fbpx
Management

Lectia antreprenoriala

10/01/2013

author:

Lectia antreprenoriala

<p>  </p> <p> Sfarsitul lumii, asteptat la finele anului trecut nu a venit, dar aceasta nu inseamna ca in viitorul apropiat va veni o lume mai buna din punct de vedere economic. Anul trecut nu a fost strain de convulsii politice interne, regres pe plan economic, dar si de cutremure financiare la nivel european, care au contribuit la destabilizarea afacerilor locale. Cu toate acestea Romania nu a fost straina nici de companii care au inregistrat cresteri, in ciuda estimarilor nefavorabile. Astfel de organizatii au gasit resurse, nu numai sa supravietuiasca mediului economic dur, ci chiar sa inregistreze cresteri. Pe baza experientei acestor companii, dar si a unor factori interni si externi, specialistii companiei NEXIA Romania, care ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si de afaceri au identificat sase piloni de crestere pentru anul 2013: </p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Focus pe clientii actuali</p> <p> In ultimii ani, nu putine au fost companiile care, in goana dupa noi clienti, au pierdut legatura cu clientii deja existenti. “Din pacate pentru multe companii conceptul de fidelizare a clientilor a devenit unul perimat, desi in cele din urma acestia asigura stabilitatea unei afaceri”, spune Dinu Petre, partener la Cunescu, Balaciu si Asociatii, casa de avocatura membra NEXIA. “Astfel, s-a prioritizat mai tot timpul zona de new-business, in detrimentul consolidarii relatiilor cu clientii deja adusi in companii”, mai adauga Dinu Petre. Tot acesta mai recomanda managerilor sa isi reevalueze relatiile cu clientii deja existenti, fiindca in aceasta zona exista un potential de crestere extraordinar. In paralel, companiile trebuie sa fie mai atente, mai comunicative si mai inventive in relatiile cu clientii actuali.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Asteptarea trebuie sa se sfarseasca</p> <p> Cum estimarile pentru noul an nu sunt tocmai optimiste, antreprenorii locali trebuie sa priveasca cu realism anul 2013 si sa ia masuri, nu sa opteze pentru asteptarea unor evenimente pozitive din exterior care sa ajute la influentarea pietei si a business-ului. “Din pacate multi dintre noi suntem inca tributari unor asteptari continue a unor vremuri mai bune”, spune  Luminita Ristea, partener CRG NEXIA. “In 2012 au fost multi antreprenori care, pe buna dreptate, au amanat dezvoltari si investitii atat din cauza mediului politic instabil, dar si a conditiilor externe. In 2013 ar trebui sa nu se mai lase foarte mult influentati psihologic si sa isi demareze proiectele propuse”, a mai adaugat Luminita Ristea.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Programarea cash flow-ului si a bugetului</p> <p>  “Le recomandam tuturor conducatorilor de afaceri sa plece la drum cu cash flow-ul in mana stanga si bugetul in mana dreapta”, sfatuieste Luminita Ristea, partener CRG NEXIA.”Sunt foarte multe coordonate imprevizibile care pot afecta cash flow-ul in 2013, insa din experienta anilor anteriori extrem de dificil se poate face o evaluare destul de realista, care sa reprezinte o baza de plecare pentrul noul an”, mentioneaza Luminita Ristea.</p> <p>  </p> <p> Crearea aliantelor strategice pentru idei noi</p> <p> Compania de consultanta NEXIA Romania estimeaza ca anul 2013 va fi unul propice pentru aplicarea ideilor, care sa duca la nasterea unor produse sau servicii noi. Chiar daca antreprenorii locali nu dispun de resursele necesare, pot apela la aliante strategice, la parteneriate cu alte companii din sectoare complementare pentru generarea unor linii noi de business. “Avem exemplul unei companii din zona industriala cu multi angajati, care, impreuna cu o firma de soft a dezvoltat un program de gestionare in zona de HR”, spune Luminita Ristea. “Antreprenorul a vazut potential de business aici gandindu-se ca acest soft ar putea sa fie de ajutor si altor companii asemanatoare, lansand astfel pe piata un produs nou si o linie de business separata”, explica partenerul CRG NEXIA.   </p> <p>  </p> <p> Redescoperirea networking-ului</p> <p> Cei patru ani de criza economica au facut antreprenorii sa lucreze la foc continuu si sa indeplineasca sarcinile zilnice de la birou, ceea ce a dus, nu de putine ori, la neglijarea dezvoltarii personale si a retelei de contacte. Estimarile arata ca anul viitor poate fi unul ofensiv, astfel ca networking-ul redevine vital pentru orice business. “Anul 2013 ar trebui sa fie pentru antreprenori si unul de respiro, care sa le permita dezvoltarea personala, reconfigurarea relatiilor, descoperirea de noi oameni si resurse, toate acestea desfasurandu-se intr-un permanent context de consolidare a business-ului”, spune Dinu Petre.  </p> <p>  </p> <p> Apelarea la specialisti</p> <p> Acesta este sfatul pe care compania de audit si consultanta il acorda toturor antreprenorilor, in fiecare an, indiferent daca este sau nu un an aflat sub zodia recesiunii. “Epoca ‘eu le fac pe toate’ a apus”, potrivit lui Dinu Petre. “Acum liderii ar trebui sa actioneze in era ‘eu ii stiu pe cei care le fac pe toate’. Costurile pe care o companie le-ar avea in cazul unei neadaptari administrative la noul context legislativ ar fi mult mai mari decat costurile de consultanta platite specialistilor”, conchide Dinu Petre. </p> <p>  </p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE