Management Interviuri

În zodia creșterii

23 ian. 2020 4 min

În zodia creșterii

Reading Time: 4 minute

REWE România, compania din spatele Penny Market, are până în 2025 un buget de 2,32 de miliarde de lei cu care plănuiește să deschidă 25 de magazine pe an, pentru a ajunge la 400 de unități, spune Daniel Gross, directorul general al Penny Market | REWE România. 

Care au fost cele mai importante momente ale anului trecut pentru companie?

Cea mai recentă realizare este creșterea venitului minim de intrare în companie la 2.000 de lei net începând cu 1 august 2019. Angajații noștri sunt motorul schimbării zilnice de care avem nevoie pentru a ne îndeplini obiectivele de business. Suntem conștienți că ei vor veni cu plăcere și motivație la locul de muncă doar dacă reușim să rămânem competitivi la nivel de piață și dacă oferim o paletă largă de beneficii care să vină în întâmpina­rea nevoilor lor atât pe plan profesional, cât și personal. Alte momente importante pentru noi sunt legate de proiecte cum ar fi Școala de Carte și Meserii – progra­mul de formare profesională după metoda germană, o îmbi­nare între teorie și practică chiar în magazinele noastre, dar și extinderea parteneriatului cu World Vision prin susținerea programului de educație duală “Vreau în clasa a 9-a”, în cadrul căruia 100 de elevi de la sate primesc burse de studiu și oportunitatea de a face practică în cadrul magazinelor noastre, cu oportunitatea de angajare ulterioară. De-a lungul anului am avut campanii de marketing reușite cu produsele Vivess – marcă proprie germană – sau cu produsele românești Hanul Boieresc. Una dintre cele mai importante direcții de dezvoltare pentru noi este deschiderea de noi magazine. În aceste zece luni am reușit să ne îndeplinim obiectivele de expansiune. Un alt moment important, tot referitor la planurile de expansiune, a fost anunțarea pregătirilor pentru deschiderea celui de-al patrulea centru logistic în regiunea Oltenia, care va fi pus în funcțiune în următorii 2 – 3 ani.

De ce ați aplicat această măsură? Ce alte avantaje financiare sau nonfinanciare mai oferă compania?

Decizia de a mări salariile este rezultatul analizelor pe care le realizăm în mod constant, atât intern, cât și la nivel de piață. Ne dorim să fim un angajator atractiv, să rămânem competitivi și să le oferim angajaților noștri motive suficient de convingătoare pentru a veni cu drag la job. Parcursul profesional depinde de fiecare angajat în parte. Cine intră în companie ca lucrător comercial poate avansa în funcția de casier sau șef de magazin, iar apoi ca inspector de zonă, director de vânzări sau orice alt job la sediul central. Creșterile salariale au loc în urma evaluărilor realizate atât individual, cât și de către managerul direct și cel de resurse umane. În ceea ce privește bonusurile și alte avantaje financiare, oferim beneficii precum bonusul de performanță al echipei acordat de patru ori pe an (dacă echipa își îndeplinește obiectivul, fiecare membru primește un bonus), bonusul de retenție acordat noilor angajați la trei sau la șase luni după angajare sau bonusul de des­chidere de noi magazine (angajații care participă la deschiderea unui nou magazin sunt recompensați cu un bonus). Alte beneficii nonfinanciare sunt pache­tele de școală pentru copii (6-14 ani), pachete de scutece pentru nou-născuți, tichete cadou, tichete de masă, asi­gurare de sănătate, abonament la Bookster, transport asigurat, diverse workshop-uri de wellbeing, dar și acțiuni de voluntariat răsplătite cu o zi liberă sau un campionat intern de fotbal.

Daniel Gross 1

Ce alte strategii de atra­gere și retenție ați mai aplicat în companie?

În 2018, am organizat peste 70.000 de ore de instruire pentru angajații noștri, cu 21 de ore de training per angajat mai mult decât în 2017.

Ce alte planuri aveți în calitate de director general al REWE România?

Sunt convins că tot ceea ce ne-am propus pe termen mediu și lung e posibil de realizat, întrucât am mare încredere în echipa noastră, o echipă foarte bună care poate face diferența în piață și de care sunt mândru. Îmi doresc să devină din ce în ce mai evident faptul că Penny Market este vecinul prietenos care își așteaptă clienții cu produse proaspete, din România, și că eforturile în domeniul sustenabilității, începute în 2017, vor fi din ce în ce mai vizibile. În mod specific, ca responsabil de strategia de expansiune a Penny Market în România, voi urmări îndeaproape planul de des­chidere a 20 – 25 de magazine anual, astfel încât, în 2025, rețeaua să ajungă la 400 de spații deschise, dar și să punem în funcțiune cel de-al patrulea depozit.

Trăim într-o eră a explo­ziei tehnologice și a social media. Care este strategia pe care o aplică compania pentru a ține pasul cu această explozie tehnologică?

Felul în care comunicăm depinde de grupurile căro­ra ne adresăm. Folosim canale de comunicare di­ferite în funcție de targetul nostru. Astfel, cu publicul “tehnologizat” comunicăm prin intermediul mediilor sociale precum Facebook, Instagram și YouTube – am făcut câteva activări cu influenceri în social media, am fost sponsori principali al evenimentului TEDxCluj, dedicat ti­nerilor, dar comunicăm în continuare prin intermediul canalelor tradiționale. Un exemplu de adaptare a felului în care comunicăm cu grupurile țintă este lansarea primului radio live de cumpărături din România, Penny FM, în urmă cu doi ani. De la începutul anului trecut, Penny FM este disponibil și online la adresa www.pennyfm.ro, atât în varianta pentru desktop, cât și în varianta optimizată pentru telefonul mobil.

La cât se ridică bugetul de investiții al companiei pentru anul 2019? În ce vor fi direcționați acești bani?

Investițiile din 2019 și anii care urmează includ atât investiții în expansiune, cât și deschiderea celui de-al pa­trulea centru logistic în regiunea Oltenia. Vom investi constant în lucrări de modernizare și eficientizare a întregii rețele de magazine existente. Bu­getul estimat pentru implementarea acestor proiecte, în următorii șapte ani, se ridică la peste 2,32 miliarde de lei.

Care sunt principalele ten­dințe de pe piața de retail la nivelul acestui an?

În 2019, în contextul schim­bărilor climatice, trendul acțiunilor de reducere a consumului de plastic a devenit mai puternic în industria de retail. De asemenea, consumatorul este din ce în ce mai informat și solicită atât transparență legată de produsele pe care le achiziționează din magazine, cât și informații referitoare la acțiunile companiilor de reducere a impactului negativ asupra mediului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: