Digital Interviuri Interviuri & Opinii MarComm Marketing

MTH Digital: Echipa externalizată de marketing digital

8 aug. 2022 7 min

MTH Digital: Echipa externalizată de marketing digital

Reading Time: 7 minute

Este agenția de marketing online full-service specializată pe e-commerce și lead generation, cu o echipă ce numără peste 30 de specialiști de marketing online și digital graphic design care funcționează împreună ca o echipă de marketing digital externalizată. Am vorbit cu Raluca Radu, fondatoarea MTH Digital, despre provocările agenției și ale domeniului în 2022.     

Ați lansat mai multe departamente noi (Customer Engagement, Digital Analytics, SEO). De ce considerați că acesta este cel mai bun moment pentru dezvoltare?

Pentru noi, dezvoltarea MTH Digital în acest moment a decurs ca un pas natural, dirijat de feedbackul primit din partea clienților noștri și de nevoile pe care aceștia le au. În cei peste cinci ani de când suntem pe piață, am crescut și ne-am dezvoltat ca agenție de marketing online full-service și clienții noștri au început să ne acorde un rol tot mai important în strategia lor de digital marketing și în partea de implementare a campaniilor de promovare online.

Ca urmare, a trebuit natural să atragem specialiști seniori și să împărțim echipa în departamente specializate. Avem acum departament de Digital Marketing condus de Jeanina Ton – specialist cu peste 11 ani de experiență în digital și e-commerce, departamentul de SEO condus de Horațiu Voicu – profesio­nist în SEO și digital marketing cu peste 10 ani experiență, departamentul de Google Analytics condus de Anca Toma, colega noastră de peste 5 ani de zile, departamentul de Customer Engagement condus de Gina Nică – care a fost primul angajat MTH Digital și este încă alături de noi, departamentul de Graphic Design condus de Andreea Ciobanu, departamentul de Art Direction condus de Elena Nica-Cherbel și departamentul de Motion Graphics condus de Bogdan Zebega.

De ce tocmai aceste departamente noi și specialități?

Dezvoltarea departamentului de ­Customer Engagement ca departament separat a decurs natural din strategia clienților noștri în zona de online. Împreună cu noi, aceștia au realizat necesitarea unei abordări multi-channel și nevoia integrării și abordării separate a eforturilor de achiziție de clienți noi de eforturile de loializare și engagement pentru clienții existenți.

Faptul că vom acorda o importanță tot mai mare SEO și dezvoltarea unei echipe dedicate pe acest segment a venit din faptul că peste 50% dintre clienții businessurilor cu care lucrăm vin din Google organic și atunci este tot mai important să acordăm o atenție sporită acestui canal.

Nu în ultimul rând, apariția noii versiuni de Google Analytics, GA4, a condus la o nevoie crescută a clienților noștri în ceea ce privește nevoia de rapoarte pe acest segment și atunci am decis să alocăm aici o atenție mai mare.

Să ne mai așteptăm și la alte surprize în acest an de la MTH Digital?

Planurile noastre sunt să consolidăm mai departe echipa pe care am construit-o și să ajutăm toți membrii echipei să se dezvolte la rândul lor. Pentru mine, MTH Digital a fost de la bun început despre oameni. Vreau să creez cea mai faină echipă de oameni de digital marketing – un loc în care profesioniștii pasionați de domeniu să simtă că se dezvoltă pe specializa­rea de interes pentru ei, să simtă că pot testa și că ies din zona de confort și învață în continuu.

Din feedbackul de până acum al echipei, cred că suntem pe drumul cel bun și am marele noroc de a avea aproape oameni care au aceeași misiune, aceea de a contribui la dezvoltarea lor profesională și la dezvoltarea businessului clienților în digital. Echipa este formată predominant din specialiști care au lucrat înainte „la client” și știu care sunt nevoile pe care clientul le are în cola­borarea cu o agenție, care sunt nevoile legate de rezultate de business și de eficiență.

Jeanina Ton a lucrat înainte peste cinci ani la Lensa, Horațiu Voicu a lucrat la F64 și Answear, am mare parte dintre colegi care înainte au lucrat pentru magazine online și au venit cu conceptul de ROAS
(Return On Ad Spend) bine însușit. Deci ca să sumarizez, planul este ca alături de colegii mei și de clienții noștri să consolidăm aceste departamente și să aducem rezultate palpabile de business.

Raluca Radu - MTH Digital
Raluca Radu, fondatoarea MTH Digital

Cum se poziționează agenția pe piață?

De la bun început, MTH Digital este o agenție de marketing online full service care funcționează ca o echipă externă de digital marketing pentru client, integrându-se perfect cu echipa internă a acestuia și ­concentrându-și eforturile pe a livra rezultate de business: vânzări eficiente și profitabilitate.

Membrii echipei învață de la bun început să fie strategi de digital marketing și să ajute clientul în conturarea unei strategii de marketing online și în implementarea acesteia. Prin implementare, noi înțelegem atât partea de creație (concept, mesaj, copywriting, grafică, animație), cât și zona tehnică de setare și optimizare de campanii de performance marketing.

Sloganul vostru e „MTH este departamentul tău de marketing online externalizat”. Vă rugăm să dezvoltați.

Da, suntem mai exact echipa ta externalizată de marketing online. Principiul de la care am pornit este că pentru o mare parte dintre businessurile de pe piață nu are momentan sens internalizarea departamentului de marketing online.

De asemenea, pentru specialiști, mediul de echipă în care toți membrii respiră digital marketing este foarte de dorit și este unul în care aceștia simt că se dezvoltă cel mai OK.

Prin urmare, în MTH Digital reunim toate subechipele care se ocupă de digital marke­ting – stra­tegie, Google Ads, Facebook Ads, social media, Instagram, TikTok, SEO, e-mail marketing, content marketing, graphic design, animații, editare video sub o umbrelă comună integrată cu scopul de a obține rezultatele de care brandul are nevoie în mediul digital.

Ce oferiți diferit față de concurență? 

Acum 5 ani când am lansat agenția am plecat la drum cu gândul de a construi cea mai faină echipă de specialiști în digital marketing și atunci ne-am gândit că ne vom diferenția prin îmbinarea creației și conceptelor de campanie cu zona de performance marketing.

Între timp, obiectivul acesta de construire a echipei ne ocupă tot timpul și avem întotdeauna lucruri pe care dorim să le dezvoltăm și îmbunătățim pentru clienții noștri și, ca urmare, nu am mai avut timp să ne gândim la poziționarea noastră. Lucrăm în continuu la această echipă și la rezultatele pe care le aducem businessurilor pentru care lucrăm.

Ce ar trebui să știe despre voi companiile interesate să vă cheme într-un pitch? 

Că punem foarte multe întrebări și ne plac cifrele. Deci să se aștepte la multe întrebări și la multe discuții concrete, care au în spate rezultate și estimări, chiar dacă vorbim de campanii creative. 

Ce ne puteți spune despre Multi Touch Marketing Blueprint?

Odată cu maturizarea pieței de digital, am observat din ce în ce mai clar pe brandurile pe care lucrăm nevoia de a măsura contribuția fiecărui canal de marketing online și fiecărei interacțiuni în conversia finală. Este din ce în ce mai clar că nu ar trebui să măsurăm doar conversiile directe aduse de o campanie online – este puțin probabil ca un cumpărător să vadă o reclamă pe Facebook și, fără să mai fi auzit până acum de brandul res­pectiv, să cumpere imediat.

Și atunci am văzut nevoia unei strategii de digital marketing care să pună în centru clientul brandului și relația dintre client și brand. Și așa a luat naștere multi touch marketing blueprint, pentru a ilustra cât mai bine investiția de marketing pentru fiecare profil de buyer persona targetat de brand și fiecare etapă din relația dintre brand și client.

Pentru fiecare etapă din această relație investiția este diferită, dar și indicatorii măsurați sunt alții. Am început deja să aplicăm multi touch marketing blueprint în colaborările cu clienții și vedem rezultate pozitive, care vor aduce o eficientizare a investiției în digital pe termen lung.

Cum a fost începutul de an și ce așteptări aveți în continuare?

Începutul de an a venit cu provocări generate de izbucnirea conflictului din Ucraina, moment care a însemnat pauză în partea de promovare online pentru multe branduri sau o scădere drastică a bugetelor. Lucrurile au ­revenit la normal după mai puțin de 1 lună.

Ne așteptăm ca sezonul o­ctombrie – decembrie 2022 să fie la fel de ocupat ca întotdeauna, să fie cele trei luni din an când se cheltuiesc cele mai mari bugete și se obțin cele mai mari rezultate și ne așteptăm la o creștere de cel puțin 10% în e-commerce față de ultimul trimestru din 2021.  

Cum ați descrie piața de digital marketing din România in acest moment? Care sunt punctele ei forte? 

Piața de digital marketing din România este o piață la început de drum. Asta aduce după sine atât oportunități, cât și provocări. Este clar că este nevoie de multă educare a clienților, este nevoie de training pentru echipe și de atragerea de specialiști în domeniu. În același timp, este un sentiment frumos să fii de la început într-un domeniu și să evoluezi odată cu el.

În acest moment, undeva la aproape 80% dintre bugetele de digital marketing se îndreaptă către Google, YouTube, Facebook și Instagram Ads. Cred că cea mai mare oportunitate pentru un brand în digital este acum diversificarea canalelor de marketing online și crearea unei strategii de diferențiere. 

Ce ați schimba dacă ați putea? 

Am intrat în digital de la primul job din 2005 și am prins piața de la început, m-am îndrăgostit iremediabil de online și sincer nu aș schimba nimic. E un domeniu de suflet cu bune și rele. Ce îmi doresc este să contribui la nevoia de training de piață. Din acest motiv am intrat și în Consiliul Director IAB România din acest an și din acest motiv organizez încă din 2015 trainingurile de digital marketing pentru începători și avansați alături de DallesGO și GPeC și am avut până în prezent peste 2000 de cursanți la aceste traininguri. 

Care sunt cele mai tari trenduri în digital marketing in acest moment, din punctul vostru de vedere? 

Cel mai important trend este legat de trecerea accelerată către era cookieless – într-un an nu se vor mai folosi în majoritatea platformelor sociale cookie-uri third-party pentru targetarea și optimizarea campaniilor. Asta va duce la o trecere de la campanii automatizate la campanii bine targetate.

De asemenea, va crește content marketingul, community marketingul, nevoia unui brand de a aduna în jurul său o comunitate și a o ține alături și altfel decât prin campanii plătite. 

TikTok a crescut accelerat și a depășit Instagram, iar YouTube a crescut în România și ca durată medie de vizionare și ca număr de utilizatori activi, iar odată cu acestea a crescut și preferința publicului pentru conținut video și pentru conținut video scurt.

De asemenea, se observă o diversificare în social media. Din statisticile partenerilor de la Httpool, avem numere importante de utilizatori în România atât pentru Facebook și Instagram, cât și pentru LinkedIn, TikTok, Snapchat și Pinterest, deci utilizatorul poate fi găsit pe un număr mai mare de rețele sociale. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 365 (18 iulie – 15 septembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: