Interviuri Antreprenori Interviuri & Opinii

Dan Panciu, Fabrica de Profile: „Am învățat că simplu devine abia în momentul în care știi tot despre subiectul respectiv”

19 apr. 2022 4 min

Dan Panciu, Fabrica de Profile: „Am învățat că simplu devine abia în momentul în care știi tot despre subiectul respectiv”

Reading Time: 4 minute

Dan Panciu a plecat la drum în lumea antreprenoriatului la 25 ani cu gândul să arate că e capabil să facă performanță. Și a făcut. În 11 ani de la debut, Fabrica de Profile este acum un jucător important pe piața de profile de arhitecturale decorative de exterior și interior. Am vorbit despre cum arată parcursul unui antreprenor care a construit un business de la zero, motivație, obiective, dar și ce riscuri și-a asumat, greșeli, schimbări.

Cum a luat viață Fabrica de Profile?

Totul a început în anul 2011, în luna octombrie când eu aveam 25 ani. Am venit după o experiență intensă de un an și jumătate la un loc de munca care în ciuda eforturilor depuse nu îmi oferea satisfacția scontată. Am luat decizia să demisionez și am realizat planul de business pentru a începe activitatea FdP. Am început să muncesc la plan, etape și strategie. La 1 octombrie 2011 am mers prima data la birou nostru, într-un spațiu mic de 100mp în Jilava.

Brandul FdP provine din dorința mea de la acea vreme în a “produce optim” și a avea versatilitate și flexibilitate în găsirea de soluții. Așa a rezultat ideea de Fabrica de Profile. Fabrica, pentru că tot timpul am gândit că într-un viitor va fi ceva mai mult decât un spatiu mic și un utilaj. 

Când v-ați dat seama că aceasta nișă poate fi o oportunitate de business?

Cred că mi-am dat seama cu câțiva ani înainte de a începe business-ul. Se întâmpla prin 2008 când am luat primul contact cu cererea de astfel de produse. La o cercetare amănunțită ele se foloseau de foarte mult timp în USA, Canada, Belgia, ulterior au avut o crestere foarte mare în Turcia. Deci premisele duceau către o creștere a cererii și la noi în țară. Bineînțeles cu specific diferit.

Care a fost motivația pentru a începe această afacere?

Motivații pot să enumăr multe. Au fost unele la început, pe parcurs s-au mai adaugat și sunt convins că vor mai adăuga. Dau câteva exemple: motivația că sunt/suntem capabili de a FACE; motivația de a fi util, prin soluțiile tale transpuse în produsele din business, motivația de a deveni mai bun, mai complet; motivația de a ajunge să ai un know how atât de bun încât să exporți produsele către piețe din afara României, motivația să construiești o ECHIPĂ, etc.

Dan Panciu, CEO Fabrica de Profile

Ce obiective v-ați setat la început?

Cred că la început, la 25 ani și fără o școală de business, nu aveam cum să am obiective foarte smart. Oricum nici dezvoltarea antreprenorilor nu includea atât de multe noțiuni ca în acest moment. Dar, ca să răspund la întrebare printre obiectivele mele se aflau: identificarea soluțiilor tehnice pentru a avea un produs foarte bun, recrutarea celor mai potriviți oameni în pozițiile importante, să fiu profitabil, să reinvestesc profitul în echipamente, marketing și dezvoltare, să ofer stabilitate tuturor, să ne extindem în toată țara, să atragem parteneri.

Cum ați reușit să marketați și să comercializați produsele, la început? Spre ce zone de desfacere v-ați îndreptat?

Produsele au fost popularizate în primii doi ani prin site-ul propriu și cataloage hardcopy în rândul arhitecților și constructorilor. Bineînțeles că recomandările venite de la proiecte finalizate au reprezentat un canal de vânzare foarte bun. Desfacerea a fost în cea mai mare măsură către end user și anumite proiecte speciale de construcții.

Care credeți că a fost cel mai mare risc pe care a trebuit să vi-l asumați?

Sunt riscuri încă din prima zi de activitate. Cred că cel mai mare risc asumat de mine, a fost să aloc timp și când spun timp mă refer la 12-16 ore de activitate în primii 2-3 ani, într-un business care nu știam că va ajunge să aibă parcursul dorit de mine. Ulterior, când echipa a crescut, investițiile au fost mai mari, proiectele au fost mult mai mari riscurile s-au diversificat. Un risc mare a fost să promit realizarea unei cantități mari de produse, atipice și cu o tehnologie nouă pentru noi, în 6 luni. Pentru echiparea a 2 hoteluri la Jocurile Olimpice de la Soci. Am reușit!

Ce s-a schimbat între timp?

S-a schimbat contextul în care ne desfășurăm activitatea – piața definită prin cerere și ofertă, modul mult mai simplificat și rapid de a face business. Ne-am schimbat noi prin creșterea avută (creștere de CA, creștere de membri în echipă, creșterea numărului de parteneri, proiecte) și prin schimbările de proceduri și procese din interiorul companiei.

DSC07902

Ce greșeli ați făcut de-a lungul dezvoltării Fabrica de Profile și ce ați învățat din ele?

Greșeli au fost multe și enumăr câteva dintre ele. Am subestimat anumite momente/contracte pe care puteam să le duc mult mai sus. Am învățat că simplu devine abia în momentul în care știi tot despre subiectul respectiv (sau aproape tot). Am recrutat fără să știu cu precizie care sunt cerințele de la poziția respective. Sunt mereu atent la acest proces, care poate să creeze bătăi de cap de ambele părți dacă nu este condus corespunzător.

Ce oferiți mai bine decât concurența?

Ce mi-am propus să fac din prima zi de business: flexibilitate – ascultăm nevoia clientului și sigur avem propuneri de soluții; soluțiile tehnice unice – ne-am remarcat întotdeauna cu identificarea unor soluții foarte bune pentru proiecte aproape imposibile; preț optim; servicii de calitate în zona de vânzări, producție, logistică.

Suntem un brand onest și omniprezent în relația cu clientul, indiferent de momentul relației noastre comerciale.

Dacă ar fi să o luați de la capăt, ce ați face diferit?

Aș face la fel! Modificările ar fi minore. Poate puțin mai devreme aș fi pus accentul pe proceduri, mapare de procese și marketing, dar rămân la părerea că am avut o creștere frumoasă, organică și stabilă.

Array
One Comment
  1. Georgiana
    Felicitari pentru munca si rezultate!

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: