BizRemote by certSIGN Interviuri

Ramona Iacob, IWG România: „Pandemia a schimbat într-o proporție semnificativă mentalitățile”

20 dec. 2021 3 min

Ramona Iacob, IWG România: „Pandemia a schimbat într-o proporție semnificativă mentalitățile”

Reading Time: 3 minute

În 2021, IWG România a semnat primul parteneriat cu un francizor român și extinde spațiile de coworking sub brandul Regus, prin deschiderea primei clădiri în sistem de franciză alături de Transinvest.

Ramona Iacob, Country Manager, IWG România ne-a oferit mai multe detalii despre planurile pe care le are pentru francizarea brandurilor Regus și Spaces, despre cum a contribuit pandemia la transformarea pieței de birouri din România, dar și despre principalele tendințe pe piața soluțiilor de birouri flexibile.

„IWG va deschide, în sistem de franciză, alături de Transinvest, primul spațiu de coworking din regiunea Transilvaniei.” Ne puteți spune câteva cuvinte despre proiect, dar și despre planurile pe care le aveți în ceea ce privește francizarea brandurilor Regus și Spaces?

Căutăm să ne dezvoltăm continuu la nivelul întregii rețele, iar în România ne orientăm spre a face acest lucru în special în afara Bucureștiului, acesta fiind un subiect de mare interes pentru noi. În acest sens, am semnat primul parteneriat cu un francizor român și urmează să deschidem noi clădiri în România pentru a satisface cererea tot mai mare de soluții de lucru hibride. Pentru regiunea de Nord-Vest a țării, vom deschide în cinci ani zece clădiri noi sub brandul Regus, obiectiv prin care vom consolida prezența Regus în România. Vom mai deschide zece clădiri noi alături de partenerul nostru, Transinvest, în orașe precum Brașov, Timișoara, Oradea, Sibiu, Cluj. Deschiderea primei clădiri din Cluj se va face în primăvara anului viitor. Clădirea, deja ridicată, urmează să fie finalizată de către Transivest la începutul anului 2022.

Clădirea Regus din Cluj-Napoca are o suprafață de 1.500 m² și este împărțită pe trei etaje. Spațiul este amplasat în centrul orașului Cluj-Napoca și oferă acces rapid la numeroase facilități precum restaurante, cafenele sau mijloace de transport în comun. Acestea includ un business lounge, o zonă de co-working, birouri individuale, săli de ședințe, o teresă disponibilă pentru evenimente, precum și o parcare subterană, ușor accesibilă și de către persoanele cu dizabilități.

Ce alte planuri aveți pentru IWG România în următoarea perioadă?

Scopul nostru principal este să facem cunoscute beneficiile stilului de lucru hibrid în rândul tot mai multor persoane.  Vom continua să ne dezvoltăm continuu, în special în suburbii, pentru a face din conceptul „Romania’s 15 Minute City” o realitate. Un alt obiectiv semnificativ pe care îl avem este să extindem rețeaua IWG prin noi parteneriate de franciză și Joint Ventures.

Care sunt principalele beneficii pe care le are un antreprenor/ investitor care își dorește să devină francizat pe piața spațiilor flexibile? Ne puteți spune câteva cuvinte și despre potențialul acestei piețe? La cât se ridică investiția în franciză?

Prin intermediul brandurilor IWG, oferim diversitate și sevicii pentru întreaga piață a muncii. Oferim  valoare personală, financiară și strategică pentru afacerile de toate tipurile, de la unele dintre cele mai mari companii și organizații binecunoscute, până la persoane fizice și următoarea generație de lideri din industrie. Făcând acest lucru, valorificăm soluțiile de lucru flexibile și creștem productivitatea, eficiența, agilitatea și proximitatea.

Din punct de vedere business, cum a fost perioada de pandemie pentru IWG România?

Dacă luăm în calcul business-ul, perioada pandemiei și cu precădere anul 2021, a fost un an și o perioadă de referință pentru noi. A fost anul în care majoritatea companiilor s-au îndreptat spre un model de lucru hibrid, dar și anul în care am adăugat două milioane de utilizatori noi în rețeaua IWG. Și cel mai important, am semnat cele mai mari contracte din ultimii 30 de ani.

Cum credeți că a contribuit pandemia la transformarea pieței spațiilor de birouri din România? Care sunt principalele tendințe pe piața soluțiilor de birouri flexibile? Care este viziunea pe care o aveți pentru cum vom lucra peste cinci ani?

Pandemia a schimbat într-o proporție semnificativă mentalitățile. Aceasta ne-a ajutat, pe cei mai mulți dintre noi, să înțelegem faptul că este momentul să facem o schimbare cu un risc minim și să beneficiem de mai multă flexibilitate, angajați mai fericiți și de o eficiență mai mare de lucru. Astfel, toată lumea a început să observe benificiile care vin odată cu această situație, grație căreia vorbim astăzi despre noul model hibrid de lucru.

Modelul hibrid poate fi o combinație între munca de acasă și, de ce nu, un abonament într-o clădire performantă care îți permite să lucrezi de oriunde, fie că vorbim de inima orașului sau proximitatea casei. O companie mare poate fi o combinație dintr-un sediu central și un furnizor de soluții flexibile care va permite angajaților să acceseze spațiile de lucru aproape de casele lor. Ideea este să existe varietate, concepte ușoare și un furnizor de soluții de lucru flexibile, care să aibă răspunsul la toate cerințele actuale din piață.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: