Interviuri

Noua tinta: Productivitatea

25 iun. 2014 4 min

Noua tinta: Productivitatea

Reading Time: 4 minute

Pentru Nicolas Maure, directorul general al Dacia si Renault Romania, 2014 este anul in care vrea sa vada uzina de la Mioveni functionand tot mai eficient, pentru ca Dacia sa-si continue ascensiunea in ritm alert pe pietele internationale. 

 

Ce inseamna pentru grupul Renault platforma de la Mioveni si marca Dacia?

Uzina din Mioveni e cea mai mare platforma industriala din cadrul grupului Renault in ceea ce priveste numarul de angajati. Avem 14.000 de oameni acolo. Azi, Dacia vinde circa 430.000 de masini pe an, iar Renault are volume de 2,6 milioane de unitati, deci Dacia e a doua marca importanta in Europa. Prin Dacia acoperim o parte mai mare din piata. Modelele Logan, Duster, Sandero, Lodgy si Dokker, cu peste un milion de unitati produse in 2013, reprezinta 40% din totalul volumelor Renault. Sa nu uitam ca Duster e cel mai bine vandut model in cadrul grupului Renault.

 

Cum se vede marca Dacia pe pietele internationale?

Toata gama Dacia are o vechime de numai doi ani, deci vorbim despre masini moderne si noi. Azi, Dacia se vinde in 42 de tari in afara Romaniei. Pe aceste piete, Dacia merge foarte bine. In Maroc, de exemplu, suntem lideri de piata, evident si in Romania. In Franta am ajuns la 5% cota de piata anul trecut, chiar si in Germania avem vanzari bune, mai ales la modelele Duster si MCV. Anul trecut am lansat masini in Marea Britanie. Separam tot mai clar imaginea de brand dintre cele doua. Renault e mai frantuzesc, mai stilat, iar Dacia e mai specifica Europei Centrale, chiar un pic mai germana, cu un design si stil mai robuste. Cele doua marci sunt complementare, dar pe pietele unde cota de piata a Renault nu e foarte mare preferam sa ramanem cu un singur brand. De exemplu, in Brazilia avem 8%, dar vrem sa ajungem la 10%. In India am inceput acum doi ani, in Rusia suntem foarte activi pe piata dar nu suntem inca la potentialul maxim cand vine vorba despre cota de piata. In aceste piete nu vedem inca nevoia de a introduce a doua marca, Dacia.

 

Cum este impartita productia intre Mioveni si noua fabrica din Tanger?

Dintre cele opt modele Dacia, exista trei (Lodgy, Dokker si Dokker Van) care sunt fabricate in Maroc in proportie de 100%. In Romania, Duster e fabricat in proportie de 100% pentru pietele Dacia, ca si Logan MCV. Pentru aceste doua modele, totul e foarte clar. La celelalte modele, productia este impartita. Logan si Sandero se fabrica in tandem in Maroc si in Romania. Pentru moment am gasit echilibrul potrivit intre volumele din Romania si cele din Maroc, dar proportia se poate schimba usor in ceea ce priveste livrarile. Maroc e aproape de Spania si Europa Occidentala, deci are unele avantaje logistice pe acele piete. Uzina din Tanger are acces rapid la portul Tanger. In Romania, avem avantajul experientei angajatilor, dar nu trebuie sa uitam diferentele de cost al fortei de munca dintre Romania si Maroc. Trebuie sa gasim echilibrul perfect intre costuri,  performanta industriala si logistica, pentru a vedea cum vom aloca productia pentru Logan si Sandero.

 

Care este viitorul platformei de la Mioveni?

Ca volum, este o uzina foarte importanta, dar trebuie sa inregistram progrese in ceea ce priveste productivitatea. Intr-un clasament al tuturor uzinelor din cadrul grupului Renault, uzina din Mioveni se inscrie in zona medie. Trebuie sa imbunatatim acest lucru si sa aratam ca poate fi printre cele mai bune. La asta lucram acum. Cei doi directori de uzina sunt implicati activ in planul de crestere a productivitatii prin investitii si chiar automatizare unde e nevoie. Am investit in Romania 2,2 miliarde de euro, majoritatea in uzina din Mioveni, care a fost modernizata in proportie de 95%, am crescut capacitatea de productie. Pe termen lung, cand va veni vorba despre noi modele, vom analiza cum vom aloca productia la cele doua uzine (din Romania si Maroc). Pentru moment nu s-a luat vreo decizie. Dar cresterea productivitatii la Mioveni e esentiala. Evident, grupul Renault e angajat pe termen lung in Romania. Am investit mult si nu vom pleca de azi pe maine. Dar trebuie sa asiguram o evolutie competitiva a uzinei.

 

Cum evolueaza Centrul Tehnic Titu?

Este o noua dezvoltare pentru Renault in Romania si suntem foarte multumiti de evolutia sa. Centrul s-a  deschis in 2010 si astazi avem 450 de oameni acolo. Este un centru urias, cu peste 42.000 mp de suprafata construita si 32 km de piste, cu facilitati de testare multiple. Cei din grupul Renault-Nissan sau de la alte companii care au vizitat centrul au fost foarte impresionati. Este o facilitate ultramoderna, care completeaza foarte bine celelalte doua centre de testare din Franta, iar coordonarea cu acestea e foarte buna. Titu lucreaza mai ales pentru gama Logan, inclusiv pentru Brazilia, India si toate uzinele Logan. A fost o decizie foarte buna si-l folosim la capacitate maxima.

 

Aveti dificultati din cauza infrastructurii rutiere sau a mediului fiscal?

Avem si am avut o relatie foarte buna cu toate guvernele care s-au succedat la putere. Executivul intelege problemele noastre, de exemplu cu pretul energiei, partea fiscala, costurile sociale. Pentru moment suntem multumiti de regimul fiscal, mai ales de facilitatile legate de reinvestirea profitului. Mai trebuie sa lucram la reducerea costurilor sociale, dar si sa imbunatatim potrivirea intre zona de educatia tehnica si universitara cu nevoile noastre, atat la Pitesti, cat si la Bucuresti. Partea de educatia e, poate, mai importanta decat partea de logistica. Desigur, accesul facil spre granita ungara e foarte important pentru noi si am discutat asta cu guvernul si cu autoritatile locale. Am inteles ca s-a luat decizia de a se finaliza coridorul IV pana in 2019-2020. Cu cat mai repede, cu atat mai bine. Avem 350 de camioane care merg zilnic intre Arad si Mioveni. Pe langa viteza mai mare si accesul rapid spre granita, se va reduce poluarea, fiindca aceste camioane consuma acum mai mult decat ar face-o pe o autostrada. Dezvoltam si partea de transporturi feroviare spre Constanta, mai ales pentru piesele destinate fabricii din Maroc, iar piesele catre Rusia sunt si ele livrate cu trenul.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: