Deschizatori de drumuri

<p>  </p> <p> Marketingul inseamna emotie, nu mai este un secret pentru nimeni. Pe vremea cand motoarele economiei erau turate la maximum si nivelul de incredere al consumatorilor era ridicat. Astfel, pe atunci, cartea cea mai jucata de oamenii din marketing avea la baza emotiile pozitive, exprimate prin povesti. Una dintre provocarile aduse de criza economica in marketing, pe langa micsorarea bugetelor este nevoia consumatorilor de a fi ancorati in realitate. “Cred ca este foarte important sa intelegem ca aceasta criza produce in principal o schimbare de paradigma”, a mentionat Adina Vlad, Managing Partner la firma de cercetare Unlock Market Research, in cadrul evenimentului “Best Marketing”, organizat astazi de revista Biz la hotelul Howard Johnson din Bucuresti. “Asta inseamna crearea de noi reguli de a actiona, intr-o paradigma cu care nu suntem obisnuiti. E nevoie de viziune, curaj si determinare, nimic mai mult”, a mai completat Adina Vlad.</p> <p>  </p> <p> Cum marketingul faptelor este mai dificil decat cel al emotiilor, actualmente sunt mai putine posibilitati de diferentiere, mai ales ca functionalitatea brandului a trecut de la debutul crizei pe locul intai. Tot potrivit prezentarii sustinute de Managing Partner-ul Unlock Market Research, o alta provocare actuala a departamentelor de marketing este teama de schimbare. Ce este de facut? Raspunsul la aceasta intrebare a fost oferit, tot de prezentarea Adinei Vlad, care a sfatuit ca este momentul ca reprezentantii departamentelor de marketing trebuie sa exploateze la maximum informatiile despre consumatori.</p> <p>  </p> <p> “Oamenii se adapteaza foarte repede la schimbare, astfel ca oamenii de marketing trebuie sa iasa din birou mai des”, a precizat la Adina Vlad la evenimentul “Best Marketing”. In urma unei cercetari realizate de Unlock Market Research, actualmente, in ceea ce priveste consumatorii, exista o serie de tendinte importante: Oamenii sunt centrati mai mult pe sine, au o nevoie mai mare de exprimare prin proiecte proprii, pragmatismul in randul acestora a crescut,  acelasi drum fiind urmat si de nevoia de a fi conectati la tot ce se intampla. O alta tendinta importanta, semnalata de Unlock Market Research este intoarcerea consumatorilor la radacini, la autentic si la redefinirea valorilor nationale. “In esenta un deschizator de drumuri nu este neaparat un inovator in sensul strict al termenului, cat un challenger al conventiilor categoriei din care face parte”, a mai adaugat Adina Vlad in cadrul evenimentului organizat de revista Biz. </p>