Marketing

De ce are succes Biz Social Media Camp de la Pârâul Rece

26 iun. 2018 4 min

De ce are succes Biz Social Media Camp de la Pârâul Rece

Reading Time: 4 minute

conferinta15Cum reușești să realizezi combinația ideală între conținut de calitate, activări creative și o doză de distracție care să coaguleze comunitatea online din România? De 15 ediții echipa Biz perfecționează rețeta la Social Media Camp si adaugă constant ingrediente noi.

„Voi, la Biz, o țineți numai în petreceri!”, mi-a zis cineva înainte de tabăra din aceasta vară (21-24 iunie). Prima reacție a fost să mă enervez, pentru că Biz SMS Camp înseamnă mult mai mult decât petreceri reușite. Sau legendare, cum se scrie în online. Este un eveniment de 3 zile, cu traininguri și conferințe, unde înveți de la cei mai buni specialiști în marketing și comunicare cum poți să construiești campanii de succes și ce strategii de social media marketing sunt potrivite pentru tine sau brandul tău.

Este adevărat, seara sunt petreceri, pentru că în tabără vin oameni care n-au uitat să se distreze. Vin oameni inteligenți și cu umor, care știu că, dincolo de muncă, avem nevoie de întâlniri cu prietenii, de relaxare și stat la povești până târziu.

Dincolo de aparențe

Când mergi la un spectacol de balet, nu vrei să vezi bătăturile dansatorilor după zile la rând de repetiții. Nu vrei să participi la construirea decorurilor, nu pierzi nopțile cu scenograful în căutarea celor mai creative soluții. Vrei să te bucuri de spectacol. Și, când totul este gata, „zborul” dansatorilor în luminile reflectoarelor pare natural, sincronizarea celor de pe scenă pare că vine de la sine. Pare că totul este ușor.

Pentru echipa Biz, tabăra înseamnă multă muncă. Înseamnă ședințe și brainstorminguri în care căutăm idei proaspete, stabilim teme de dezbatere și căutăm cei mai potriviți speakeri. Înseamnă implementarea ideilor nebunești și coordonarea echipei în așa fel încât să obținem cele mai bune rezultate. Înseamnă să folosim eficient resursele și energia, pentru că, în timp ce ne ocupăm de organizarea taberei, facem și revista și organizăm și alte evenimente. Dar înseamnă și distracție.

disco party sms2Într-un exercițiu în care participanții la Biz SMS Camp au fost întrebați care ar fi sloganul potrivit pentru tabără, răspunsul meu a fost „work hard, play harder”. Pentru că, atunci când se încheie prezentările, workshopurile sau debate-ul, și echipa Biz merge la petrecere. Și, dacă avem o petrecere Dirty Disco cum a fost cea organizată ediția aceasta de UniCredit Bank, ne punem costumele, perucile și atitudinea de anii ’80 și ne distrăm până spre dimineață, chiar dacă în timpul ăsta misiunea noastră este ca participanților să nu lipsească nimic.

Fac ce îmi place și îmi place ce fac!

Sigur că și noi obosim câteodată. Dar încercăm să nu obosim toți deodată și să ne susținem unul pe celălalt în echipă.

Da, suntem o echipă care face proiecte ce pentru alții par imposibile, iar eu una am învățat de la toți și de la fiecare membru al echipei în parte. Fac ce îmi place și îmi place ce fac! O spun mereu, chiar dacă poate părea un clișeu, dar realitatea este că ai mult mai mult spor când îți place ce faci.

Știu și că vorbele despre echipă pot părea un clișeu, dar tabăra arată încă o dată că echipa este esențială. La Pârâul Rece înveți să lucrezi în echipă, să cooperezi, să vezi calitățile colegilor și să le folosești pentru a obține cele mai bine rezultate pentru echipă – partea de rezolvare de briefuri este doar un exemplu. Lucrul în echipă este o abilitate pe care trebuie să o dobândești și să o exersezi. Și pentru că ajungem în punctul în care ne întrebăm până unde merge robotizarea și ce joburi vor dispărea sau cât de reală va fi realitatea virtuală, empatia și pasiunea pentru ce faci vor fi cele care vor face diferența între noi și roboți. Pasiunea și autenticitatea (că tot am dezbătut pe această tema în cadrul prezentărilor), fac și vor face mereu diferența.

Pentru echipa Biz, tabăra este un maraton. Începe miercuri dimineața și se încheie duminică seara. Ne întoarcem obosiți, dar plini de energie, de idei, de lecții învățate. Cerem feedback de la speakeri și de la participanți, pentru că vrem să știm care sunt situațiile când lucrurile nu au ieșit cum am fi vrut și vrem să învățăm din ele, pentru ca la ediția următoare a taberei să iasă perfect! Și asta este și atitudinea participanților – vin să învețe unii de la alții să fie mai buni. Vin să se inspire și inspire pe alții, să vadă lucrurile din noi perspective, să discute cu oameni care lucrează în același domeniu, să vadă abordări diferite.

Evoluăm împreună

briefs smscampDacă ar fi să descriu tabăra într-un singur cuvânt, aș spune „profesionalism”. Asta m-a încântat de la prima participare – profesionalismul colegilor care organizează tabăra, se gândesc la toate detaliile, la riscurile care ar putea să apară și care pregătesc pentru posibila situație un plan B, un plan C, ba câteodată și câte un plan D! Se adaugă aici si profesionalismul și implicarea participanților – profesionalismul cu care speakerii își pregătesc prezentările, se implică în activări și culmea! chiar și petrecerile tematice care sunt tratate cu profesionalism, când toți participanții își pregătesc costumele și atitudinea potrivită, iar distracția este garantată.

Dacă totul pare ușor, dacă tabăra pare o petrecere, înseamnă că facem bine ce facem. Înseamnă ce ne-a mai ieșit încă o ediție minunată de Biz SMS Camp.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: