fbpx
Stiri

Flanco va deschide 12 magazine noi în 20202 min

10/03/2020 2 min read

Flanco va deschide 12 magazine noi în 20202 min

Reading Time: 2 minute

Flanco Retail a avut vânzări de 1,21 miliarde de lei în 2019, mai mari cu 13,1% faţă de anul precedent, procent dublu față de media de creștere a pieței, de 6,5%, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO al companiei. Compania a avut un profit de 40 de milioane de lei, aproape dublu față de 2018.

Pentru 2020, compania estimează o creștere de 5% a cifrei de afaceri, până la 1,27 miliarde de lei, și are planificate investiții de 11 milioane de lei, cea mai mare parte (7,5 milioane de lei) urmând să fie direcționate către deschiderea de noi magazine și reamenajarea sau relocarea unor locații existente. Compania are în plan deschiderea de 12 noi magazine în acest an, inclusiv în Târgu Mureș și Târgoviște. Anul trecut, investițiile au totaliza 14,3 milioane de lei.

În 2019, compania a deschis 30 de magazine noi și a închis șapte unități, ajungând la 156 de magazine în 116 orașe din țară. Patru magazine au fost reamenajate potrivit conceptului Simplu-Ușor-Sigur, lansat în 2018.

“Am avut în plan și extinderea internațională, dar am amânat-o puțin ca să trecem mai întâi la o nouă platformă informatică. Însă în acest an ne gândim la extindere prin marketplace în Ungaria și Bulgaria”, a spus Dragoș Sîrbu.

Potrivit acestuia, 64% dintre vizitele clienților sunt realizate online, restul de 36% având loc în magazinele fizice. Vânzările online realizate de Flanco au crescut cu 24,9% anul trecut, peste 75% din trafic venind de pe dispozitive mobile, care acoperă peste 60% din valoarea vânzărilor online. Un sfert din tranzacții sunt plătite cu cardul, dar mai mult de 30% din clienți aleg să își rezerve produsul online și să îl ridice personal din magazine.

Flanco a încheiat un parteneriat cu FintechOS, companie de tehnologie pentru servicii financiare, care îi permite să acorde credite de consum în rețeaua de magazine de două ori mai repede. Aplicația Flanco Credit

Ce s-a cumpărat la Flanco?

Cea mai mare creștere în vânzările realizate de Flanco a avut-o anul trecut segmentul de electrocasnice mici, cu un avans de peste 27% față de 2018, dublu față de creșterea pieței. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de aspiratoarele de tipul HandStick (124%), aspiratoarele robot (145%), și automatele de cafea (103%).

Dacă piața de telecom a crescut cu 5,6% anul trecut, la Flanco avansul a fost de 16,4% pe acest segment. Categoria de wearables (smartwatch-uri și smartband-uri), a avut la Flanco o creștere de 126%.

“Am crescut foarte mult pe tehnologie, pentru că ne-am dorit să atragem în magazinele noastre și segmentul tânăr, care urmărește trendurile internaționale și pune accent mare pe mobilitate și conectivitate”, explică Dragoș Sîrbu

Există și segmente de piață în scădere, cum sunt desktop-urile (scădere valorică de 12,1%), camerele digitale (-25%), tabletele (-11,9%) și consolele de jocuri (-8,4%).

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *