Marketing

LEGO și Global Girls Crew încurajează fetele să construiască printr-o abordare originală

27 iun. 2025 5 min

LEGO și Global Girls Crew încurajează fetele să construiască printr-o abordare originală

Reading Time: 5 minute

Grupul LEGO a lansat noua campanie „Construit de ea”. Împreună cu o echipă globală de fete, au rescris melodia hip hop a RUN DMC „It’s Like That”, într-o reinterpretare vibrantă care celebreză creativitatea fetelor.

Într-o lume în care abilitatea de „a construi” este încă privită prin perspectiva genului, varianta reinterpretată a hitului lansat pentru prima dată în 1983 de RUN DMC construiește o nouă poveste. Intitulată „Construit de ea”, prin versurile adaptate și videoclipul muzical, melodia inspiră atât fetele, cât și societatea să le recunoască abilitățile de a construi, a inova, a crea și inspira. Noua variantă a hitului reunește vedete marcante din Generația Z și Generația Alpha, demonstrând cum fetele modelează deja lumea din jurul lor în moduri incredibile.

Considerată o piesă marcantă a anilor ‘90, „It’s Like That” a revoluționat hip-hop-ul, îmbinând realitățile străzii cu un mesaj plin de speranță. Versiunea reinterpretată de Grupul LEGO onorează trecutul și deschide calea pentru un viitor pe care fiecare fată și-l poate asuma cu încrede ca fiind „Construit de ea”.

Joseph „Rev Run” Simmons și Darryl „DMC” McDaniels au declarat: „Run DMC a încurajat întotdeauna depășirea barierelor și inspirarea schimbării. Suntem încântați să vedem hitul nostru clasic reinterpretat ca «Construit de ea», celebrând creativitatea și inovația fetelor de pretutindeni. Așa cum noi am împins limitele hip-hop-ului, vrem să inspirăm o lume în care fiecare fată își recunoaște abilitatea de a construi”.

Campania vine într-un moment în care viziunea societății asupra abilităților de a construi este încă puternic influențată de stereotipurile de gen. În ciuda progreselor, o nouă cercetare globală realizată de Grupul LEGO arată că, atunci când copiii aud cuvântul „constructor”, se gândesc în procent de 42% la „un bărbat pe un șantier de construcții” și 32% la un „băiat care se joacă cu blocuri de construcție”.

Studiul, realizat pe un eșantion de 32,605 părinți și copii din 21 de țări, dintre care 1.565 din România a arătat că 55% dintre adulții intervievați cred că societatea încă îi consideră pe băieți ca fiind în mod natural mai buni constructori decât fetele. Nu este surprinzător faptul că, în consecință, fetele și mamele își subestimează adesea propriile abilități de construcție în comparație cu băieții și tații.  O perspectivă pe care Grupul LEGO își propune să o schimbe.

Cercetarea a relevat, de asemenea, un decalaj de încredere la copii, fetele evaluându-se mai slab decât băieții în ceea ce privește abilitățile de construcție. 76% dintre fete au declarat că le este greu să se considere abile în a construi lucruri.

În mod încurajator, 85% dintre părinți cred că este timpul ca „a construi” să fie mai prietenos atunci când este vorba de gen, iar copiii sunt de acord – peste 96% spun că toată lumea ar trebui să se simtă capabilă să construiască, în timp ce 94% cred că sprijinul creativ timpuriu le-ar putea da încrederea că ar putea schimba lumea.

„A fi constructor înseamnă mai mult decât căști de protecție și ciocane. Este vorba despre valorificarea potențialului creativ al fiecărei tinere pentru a construi vise, a crea conexiuni și a modela viitorul. Fiecare fată și fiecare femeie este un constructor – fie că este vorba de a uni echipe, de a face față provocărilor sau de a depăși limitele. Cu ajutorul campaniei «Construit de ea», ne propunem să încurajăm următoarea generație de femei constructor și să contribuim la promovarea unei societăți în care toți copiii își pot conștientiza întregul potențial creativ și pot primi recunoașterea pe care o merită, indiferent de gen”, declară Lena Dixen, SVP, Product Group, Core Businesses la Grupul LEGO.

Condusă de DJ Livia, în vârstă de 17 ani, născută în Chicago, și de baterista și autoarea Nandi Bushell, din Ipswich, Suffolk, Global Girls Crew a Grupului LEGO este o echipă de tineri creatori talentați și energici.

„Construit de ea” rescrie regulile a ceea ce înseamnă să construiești, avându-i în distribuție pe Cacien (Shenzhen, China), vocalista și producătoarea de hip-hop Pink Oculus (Amsterdam, Olanda) și duo-ul de dans viral Brooke Blewitt și Jess Qualter (Blackpool, Marea Britanie).

„Odată ce ne-am setat obiectivul de a celebra creativitatea incredibilă a fetelor și femeilor care construiesc, reinterpretarea cântecului iconic RUN DMC a fost o alegere firească. «It’s Like That» a fost întotdeauna despre provocarea normelor și inspirarea schimbării, iar prin «Construit de ea» am adus valențe noi prin teme precum inovația și încrederea în propriile abilități. Acest hit reinterpretat este o mișcare de redefinire a ceea ce înseamnă să construiești. Vrem să inspirăm fetele de pretutindeni să se vadă pe ele însele drept creatoare și pioniere, capabile să-și modeleze lumea în moduri extraordinare”, explică Nic Taylor, SVP la Grupul LEGO și șef al Agenției LEGO.

DJ Livia, o poveste inspirațională

DJ Livia – pe numele real Olivia Borjas – este dovada că a construi ceva extraordinar începe cu creativitate și încredere. Născută și crescută în Chicago, Livia mixează de la vârsta de cinci ani. Marea ei șansă a venit la doar 10 ani, când familia Kardashian a angajat-o să cânte la o petrecere aniversară. Acum, în vârstă de 17 ani, a lucrat cu Snoop Dogg și Bad Bunny, a cunoscut oameni precum Christina Aguilera și a ajuns să fie urmărită de peste 1,2 milioane de persoane pe TikTok.

Dar călătoria ei nu a fost ușoară. „A fost o vreme când familia mea era fără adăpost în Chicago”, spune DJ Livia. „Ceea ce ne-a făcut să continuăm a fost refuzul de a renunța. Asta înseamnă construcția pentru mine – și ceea ce reprezintă campania «Construit de ea». Este vorba despre a nu renunța și despre a crea ceva din nimic.” Sfatul ei? „Sunteți mai puternici decât circumstanțele în care vă aflați și aveți tot ce vă trebuie pentru a vă construi viitorul”.

Povestea DJ Livia arată cum pasiunea pavează calea spre succes. Cea a lui Nandi Bushell este alta. Și-a descoperit talentul de a cânta la tobe la vârsta de doar cinci ani, după ce a vizionat un videoclip cu Beatles împreună cu familia ei. Ca răsplată pentru munca depusă la școală, părinții i-au cumpărat o tobă – fără să știe că aceasta îi va schimba viața. Postând cover-uri de tobe online din casa ei din Ipswich, Anglia, ea a ajuns celebră, adunând peste 75 de milioane de vizualizări pe YouTube. A atras rapid atenția legendelor rock globale, declanșând o călătorie extraordinară de-a lungul căreia a cântat alături de Lenny Kravitz, a concurat cu Dave Grohl într-un concurs viral de tobe și a participat la Platinum Jubilee al reginei Elisabeta a II-a.

Acum o sursă de inspirație globală, muziciana, solista și autoarea britanică născută în Africa de Sud a declarat: „Este o nebunie să mă gândesc că mi-am găsit pasiunea și scopul înainte chiar de a părăsi școala primară. Mi-am construit visul pornind de la nimic altceva decât un set de tobe, dragostea pentru muzică și credința că totul este posibil. Fetele pot construi orice își imaginează. Campania «Construit de ea» este o invitație adresată fetelor de pretutindeni să revendice cuvântul «a construi» și să redefinească ceea ce înseamnă el astăzi”.

Pentru a marca lansarea videoclipului „Construit de ea”, Grupul LEGO lansează și un nou joc. Jucătorii vor putea să își mute propriul avatar LEGO minidoll și să își creeze propria versiune a videoclipului, cu o mulțime de caracteristici speciale incluse, cum ar fi unghiuri de cameră personalizabile, decoruri cool și misiuni secundare interesante. Jocul poate fi accesat pe www.kids.lego.com/she-built-that.

Grupul LEGO va dezvălui următoarea fază a campaniei „Construit de ea” în cursul acestui an, urmărind să le ofere mai multă încredere fetelor pentru a-și construi un viitor inspirat.

Articole pe aceeași temă: