Marketing Stiri

Imaginea bate textul

9 apr. 2015 2 min

Imaginea bate textul

Reading Time: 2 minute

Mesajele vizuale de avertizare de pe pachetele de tigari au un impact emotional mai puternic decat cel al mesajelor text. Iar mesajele care fac referinta la faptul ca fumatul dauneaza direct sanatatii fumatorului si a oamenilor din jurul sau sunt mai eficiente decat mesajele generale care avertizeaza ca fumatul ucide. Acestea sunt principalele rezultate ale studiului proiectul “Neuro Against Smoking”, lansat de Asociatia Mondiala de Neuromarketing (Neuromarketing Science & Business Association – NMSBA) pentru a testa eficienta mesajelor de avertizare si a imaginilor folosite in prezent pe pachetele de tigari.

Acesta este cel mai mare proiect de cercetare intercultural global pe neuromarketing dedicat sanatatii, implicand  companii de cercetare si universitati din 27 de tari. Din Romania, singura companie care a fost invitata sa participe a fost Synergon Consulting, care a a desfasurat activitati de identificare a perceptiei tinerilor fumatori in ceea ce priveste mesajele de avertizare de pe pachetele de tigari si imaginile aferente. Cu ajutorul aplicatiei create si dezvoltate in cadrul companiei, Attitude Tester, Synergon Consulting si-a adus contributia la concluziile studiului la nivel international.

Principalele rezultate ale cercetarii au fost prezentate in cadrul forumului international de neuromarketing de la Barcelona de la finalul lunii martie si arata ca:

Cercetarea pe esantionul din Romania a confirmat faptul ca mesajele de avertisment de pe pachetele de tigari prezentate impreuna cu o imagine au un impact mai puternic asupra modului in care persoana percepe consecinţele fumatului. Mai mult decat atat, nu au existat diferente intre modul in care mesajele au fost percepute de femei sau barbati, precum si intre persoanele care fumeaza frecvent sau rar.

Conform datelor furnizate Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) , o treime din populatia adulta a globului fumeaza. Astfel, in 2011, s-au inregistrat 5 milioane de decese cauzate de fumat si se preconizeaza ca numarul acestora va atinge cifra de 8 milioane pana in 2030. Mai mult decat atat, 600.000 de oameni mor anul din cauza fumatului pasiv..

Cercetarea NMSBA si rezultatele obtinute local vin sa confirme studiul realizat in pionierat de catre Synergon Consulting in Romania in perioada 2010-2011. Cu ajutorul RMN-ului functional, Synergon a demonstrat inca de atunci ca mesajele text de pe pachetele de tigari nu au niciun impact asupra creierului fumatorilor. In schimb, combinatia de mesaj text si imagine are efect doar daca subiectii sunt expusi la imagini traumatizante, de tipul celor care ilustreaza tumori la gat, plamani afectati sau dinti stricati. Aceste imagini activeaza zonele primitive ale creierului care proceseaza aversiunea si pericolul. Cu toate acestea, simpla constientizare a riscului nu este suficienta pentru a renunta la fumat, acesta depinzand mai mult de doi factori: abilitatea de a amana o recompensa si sentimentul de control asupra mediului din jur.

La realizarea studiului „Neuro against smoking” la nivel local, Synergon Consulting a beneficiat de sprijinul Facultatilor de Management si Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, Universitatii de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, Facultatii de Geologie si Geofizica din cadrul Universitatii Bucuresti, Facultatii de Psihologie din cadrul Universitatii Spiru Haret si Universitatii Romano-Americane. 

Intregul studiu poate  fi accesat aici.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: