CSR

Gabriela Minescu, practic, despre CSR6 min

08/04/2013 3 min read

author:

Gabriela Minescu, practic, despre CSR6 min

Reading Time: 3 minute

<p> In pregatirea a doua dintre proiectele <a href=”https://www.facebook.com/csrthinktank?fref=ts”>CSR Think Tank </a>(CSR Debate si CSR Juniors),<a href=”http://www.dragostuta.ro/biography”> Dragos Tuta</a>, Managing Partner al <a href=”http://www.thecsragency.ro”>The CSR Agency</a>, a initiat o serie de interviuri cu membrii comunitatii <a href=”http://www.thecsragency.ro/press-room/whos-who-csr-in-romania/whos-who-csr-by-first-name-f-m”>Coordonatorilor de CSR din Romania</a>. Primul interviu de acest gen a fost acordat de Gabriela Minescu, CSR and Public Affairs Project Manager, Dacia Groupe Renault.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul CSR? </strong></p> <p>  </p> <p> Sunt sociolog, de fapt, si primul meu contact cu responsabilitatea sociala l-am avut in 2004 cand am fost admisa pentru o bursa de cateva luni, platita de Guvernul German, pentru a ma specializa in comunicare strategica. Exista o organizatie germana, o fundatie, numita InWent, care oferea training specializat functionarilor publici de rang mediu si inalt, selectati din mai multe tari, respectiv din Africa, Europa si Asia. A fost experienta vietii mele, atunci am auzit pentru prima data vorbindu-se de sustenabilitate, cu exemple, cu vizite in intreprinderi sociale si schimb real de experienta. Fascinant! Vorbeau de sustenabilitatea organizationala la micul dejun, de construirea unei economii mai competitive, prin reducerea emisiilor de carbon, protejarea mediului inconjurator, dezvoltarea tehnologiilor si a metodelor de productie ecologice: experiente si notiuni cu care am avut contact intr-o perioada in care CSR-ul nu era o tendinta corporatista, bifata in strategia anuala a oricarei corporatii…</p> <p>  </p> <p> Din 2006 lucrez pentru Grupul Renault, ma ocup de afaceri publice, ceea ce presupune comunicare, relationare, proiecte in parteneriat cu autoritatile, la nivel local si central. Si in afaceri publice si in CSR, vorbim de etica. Noi ne simteam oricum responsabili fata de comunitate si fata de mediul inconjurator, ne puneam deja problema comportamentului moral al organizatiilor si intreprinderilor.</p> <p> Pentru ca in relatie directa cu autoritatile locale am coordonat cateva proiecte “responsabile social”, cand a aparut nevoia extinderii unei retele internationale de responsabilitate sociala, am fost numita coordonator CSR, atat pentru Dacia, cat si pentru Renault, in Romania.</p> <p> O decizie care m-a bucurat, evident!</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce reprezinta pentru tine CSR-ul din punct de vedere al motivatiei personale?</strong></p> <p>  </p> <p> Cred ca pot comenta din trei perspective: sociolog, cetatean si mama.</p> <p> Mi-a placut mult ideea introdusa de antropologul si ciberneticianul Gregory Bateson care vorbea de o “ecologie a mintii”. Unul dintre conceptele de gandire sustenabila a strategiei organizatiilor este "Triple Bottom Line”. O constructie care trebuie sa impace “persoanele”, “planeta” si “profitul”. Eu am adaptat si in plan personal acest "Triple Bottom Line", incercand, prin actiunile mele personale, sa ii impac si pe cei din jur, si planeta, dar sa am si beneficii personale.</p> <p>  </p> <p> Ca sociolog, insa, nu am cum sa nu observ lipsa de initiativa si coeziune sociala si nu am cum sa nu cred cu tarie ca se poate face mai mult. Si nu intotdeauna cu bani, se poate si fara, cu o minima dorinta de implicare.</p> <p>  </p> <p> Ca cetatean, nu pot fi pasiva, chiar cred ca putem sa actionam responsabil.</p> <p>  </p> <p> Ca parinte, cred ca e necesar sa iti educi copilul sa fie responsabil. Cei mici trebuie familiarizati cu notiuni precum protectia mediului, implicare civica si sanatate.</p> <p>  </p> <p> Pe undeva, cred ca am vocatie de salvator, de militant pentru cauze bune..</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce faci tu la birou, care sunt preocuparile majore de pe agenda ta de business (dincolo de mailuri si intalniri)?</strong></p> <p>  </p> <p> Un coordonator de responsabilitate sociala bun ar trebui sa stea mai putin in birou. Locul lui trebuie sa fie in comunitate, sa discute cu oamenii, sa gaseasca proiectele cele mai bune, sa comunice, sa gaseasca partenerii potriviti.</p> <p>  </p> <p> Si mai important, sa gaseasca resurse pentru a asigura continuitatea proiectelor pe care le deruleaza.</p> <p>  </p> <p> Nu imi place cum suna “agenda de business” in acest context..</p> <p>  </p> <p> <strong>Crezi ca e nevoie de promovarea profesiei de Coordonator de CSR? Daca da, ce ai face pentru asta intr-o lume ideala, in care ai avea toate resursele necesare?</strong></p> <p>  </p> <p> Mai repede as initia un proiect de comunicare “spune mai departe”.. In sensul ca nu promovarea acestei profesii este intr-atat de importanta, cat cea a continutului muncii acestor oameni dedicati CSR-ului.</p> <p>  </p> <p> Si e usor sa ii molipsesti si pe ceilalti in a face bine.. Arata-le ce ai facut tu si vor dori si ei sa faca parte din proiectul tau si sa iti duca munca mai departe.</p> <p>  </p> <p> <strong>In cazul in care planurile tale de cariera pe termen mediu si lung raman in acest domeniu: ce ai vrea sa te faci cand cresti mare?</strong></p> <p>  </p> <p> Mai am de facut multe lucruri pana atunci, la nivel corporatist, insa visez ca in 10 ani sa ajung sa conduc o intreprindere sociala, un centru de resurse care sa ajute la incluziune sociala, la integrarea pe piata muncii a unor persoane aflate in dificultate sau cu dizabilitati, chiar daca e o cale anevoioasa si plina de obstacole. Stiu ce as putea sa le daruiesc acestor oameni si acest lucru m-ar face cu adevarat fericita.</p> <p>  </p> <p> <strong>Interviul a fost realizat de Dragos Tuta, Managing Partner, <a href=”http://www.thecsragency.ro”>The CSR Agency</a>, si a fost initial publicat pe <a href=”http://www.dragostuta.ro/sustainability-csr-sustainability-csr-training/interviu-gabriela-minescu-practic-despre-csr.html”>blogul</a> sau.</strong></p> <p>  </p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE