fbpx
BizRemote Companii Interviuri

Nicoleta Scarlat, Eisberg România: Credem în sustenabilitate locală și în plus valoarea adusă economiei de comunitățile locale7 min

11/05/2020 4 min read

Nicoleta Scarlat, Eisberg România: Credem în sustenabilitate locală și în plus valoarea adusă economiei de comunitățile locale7 min

Reading Time: 4 minute

Chiar dacă este stare de urgență și mulți lucrăm de acasă, nu toți angajații lucrează de acasă. Sunt companii din producția alimentară, care nu și-au închis deloc porțile, ci au adoptat măsurile necesare astfel încât să poată livra în continuare produsele către consumatori. Poate vă întrebați cum se întâmplă lucrurile într-o asemenea companie. Nicoleta Scarlat, Manager Vânzări, Eisberg România, ne-a explicat cum a făcut față organizația acestei crize. Mai mult, în cazul lor, măsurile de protecție existau și înainte, iar acum doar s-au verificat mai atent oamenii, privitor la starea lor de sănătate.

 

Suntem într-o situație fără precedent în istoria contemporană. Care este felul în care compania acționează acum?

Ca de obicei. Asta e super puterea noastră – noi lucrăm cu un produs care crește la mila vremii, așa că suntem mereu pregătiți pentru un posibil dezastru.

Partea de producție a fost – și va fi – mereu controlată la superlativ: purtăm măști, mănuși de unică folosință și echipamente de protecție de multă vreme. Am verificat temperatura angajaților la fiecare schimb de lucru, iar muncitorii care au avut cea mai mică senzație de răceală au stat acasă. Pe banii companiei, bineînțeles.

Desigur că acordăm acum atenție suplimentară atenție pe dezinfectarea spațiilor sociale (holuri, cantină) și pe instructajul oamenilor. Dar grosul normelor de protecție și igienă la locul de muncă e dintotdeauna normalul nostru de fiecare zi. Așadar producem, livrăm, comunicăm, încercăm să ajutăm – ca de obicei.

Solidaritatea face parte din acțiunile de sustenabilitate, mai ales în aceste momente. Cum vedeți voi situația?

Sustenabilitatea este prezentă în tot ce facem. Angajații sunt din localitățile vecine, relațiile de CSR sunt orientate către comunitate – practic, respectăm promisiunile făcute în declarația de brand.

Pentru un viitor sustenabil este necesar ca resursele să circule în același mediu.

Credem în educație și lucrăm cu oameni simpli. Oricum, nu toți au studii înalte dar cu toții au bun simț în sensul acela englezesc, de „common sense” – așadar, depinde de mediul înconjurător cât de dezvoltat este acesta, de aceea Eisberg investește în oameni. Sigur că rezultatele nu se văd a doua zi, dar se întrevăd zilnic și se vor vedea clar la un moment dat.

Cum gestionați situația în rândul angajaților, clienților, partenerilor, investitorilor și autorităților?

Angajații noștri se adaptează repede la cerințe noi, nu cred că durează mai mult de două zile implementarea unei reguli noi. Când s-a decis că nimeni nu intră în fabrică fără dezinfectant pe mâini si fără să îi fie măsurată temperatura, s-a format un rând frumos și gata. Colegilor mei li s-a explicat întotdeauna de ce se adoptă noi reguli, politici, de ce primesc ce primesc, de ce sunt penalizați dacă încalcă o anumită regulă și, în timp, am câștigat încredere echipei – iar de atunci e ușor. 

În ce privește clienții și colaboratorii, am fost dintotdeauna exigenți și am avut grijă ca tot ceea ce cerem să fie respectat, așa că și în acest caz gestiunea e mai degrabă ușoară. Noi suntem unde suntem pentru că am respectat cerințele clienților, iar autoritățile ne dau exemplu de „așa da”.

Care sunt planurile de continuitate a afacerii?

Anul acesta finalizăm investiția în extinderea fabricii noastre de la Cernica – vorbim de 5 milioane de Euro – am, așadar, motive să sper că vom crește.

Spre finele anului vrem să aducem și câteva noutăți în gama noastră de produse, dar mai e un pic până atunci. 

Cum ați reușit să regândiți rapid strategia companiei pentru a face față acestei provocări?

Eh, vezi ce bine e să fii pregătit?! Mici ajustări de stocuri, reglaje de mecanică fină și gata! Când toată lumea căuta mânuși, măști și detergenți, noi ne-am verificat stocul standard și am văzut că e ce trebuie, avem pentru încă 3 luni, nu a fost necesar să dăm buzna și să ne batem pe spirt.

Cât de repede ați luat deciziile legate de strategia actuală?

Zilnic, de la o modificare la alta. Ce se anunța și trebuia implementat s-a făcut de la o zi la alta.

Cum reușiți să vă țineți clienții aproape și ce faceți pentru a-i ajuta să treacă peste această perioadă?

Faci ce trebuie chiar dacă, poate, clienților nu le convine din prima – când apare o provocare ca perioada pe care o traversăm demonstrezi că ceea ce ai cerut – și deranja – din programul normal de lucru are acum logică.

Noi facem teste de trasabilitate și avem un răspuns documentat în mai puțin de 3 ore. Adică dacă tu ne reclami că salata pe care ai mâncat-o ieri ți-a făcut rău noi avem un timp de 3 ore în care căutăm pe tot lanțul și identificăm ce ar fi putut fi greșit. Dacă vrei să știi totul de la sămânță până la momentul livrării în magazin – cu documente – ne trebuie cam 12 ore. E o performanță foarte, foarte greu de atins, iar clienții apreciază asta. 

Ce măsuri credeți că ar trebui luate pentru a reporni economia, dar în același timp păstrând siguranța și sănătatea oamenilor?

Noi credem în sustenabilitate locală și în plus valoarea adusă economiei generală de comunitățile locale. Noi înșine suntem, raportat la economia românească, un actor local, chiar dacă avem forță de distribuție națională.

Dorim, în acest sens, să cumpărăm mai multă materie primă de la producătorii locali, produse de calitate pe care să le punem pe mesele românilor, numai că aici, în dorința noastră, este și provocarea noastră majoră: standardele de calitate ale producătorilor locali întrunesc arareori criteriile noastre, de la care noi nu ne permitem niciun rabat.

La carne vezi că e mai albă/roșie/vânătă/ altfel decât ar trebui, peștele miroase, cumva pericolul este mai evident, nu știu, toate produsele au provocări specifice.

Leguma, dacă nu e evident stricată, pare a fi bună – ori asta nu e chiar așa. Românii nu dau prea mulți bani pe siguranța alimentului, par să ignore, de pildă, faptul că planta luată de pe marginea drumului va avea încărcătură microbiologică, inclusiv cu noxe din țeava de eșapament a mașinilor.

Ne dorim să cumpărăm mai mult din culturi locale, și facem asta atâta vreme cât fermierul respectă standarde care garantează siguranța alimentului. Or, acest tip de respect e mai degrabă excepția decât regula la micii producători. Asta, pentru noi, este o provocare.

Ce lecții putem învăța de la această perioadă?

Că paza bună trece primejdia rea.

Cum vedeți strategia de business pe următoarele 3-6 luni?

Este foarte important să urmărim deciziile consumatorului în timp real. Noi putem implementa și propune orice, trebuie să vrea și consumatorul. Strategia va fi să ținem aproape.

Cum vezi lumea după coronavirus?

Avem mii de ani în care ne-am îmbrățișat, ne-am pupat pe obraji, ne-am ținut de mână, am dansat unul lângă altul la concerte, ne-am certat față în față, ce zici, ne vom schimba așa, în câteva luni…?

Credit foto: © Alex Damian

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *