Analize Business

Olimpiada de la Tokyo a costat dublu față de estimarea inițială și va antrena pierderi economice de miliarde de dolari

9 aug. 2021 2 min

Olimpiada de la Tokyo a costat dublu față de estimarea inițială și va antrena pierderi economice de miliarde de dolari

Reading Time: 2 minute

Jocurile Olimpice de la Tokyo, amânate cu un an și derulate fără spectatori, s-au încheiat, dar problemele financiare continuă pentru organizatori.

Costurile organizării Jocurilor Olimpice și a celor Paralimpice (acestea urmează să înceapă pe 24 august) sunt estimate la 1,64 trilioane de yeni, adică aproximativ 15 miliarde de dolari, potrivit Reuters. Cifra este cu 22% mai mare decât se estima înainte de amânarea cu un an a Olimpiadei și dublă față de estimarea de 800 de miliarde de yeni (7,25 mld. $) făcută de organizatori la depunerea candidaturii orașului Tokyo.

Pierderi din bilete

Înainte ca jocurile să fie amânate din 2020 în 2021, organizatorii vânduseră deja aproape 4,5 milioane de bilete, care ar fi adus venituri de circa 816 milioane de dolari. Această cifră va fi însă aproape zero, fiindcă Olimpiada s-a desfășurat fără spectatori, ca măsură de prevenire a răspândirii cazurilor de COVID-19. Comitetul de organizare nu va putea recupera prea mult de la asigurători din banii de bilete, fiindcă au primit deja despăgubiri pentru amânarea competiției.

Fitch estimează că primele de asigurare ale organizatorilor totalizează peste 2,5 miliarde de dolari, dintre care aproximativ 2 miliarde pentru a acoperi drepturile TV și 600 de milioane de dolari pentru partea de ospitalitate (bilete, cazări etc.).

Nu asigurătorii direcți vor plăti cea mai mare parte din sumele ce vor fi cerute de organizatori în baza polițelor încheiate, ci firmele de reasigurare la care apelează aceștia. Fitch estimează daune de 400 mil. $.

Sponsorizările

Peste 60 de companii japoneze, printre care Toyota, Bridgestone și Panasonic, au plătit peste 3 miliarde de dolari pentru sponsorizarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo și au mai dat 200 de milioane de dolari după ce Olimpiada a fost amânată.

Teoretic, sponsorii se bazau pe o creștere a vânzărilor în urma asocierii cu Jocurile Olimpice, dar în Japonia a existat un puternic curent de opinie contra organizării acestora, din cauza creșterii numărului de cazuri de COVID-19 înainte de competiție.

Impactul asupra economiei Japoniei

Unul dintre principalele motive pentru care Japonia a decis să candideze la organizarea Jocurilor a fost stimularea turismului. Țara ajunsese în 20219 să atragă 30 de milioane de turiști străini pe an, de patru ori mai mult decât în 2010.

Organizarea unei Olimpiade aduce, în medie, un plus de 0,33% la PIB-ul țării unde au loc Jocurile, ceea ce în Japonia ar fi însemnat 1,8 trilioane de yeni (peste 16,3 miliarde de dolari). Suma ar fi acoperit chiar și costurile dublate, dar felul în care s-au desfășurat Jocurile Olimpice anul acesta, fără spectatori, nu va aduce venituri suplimentare în economie.

Foto 223685541 © F11photo | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: