MarComm Interviuri

Johnnie Walker: Pași spre progres

27 dec. 2023 4 min

Johnnie Walker: Pași spre progres

Reading Time: 4 minute

La ediția Extraordinary Women din această toamnă a fost prezentată, în premieră, o nouă campanie lansată de brandul Johnnie Walker. „Footsteps of Progress” promovează o serie de povești care vorbesc despre succesul unor femei puternice.

Mihai Chiriacescu, Consumer Marketing Director al PPD Global Romania, ne-a oferit mai multe informații despre noua campanie a Johnnie Walker și ne-a dezvăluit ce așteptări au azi românii de la un whisky de calitate.

Ați lansat în toamna acestui an, chiar la Extraordinary Women, noua campanie Johnnie Walker. Cum s-a derulat această campanie în România?

Johnnie Walker este un brand a cărui valoare fundamentală a fost întotdeauna progresul, atât cel individual cât și cel colectiv, valoare perfect sintetizată prin sloganul „Keep Walking”. Pe acest vector, deoarece susținem cu tărie direcția globală a brandului de a promova egalitatea între sexe, ca parte a progresului social. România a fost una din țările care au lansat campania regională „Footsteps of Progress”.

De ce o campanie despre progres și despre progresul femeilor?

Am plecat de la insight-ul că, de prea multe ori, poveștile de succes ale femeilor sunt trecute cu vederea. Astfel că am ales ca vectori de imagine femei puternice, care au reușit să se impună în domenii unde puțini le-ar fi dat șanse și care, prin poveștile lor, să îi inspire pe consumatorii noștri să își spună propriile povești într-o aplicație AR. Profit de discuția noastră pentru a le mulțumi celor care au acceptat provocarea pe care am lansat-o cu această campanie: Simona Păun, Cristiana Oprea, Șerban Pavlu, Andreea Raicu, Maria Popovici, Ada Galeș, Alex Gâlmeanu, cât și uriașei echipe care a lucrat intens în spate pentru o desfășurare impecabilă.

În cadrul campaniei a fost realizată această aplicație AR Keep Walking Romania, în care românii pot să își înscrie propria poveste cu un impact pozitiv asupra societății. Cum a fost primită aplicația?

A fost o primire extrem de pozitivă. Pe lângă canalele de comunicare media, am activat această aplicație în numeroase locații on-trade la nivel național cât și în unul din marile lanțuri de hipermarketuri, iar numărul de accesări ale aplicației în România a fost cel mai mare din întreaga regiune. Au fost sute și sute de oameni care au avut curajul să își spună povestea și să ne arate ce înseamnă progresul pentru ei.

Ce ne puteți spune despre continuarea campaniei, care rulează acum?

Am vorbit și vom continua să vorbim despre progres, despre pașii care ne poartă în permanență spre acesta. Am lansat această campanie globală, adaptată la nivel local și cu care suntem în acest moment prezenți pe toate mediile de comunicare din România, iar primele feedbackuri pe care le avem din piață sunt extrem de pozitive. Consider că modul în care au fost primite aceste campanii de către consumatori vine să ne demonstreze, încă o dată, că ne adresăm unui public român care rezonează profund cu această valoare – progresul – pe care brandul Johnnie Walker o are în ADN-ul său.

Ce așteptări au azi românii de la un whisky de calitate? Cum arată consumatorul Johnnie Walker din România?

Există în continuare falsa percepție că whisky-ul e o categorie destinată mai degrabă unui public matur și preponderent masculin. Realitatea însă e cu totul alta – vorbim de o categorie foarte dinamică, cu o penetrare ridicată atât pe zona de vârstă 18-35 cât și pe targetul feminin. Este o categorie care a devenit extrem de apreciată de tot mai multe grupuri de consumatori atât prin apariția de noi mărci și extensii de gamă care să răspundă tot mai bine la preferințele de gust ale publicului din România, cât și prin versatilitatea de care dă dovadă. Nu mai vorbim de ceva timp doar despre neat, on-the-rocks sau whisky & coke, ci oferim o paletă întreagă de posibilități de mixed drinks și cocktailuri pe baza de whisky, iar dezvoltarea zonei de premium cocktail bars pe care o susținem prin programele noastre educaționale și de business consolidează această creștere.

Totodată, vedem în whisky o categorie care se află într-un constant proces de premiumizare, cu consumatori tot mai rafinați, mai atenți la zona de provenință, la profilul de gust, la procesul de învechire și durata acestuia. De altfel, focusul nostru de comunicare pentru Johnnie Walker îl reprezintă Black Label, un blended scotch whisky învechit 12 ani, cu un profil de gust dulce și afumat, extrem de apreciat de consumatori. De altfel, participăm activ în această zonă de educare a consumatorilor, prin programe dedicate precum What’s your whisky, o platformă dedicată identificării profilului de gust al fiecărui consumator.

Din punct de vedere business, unul dintre segmentele pe care îl vedem continuând să crească accelerat în anii următorii este comerțul online (e-commerce), care a cunoscut o dinamică foarte bună în anii de pandemie, și care continuă să înregistreze evoluții notabile de la un an la altul, ceea ce ne permite să ne extindem și mai mult amprenta în piață și să aducem sortimentele de whisky din portofoliul PPD Global Romania și mai aproape de consumatorii români. Vedem cum tot mai mulți consumatori din generația Millenial preferă să facă cumpărături online pentru a economisi timp valoros, pentru a putea accesa printr-un simplu click sortimentele lor preferate de whisky și pentru că sunt deja obișnuiți cu experiența de a cumpăra online pentru majoritatea activităților lor zilnice.

Ce urmează pentru Johnnie Walker în România?

Aș sintetiza prin două cuvinte: progres și experiențe. Ne propunem să continuăm să aducem sub lumina reflectoarelor diferitele fațete ale pașilor pe care îi facem cu toți, neîncetat, spre progres. Și, de asemenea, suntem în permanență ghidați de dorința de a oferi consumatorilor experiențe prin intermediul brandurilor noastre, fie că vorbim de acele momente intime alături de cei dragi, fie că vorbim de ieşit în oraș sau prezența la unele dintre cele mai mari evenimente și festivaluri din România.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: