Antreprenori Business Interviuri

Oana Mandicescu, Ecolet: Leadership feminin în logistică

4 sept. 2025 4 min

Oana Mandicescu, Ecolet: Leadership feminin în logistică

Reading Time: 4 minute

Prin tranzacția cu platforma Curier Online, Ecolet și-a consolidat poziția în e-commerce-ul
românesc. Oana Mandicescu, General Manager al Ecolet, ne-a vorbit despre planurile de dezvoltare a businessului și provocările pieței, precum și transformările survenite odată cu integrarea în grupul Alsendo, un ecosistem logistic digital.

Care a fost motivul preluării platformei Curier Online din România și cum veți integra acest business în operațiunile Ecolet?

Preluarea Curier Online a fost o decizie strategică, parte dintr-un plan mai amplu de consolidare a Ecolet pe segmentele B2X și C2X din România și Europa de Sud-Est. Platforma dispunea de o bază activă de clienți și de un model operațional viabil de revânzare a serviciilor de curierat – o oportunitate potrivită pentru a scala rapid capabilitățile noastre existente. Procesul de integrare s-a concentrat pe migrarea treptată a clienților către platforma Ecolet, care oferă deja o experiență digitală îmbunătățită, opțiuni de livrare extinse și automatizări menite să optimizeze eficiența operațională. Detaliile financiare ale tranzacției nu sunt publice, însă investiția este pe deplin justificată prin sinergiile generate imediat în portofoliu, creșterea eficienței operaționale și accesul rapid la o categorie strategică de clienți locali.

Care au fost cele mai importante proiecte Ecolet in ultimul an?

Ultimul an a fost definitoriu pentru evoluția Ecolet, marcând o perioadă de extindere accelerată, maturizare tehnologică și apropiere de zona soluțiilor logistice inteligente pentru eCommerce. Aș menționa trei direcții strategice: integrarea operațiunilor Curier Online – proiect strategic care ne-a permis să creștem baza de clienți B2C și C2X și să ne consolidăm poziția pe piață; dezvoltarea tehnologică – am investit în extinderea API-urilor, optimizarea proceselor de livrare pentru clienții B2C și C2X și lansarea de funcționalități prioritare axate pe automatizare și scalabilitate; în paralel, am pus accent consolidarea echipei comerciale, prin programe de training intern și extern, am cultivat o cultură orientată spre vânzări consultative și profesionalism în relația cu clienții de e-commerce și dedicate nevoilor acestora.

Cum ați încheiat 2024 și care sunt obiectivele pentru acest an?

Din punct de vedere financiar, 2024 a fost un an remarcabil – am încheiat cu o cifră de afaceri de peste 12,3 milioane de lei, ceea ce marchează o creștere de peste 36.000% față de anul nostru de început, 2019. Pentru 2025, ne-am propus: consolidarea regională pe piața din România și Bulgaria, extinderea pe noi verticale de eCommerce adaptate nevoilor clienților, lansarea unor noi funcționalități tehnologice în platformă centrate pe automatizare și eficiență, precum și dublarea numărului de clienți activi. La nivel de echipă, suntem într-un proces de creștere continuă. Avem deja o structură solidă în zona de operațiuni, vânzări și dezvoltare de produs, și până la finalul anului vizăm să ne extindem în special în zona de tehnologie, customer success și analiză de date.

Cum a influențat businessul Ecolet preluarea din partea Alsendo Group?

Integrarea în portofoliul Alsendo, susținut de Abris Capital Partners, a reprezentat un moment definitoriu în evoluția Ecolet, aducând o transformare semnificativă atât la nivel strategic, operațional, cât și în ceea ce privește cultura de business. În primul rând, achiziția Ecolet în aprilie 2023 a fost parte din strategia Alsendo de a dezvolta un jucător tech de top în Europa Centrală și de Est. Cu aproape 5.000 de clienți activi în România și Bulgaria la acel moment, integrarea în ecosistemul Alsendo ne-a oferit acces rapid la o rețea extinsă de platforme similare – precum Sendit, Zaslat și Innoship – și a generat sinergii importante în zona comercială și operațională. De asemenea, unul dintre rezultatele clare a fost unificarea portofoliului de servicii SaaS din grupul Alsendo. Acest lucru a permis Ecolet să adopte instrumente avansate de management al livrărilor și să le aducă la dispoziția clienților din România și Bulgaria, susținând tranziția către un model complet digital și scalabil. În plus, ca investitor strategic, Abris Capital Partners a adus nu doar capital, ci și o direcție clară de transformare digitală și durabilă (ESG), susținând Ecolet în accesarea resurselor și conceptelor de creștere internațională, precum și adoptarea unui plan robust „buy and build”.

Care sunt provocările pe piețele unde sunteți prezenți?

Printre provocările din piață aș menționa în primul rând expansiunea platformelor asiatice (Temu, Shein, Aliexpress etc.), care au schimbat fundamental dinamica pieței. Aceste platforme beneficiază de subvenții logistice, modele cross-border optimizate și prețuri greu de concurat local. Și vedem deja că românii s-au obișnuit cu livrări rapide la costuri mici și o varietate mare de produse. În același timp, aceste platforme ridică standardul în materie de UX (user experience), transparență și predictibilitate – forțând jucătorii locali să se alinieze. Tot la capitolul provocări aș mai menționa fragmentarea pieței local – infrastructura logistică e inegal dezvoltată, iar rețelele de curierat nu oferă întotdeauna aceeași calitate sau acoperire. Firmele mici sunt adesea nevoite să jongleze între mai mulți transportatori pentru a-și servi clienții eficient. Și nu în ultimul rând, provocări sunt și modificările fiscale și legislative din ultimii ani. Menționez doar câteva: creșterea TVA începând
1 august 2025 care are impact direct pentru segmentele B2C și comercianți; B2C e-invoicing și SAF-T – raportarea obligatorie prin RO e-Factura din ianuarie 2025, cu penalități pentru nerespectare; scăderea pragului pentru microîntreprinderi de la 500.000 de euro la 250.000 de euro în 2025, care a avut efect asupra fiscalității IMM-urilor. Toate aceste măsuri obligă comercianții să își revizuiască prețurile, sistemele ERP, facturarea automată și procesele de compliance. În ciuda acestor provocări, industria din România are un potențial uriaș de creștere, iar piața din România este încă în expansiune – cu peste 50.000 de comercianți online activi și un consumator tot mai digitalizat. Iar exact aici intervine Ecolet: digitalizarea proceselor logistice, acces la multiple servicii de curierat printr-o singură platformă, automatizare și predictibilitate – prin integrare cu platforme eCommerce, CRM și ERP; flexibilitate pentru IMM-uri.

Magdalena Magnuszewska este CEO-ul Alsendo. Există o altfel de colaborare, la nivel de top management, în interiorul grupului?

La nivelul grupului Alsendo nu vorbim despre un leadership feminin sau masculin, ci despre un leadership funcțional și autentic, construit în jurul competențelor reale. Echilibrul vine natural, iar succesul vine din complementaritate. Faptul că atât Ecolet, cât și Alsendo sunt conduse de femei reflectă o cultură organizațională bazată pe merit, diversitate și echilibru. În interiorul grupului există un mix sănătos de perspective și stiluri de leadership, iar acest lucru aduce valoare concretă în procesele decizionale și în dinamica de colaborare. Nu genul definește impactul unui lider, ci calitatea deciziilor, integritatea profesională și capacitatea de a construi echipe care livrează performanță – sustenabil și responsabil.

Articole pe aceeași temă: