Management Opinii

De ce ignoră managerii ideile echipei

23 nov. 2020 3 min

De ce ignoră managerii ideile echipei

Reading Time: 3 minute

Sunt sigură că de multe ori ai avut idei care nu au fost aprobate de managerul tău direct. Dacă te-ai întrebat de ce, poți găsi mai jos trei dintre cele mai importante motive.

De Delia Dragomir

Sunt situații când, lucrând într-o organizație, angajații simt nevoia să vorbească unui superior, de regulă managerului, despre workflow-ul pe care îl au. Fie că e vorba despre felul în care angajații interacționează între ei, fie că este vorba despre o posibilă idee inovatoare, angajatul își verbalizează părerea pentru a obține o validare din partea celui care îi coordonează munca.

Piedicile manageriale

Conform unui studiu realizat de Frances J. Milliken, în 2003, managerii care nu promovează ideile colegilor îi determină să nu își mai exprime păreri în viitor. De cele mai multe ori, ideile subalternilor sunt ignorate de către manageri pentru că acestea nu se încadrează în viziunea generală dezvoltată pentru un proiect. Nu este vorba de rea voință, doar că întreaga activitate poate avea de suferit din cauza unei decizii care este în dezacord cu o strategie deja agreată.

Descurajând o idee propusă de un coleg, un leader îl poate determina să nu mai aibă curajul să își spună opinia vreodată. Acest lucru nu este întotdeauna benefic pentru organizație. Potrivit unui studiu Organization Science, este demonstrat faptul că managerii sunt puși în situația de a lua decizii dificile, iar lucrul acesta determină reticența lor în vederea acceptării propunerilor colegilor.

Beneficiu organizațional

De cele mai multe ori, ideile sau problemele menționate de către colegi sunt considerate a fi un feedback constructiv pentru organizația pentru care lucrează, după cum sugerează în recomandarea pentru o viitoare cercetare Nathan P. Podsakoff, cercetător în cadrul Universității din Arizona, SUA, alături de alți cercetători. De asemenea, aceștia pot chiar să aibă parte de o performanță remarcantă datorită observațiilor. Fiind în prima linie la locul de muncă, angajații sunt primii care văd dinamica lucrurilor în organizație și care pot veni cu soluții în caz de nevoie.

Îmbunătățirea mediului de lucru sau adoptarea unor idei venite din partea angajaților sunt factori care pot determina o performanță uimitoare în rândul angajaților, dar și încrederea că pot evolua în cadrul organizației prin căpătarea unor abilități noi.

Limba și cultura

Un alt motiv care ar putea să determine ignorarea ideilor unor membri ai echipei este limba vorbită, inclusiv cultura. În cazul unei organizații care se extinde la nivel internațional, este posibil să existe angajați din diferite părți ale lumii. Astfel, în momentul în care un coleg dorește să comunice o idee într-o limbă străină, se poate lovi de o persoană care nu poate vorbi limba respectivă.

De aceea, o soluție pentru a împiedica astfel de situații este asigurarea unui program pentru dezvoltarea abilităților lingvistice ale angajaților.

Agile learning este un concept care are rădăcinile în domeniul IT-ului, dar care și-a dovedit eficiența și în domeniul educației. Acesta înseamnă setarea unor obiective care se pot atinge cu pași mărunți, întreaga activitate fiind verificată la intervale scurte de timp.

Derivată din acest concept este platforma agile learning, care vine în ajutorul organizațiilor, oferind un program personalizat pentru angajați. Aceștia pot trece peste impedimentul exprimării unei opinii într-o limbă străină dezvoltându-și atât abilitățile soft, cât și abilitățile hard. De asemenea, este posibilă monitorizarea evoluției angajaților, ajutând în felul acesta și departamentul de HR.

Cursanții își pot alege timpul și locul de desfășurare a acestor studii fără să piardă din valorificarea potențialului avut. Pe lângă aceste beneficii, există și un calculator de costuri prin intermediul căruia leaderii sau managerii pot vedea în timp real investiția pe care trebuie să o realizeze în funcție de obiectivele avute cu echipa sa.

Exprimarea opiniilor ar trebui susținută indiferent de limba vorbită, astfel o organizație poate avea siguranța că părerile nu vin doar la nivel local. În felul acesta dezvoltarea unei organizații începe din interior, având mai apoi rezultate uimitoare și în exterior.

Delia Dragomir este Co-Fondator Eucom Business Language.

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: