Dana Marțian, DS Automobiles: Creativitate și explorare de noi posibilități
Reading Time: 3 minuteDacă bărbații au intuiția și viziunea asupra viitorului drept calități ce îi poziționează ușor în fața femeii, însă femeia compensează cu rigurozitatea cu care planifică acțiunile concrete și le pune în aplicare, spune Dana Marțian, DS Automobiles Marketing & Communication Director.
Ce înseamnă să fii femeie în top management în 2025?
Dacă mă gândesc la evoluția societății și nu la cazuri particulare, cred că este în firescul lucrurilor ca femeia să poată desfășura activități similare cu bărbatul. Bineînțeles, nu mă refer la activitățile extreme ce necesită forță brută și nici la cele ce necesită finețe și răbdare. În evoluția socială concurența, chiar și între sexe, a fost unul dintre incubatoarele progresului, iar din acest punct de vedere, societățile de tip matriarhat sau patriarhat atunci când și-au atins limita competențelor au fost nevoite să facă loc unei alte etape superioare.
Ca și în familie, care este celula socială, și la nivel de organizații sau guvernamental, această combinație a calităților native specifice fiecărui sex reprezintă formula de succes ce maximizează șansele de performanță în acest proces de rafinare la care ne supune societatea de astăzi. Ca să fiu mai specifică, este știut deja că bărbații au intuiția și viziunea asupra viitorului drept calități ce îi poziționează ușor în fața femeii, însă femeia compensează cu rigurozitatea cu care planifică acțiunile concrete și le pune în aplicare. Așadar combinația calităților native sau dobândite transformă asocierea în ceva mult mai puternic decât forma lor individuală incipientă. Concluzionând, prezența femeii în top management maximizează șansa funcționării performante a unei societăți, fie ea și comercială.
Ce îți place cel mai mult la ceea ce faci?
Ca persoană, deși știu că repetiția conduce spre excelență, de cele mai multe ori sunt sedusă de creativitate și explorare de noi posibilități. Marketingul este un domeniu cu multe legi fixe, însă oferă și șansa explorării noului, iar pentru mine acest lucru este cu adevărat minunat. Tot acest parcurs mă împlinește pe deplin din punct de vedere profesional.
Cum vezi rolul femeilor în business? Mai putem vorbi de diferențe de gen în această privință?
Excluzând unele cazuri izolate cred că perioada revoluției feministe s-a încheiat, iar astăzi doar în societățile cu adevărat “old fashion” mai apar divergențe de gen. Acum se vorbește doar în termeni de business, iar elemente de tipul: return of investment, market share sau orice alt indicator de performanță reprezintă ținta tuturor eforturilor angajaților companiilor. Percepția mea este că eficacitatea cu care businessul e condus spre succes califică oamenii din punctul de vedere al valorii lor în business și nu genul acestora.
Crezi că este extraordinar să fii femeie? De ce?
Vorbeam mai devreme despre “emanciparea femeii”! Pentru mine un lucru extraordinar este că femeile au obținut ce și-au dorit din punct de vedere social, iar în marea lor majoritate și-au menținut cu succes și calitățile de dătătoare de viață și soții. Deși este foarte dificil de a împlini simultan aceste roluri, femeia modernă o face zi de zi și pot spune că o face cu succes.
Ce sfaturi ai pentru femeile care aspiră la o carieră de succes în business?
Să lase în urmă prejudecățile, să se autoevalueze corect și constant, să se pregătească temeinic, să aibă încredere în potențialul lor de a reuși și, poate cel mai important, să se pregătească mental pentru o activitate de anduranță în care momentele sublime și cele de cădere vor alterna inevitabil. Îmi place mult o replică dată de Gina Carey: “O femeie puternică privește provocarea în ochi și îi face cu ochiul.”
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz