Lecția germană de leadership

Daniel Gross, director general, Penny Market a vorbit la Zilele Biz despre principalele lecții de leadership pe care le-a învățat în cei peste 18 ani de când lucrează la grupul german REWE.

Prezent la cea de-a 17-a ediție a Zilelor Biz, eveniment care are loc în perioada 12 – 16 noiembrie la ARCUB Gabroveni, Daniel Gross, directorul general al REWE Group, compania care deține Penny Market le-a vorbit participanților despre principalele lecții de leadership pe care le-a deprins ca manager. Pe lângă faptul că pune suflet în toate proiectele în care se implică, directorul general a mai precizat că acordă spațiu și încredere fiecărui membru al echipei. Un alt sfat pe care l-a acordat șeful Penny Market a fost identificarea talentelor fiecărui membru al propriei echipe.

„Ca manager, de cele mai multe ori, nu îți alegi echipa, trebuie să te descurci cu resursele pe care le ai, de aceea trebuie să găsești timp să descoperi talentul fiecărui angajat în parte, pentru că fiecare are un talent”, a spus  Daniel Gross, Director General al Penny Market, la ziua de management din cadrul Zilelor Biz. Șeful grupului REWE a subliniat importanța feedback-ului oferit în permanență, dar și aceea de a vorbi despre oameni, nu numai despre KPI. Un alt aspect important care face diferența dintre un lider bun și unul nu tocmai bun este celebrarea fiecărui succes alături de echipă, aprecierea tuturor angajaților și dezvoltarea unui plan de dezvoltare personală a fiecărui membru al echipei. „Cea mai mare parte din experiență am acumulat-o la job, learning by doing. Este foarte important să te ocupi de linia de carieră a colegilor ca ei să se focuseze pe ce este important”, a mai spus Daniel Gross, director general al Penny Martket. Mai mult, tot șeful Rewe Group a dezvăluit rezultatele unui studiu realizat intern, pe angajații companiei, care a conturat trăsăturile unui lider bun, dar și ale unui lider rău. Dacă un lider bun este de încredere, este un bun ascultător, la polul opus, un lider rău dă doar ordine, nu oferă feedback și nici nu ascultă.

Zilele Biz este un eveniment organizat de revista Biz cu sprijinul MB Telecom și Tudor Scan Tech.