Interviuri

De la telefonie, la televiziune

20 mai 2011 3 min

De la telefonie, la televiziune

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>De cativa ani de zile, Romtelecom se extinde pe piete noi, atacand cu succes serviciile de internet si televiziune. Ovidiu Ghiman detaliaza modul in care segmentul TV va deveni pilonul principal al businessului companiei.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Romtelecom este tot mai activa in zona de furnizare de continut, prin brandul Dolce. Are acest segment potentialul de a deveni principalul pilon al businessului companiei?</strong></p> <p> Intr-adevar, obiectivul nostru pe termen lung este sa transformam segmentul TV in pilonul principal al businessului companiei, acesta fiind serviciul cu cel mai mare potential de penetrare in gospodariile romanesti din portofoliul Romtelecom. Pentru foarte multi romani divertisment inseamna majoritar televiziune. Daca va uitati la evolutiile din ultimii ani, observati cu usurinta ca o mare parte din investitii s-au indreptat catre segmentul TV. O astfel de investitie semnificativa, ca exemplu, este lansarea propriului canal de sport, Dolce Sport. Astfel, telespectatorii care folosesc Dolce se pot bucura de competitii de anvergura, precum UEFA Champions League, Preliminarii Euro 2012, campionate mondiale si europene din mai multe discipline sportive, NBA, Cupa Davis, Fed Cup, Liga 2, Campionatul Portugaliei, Campionatul Ucrainei, Cupa Germaniei, Cupa Ligii Frantei, Cupa Braziliei, cele mai importante campionate de handbal si de rugby din lume etc. La toate acestea se vor adauga meciurile din pachetul doi de difuzare a Ligii 1 de fotbal national, de care sunt convins ca se vor bucura iubitorii campionatului intern al sportului rege. In acest moment, piata de TV este deservita pe baza tehnologiilor de cablu si satelit. Romtelecom acopera in acest moment ambele segmente: pe piata de cablu TV activeaza prin NextGen, oferind atat servicii analogice cat si prin cablu digital, avem televiziunea prin satelit Dolce Romtelecom, iar pentru cei care doresc servicii interactive, oferim IPTV.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ati lansat recent portalul de divertisment video dolcetv.ro. Care este feedback-ul pe care il aveti pana acum?</strong></p> <p> Foarte multe dintre servicii migreaza catre zona de online, obiceiurile de consum se schimba si trebuie sa ramanem aliniati la aceste noi tendinte. Tocmai de aceea am lansat dolcetv.ro. De la momentul lansarii, numarul posturilor difuzate s-a marit, ajungand in acest moment la 25. In plus, dolcetv.ro ofera si continut exclusivist, telenovela "La vida entera" ("Pentru o viata intreaga") fiind disponibila exclusiv online in Romania. Romanii au inceput sa inteleaga care sunt beneficiile pe care tehnologiile de ultima generatie le aduc utilizatorilor si ca exista televiziune si dincolo de telecomanda. Pot sa va spun ca reactia utilizatorilor la dolcetv.ro a fost peste asteptarile noastre. Suntem convinsi ca, in timp, toata piata din Romania va migra spre altceva decat serviciile obisnuite de televiziune. In plus, clientii cauta o calitate mai buna a imaginii, ceea ce inseamna televiziune digitala sau HD, isi doresc interactivitate oferita prin video on demand, PVR, catch up TV. Iar Romtelecom ofera toate aceste servicii.</p> <p>  </p> <p> <strong>Romtelecom s-a lansat recent in e-commerce, prin clickshop.ro. Ce v-a determinat sa faceti acest pas?</strong></p> <p> In industria telecom, caracterizata de un avans tehnologic rapid, este obligatoriu sa gasesti permanent noi modele de business. Romtelecom a invatat foarte repede ca pe o piata de telecomunicatii extrem de competitiva si aflata in plina transformare trebuie sa te reinventezi pentru a ramane competitiv. Asa cum am mai spus, consider ca zona de online reprezinta viitorul, iar prin lansarea serviciului clickshop.ro vrem in primul rand sa raspundem asteptarilor acelui segment de clienti pentru care timpul este foarte important, care este obisnuit sa achizitioneze de pe net, clienti care, atunci cand au nevoie de anumite lucruri, de cele mai multe ori diferite, sa le poata achizitiona dintr-un singur loc, care sa le fie la indemana, iar produsele sa fie de calitate si sa aiba preturi accesibile.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a fost 2010 pentru fiecare dintre liniile de business Romtelecom?</strong></p> <p> La sfarsitul lui 2010 am inregistrat aproximativ 4,7 milioane de abonamente de telefonie fixa, o cifra in crestere fata de anul trecut, desi am traversat un an foarte dificil, de criza economica. Pe segmentul de internet broadband am depasit un milion de clienti, la fel ca si in cazul televiziunii. La IPTV aveam aproximativ 30.000 de clienti la sfarsitul anului trecut, in timp ce serviciul de internet de mare viteza VDSL a inregistrat aproximativ 50.000 de clienti. Chiar daca a inceput mai greu, finalul primului trimestru din 2011 ne-a adus cateva semne bune legate de interesul pentru servicii. Speram sa vedem ca piata isi va reveni si acest lucru se va reflecta si in rezultatele din lunile urmatoare.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: