnire in grup, unde fiecare angajat se lauda cu ce a invatat nou, cu ce a citit sau cu ce proiect a dezvoltat. Cele mai apreciate realizari merita recompensate, recomandabile fiind cadourile care tin de destindere: carti, bilete la teatru, acces la SPA, abonament la fitness sau la piscina – sunt doar cateva exemple.

2. Promoveaza liderii! 

Analizeaza rezultatele din anul care tocmai s-a incheiat si promoveaza angajatii care s-au remarcat in cadrul echipelor. Numeste-i lideri si compania va avea de castigat pentru ca acesti oameni au increderea angajatilor si stiu cum sa-i motiveze pentru ca obiectivele sa fie atinse.

3. Ofera feedback constant!

Fiecare task trebuie urmarit pentru a vedea daca exista progres sau nu, iar masurile intermediare pot salva de multe ori situatia. De aceea, este indicat ca managementul sa dea feedback constant si punctual si sa asculte si opinia angajatilor. Aceasta atitudine este ca o garantie pentru fiecare angajat care va simti ca este parte din companie, iar activitatea sa contribuie la dezvoltarea business-ului.

4. Cere target-uri realiste!

La inceput de an nu putem face tot ceea ne-am propus pentru intregul an. De aceea, este indicat ca fiecare manager sa expuna situatia astel: „Avem acest proiect care se va derula pe 6 luni, dar il vom imparti in obiective si sarcini pe fiecare saptamana”. Suna mult mai optimist la inceput de an si ii va determina pe angajati sa-si indeplineasca task-urile in pasi mici.

5. Sedintele scurte si intense, cheia marilor progrese

Comunica scurt si eficient task-urile si mesajele si nu lasa ca sedintele sa ocupe mai mult timp decat munca. Mai degraba, incurajeaza trecerea la fapte si munca in echipa.

6. Sparge monotonia si roteste sarcinile!

Chiar si atunci cand acorzi task-uri conform competentelor angajatilor, acestia pot simti ca intra într-o stare de rutina. Ofera-le pentru o zi pe saptamana sansa de a lucra intr-un alt departament sau pe un alt job/proiect pentru care sunt talentati. Monotonia de la inceput de an se poate transforma astfel intr-o provocare.

7. Happy team work!

Gandeste un spatiu vesel de intalnire pentru angajați! Cateva canapele confortabile si colorate, fructe, gustari, scaun de masaj, jocuri si gata, e spatiu perfect pentru cele mai bune brainstorming-uri. Intr-un cadru informal se nasc si cele mai bune idei, e dovedit stiintific, creierul functioneaza mai bine in astfel de conditii. In plus, munca in echipa e mult mai motivanta la inceput de an.

8. Program flexibil

Fixeaza un program de lucru pe placul angajatilor care poate fi foarte productiv si pentru companie. Nu este necesar ca toti sa fie la birou la ora 8. Un astfel de program se justifica doar pentru cei care intra direct in contact cu publicul-client. O solutie creativa si motivanta poate fi si reducerea saptamanii de lucru la 4 zile (cu un program mai lung decat de obicei, cam 10 ore pe zi), iar vinerea sa fie libera sau doar cu mici task-uri de acasa. Astfel, angajatii au mai mult timp sa se ocupe de viata personala, iar compania nu are costuri suplimentare. Evident, daca organizatia permite un program flexibil, acesta trebuie sa fie și la alegerea angajatilor, in functie de cum le este mai convenabil si in viata personala. O alta solutie ar fi programul de 8 ore ales in functie de cum angajatul se simte mai productiv, aceasta fiind o solutie viabila pentru cei care lucreaza in IT. Desigur, si aici exista limitari pentru ca unele job-uri depind de un program al partenerilor din alte tari. Un factor motivant este recunoasterea orelor petrecute peste program sau lucrate in weekend si recompensarea angajatului cu alte zile libere sau cu bonusuri financiare.

9. Job-ul de acasa 

Pentru angajatii care lucreaza in domeniul IT, in design, marketing, contabilitate, lucrul de acasa poate fi motivant si productiv. Astfel, acestia se pot concentra in liniste si rezolva mai multe task-uri decat intr-o zi obisnuita cand petrec cel putin doua ore pe drum, iar la birou programul le este intrerupt de colegi si apeluri telefonice.

10. Mai putin stres, o sanatate de fier!

Zilnic interactionez cu multi candidati care la Intrebarea: De ce doriti sa plecati de la fostul loc de munca? raspund ca stresul este prea mare si, practic, doresc un echilibru intre job si viata personala. Fiecare companie care are un mediu de lucru stresant plateste fara sa-si dea seama pentru acest aspect prin orele de invoiri ale angajatilor pentru a merge la medic si prin lipsa de productivitate din cauza oboselii psihice. Cele mai eficiente metode sunt incurajarea pauzelor la birou, instalarea unui scaun de masaj si a unui bar cu fructe si gustari sanatoase.

Corina Diaconu este Managing Director la firma de executive-search si consultanta in resurse umane, ABC Human Capital 

Citeste si despre 7 CEO celebri si stilul lor de a lucra inteligent si rapid:

http://www.recrutaresiselectie.ro/article/7-ceo-celebri-ne-arata-stilurile-lor-de-lucra-inteligent-si-rapid/

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *