Creativitate Interviuri

Omid Ghannadi: În căutarea de proiecte care vibrează și care dau emoție

18 oct. 2021 3 min

Omid Ghannadi: În căutarea de proiecte care vibrează și care dau emoție

Reading Time: 3 minute

A fondat propriul său birou de arhitectură și design în 2010 și este cofondator al Inside Academy din 2018. În acest timp reușește să își contureze o prezență fermă în lumea designului interior autohton. Proiectele sale vorbesc despre materialitate, modul de a folosi diverse texturi alăturate pentru a transmite un gând autentic în contextul atmosferei propuse. 

Am vorbit cu Omid Ghannadi despre ce și-a propus în cadrul DIPLOMA 2021 din poziția de Ambasador și parte a Boardului Creativ, experiența de jurat în categoria arhitectură de interior, precum și despre antreprenoriat, frica de eșec și calități.

Ce înseamnă pentru tine să fii ambasador al DIPLOMA 2021? Dar ipostaza de jurat?

Mă onorează și în același timp mă validează, iar în profesia noastră validarea are un rol important. Să jurizezi diplome de arhitectură sau arhitectură de interior este un proces aproape intim, trebuie să înțelegi șirul logic al gândirii celui care a imaginat proiectul și să vezi ce a vrut să aducă nou, ce a vrut să schimbe prin gesturile sale. Este un exercițiu foarte interesant.

Ce ai căutat în procesul de jurizare și ce îți dorești de la această ediție? 

Am căutat acele proiecte care vibrează, care dau emoție. Arhitectura de interior este legată de atmosferă, de emoție și asta urmărim cu toții, arhitecți și utilizatori deopotrivă, sentimentul că ocupând un anume spațiu trăim o altă experiență. Dincolo de aspectele vizuale și tehnice, am căutat să văd și să înțeleg mesajul artistului. Cred cu tărie ca o parte semnificativă din ceea ce facem noi ca profesioniști este și să transmitem mesaje prin lucrările noastre. M-a interesat să văd cat s-a priceput fiecare în treaba asta. De asemenea îmi place să caut acele proiecte care se gândesc la oameni, în sensul umanitar, acele proiecte care aduc un plus societății ca ansamblu. Mă bucur să văd că sunt tineri care să gândesc să ajute umanitatea prin profesia lor.

Omid Ghannadi

Ce lucrări ți-au atras atenția atunci când ai jurizat?

Au fost mai multe proiecte interesante, cel care îmi apare acum în minte este proiectul Irinei Gavrilă, «Model pentru Tipologia Școlilor Incluzive». Mi-a plăcut tema, caută să aducă un bine societății noastre și este un proiect dificil care vorbește despre copii, despre psihologia copiilor cu nevoi speciale și felul în care ambianța, mediul construit, îi poate forma și influența. Și acest proiect are o anume ambiție, își propune imaginarea unui fel de manual de limbaj architectural pentru acest tip de școli.

Ai simțit vreodată frica de eșec? Dacă da, cum ai trecut peste ea?

Sigur că da; și azi mai simt frica de eșec, este o emoție care nu are neapărat legătură cu realitatea, fie ai această frică, fie nu o ai. Însă e important să nu lași frica să îți influențeze deciziile, eu aleg deseori conștient să fac lucruri de care îmi este frică, profesional vorbind. Vreau să înving frica.

Cât de greu este să fii antreprenor în România în domeniul tău?

Cred că este greu peste tot să lucrezi în arhitectură și design și mai cred că este greu să fii antreprenor în România, indiferent de domeniul în care profesezi. Este un tip de afacere ciudată, nu ai cash-flow constant, este greu să îți faci proiecții de venit pe termen lung și atunci este complicat să îți planifici dezvoltarea afacerii, investițiile. Cheltuielile sunt fixe și multe, legislația fiscală este mereu schimbătoare… ce să mai, e complicat, dar acum m-am obișnuit, începutul a fost totuși crâncen.

Ce calități îți trebuie pentru a reuși?

Cred că trebuie să fii perseverant, să te înconjori de oameni mult mai buni decât tine cu fiecare ocazie pe care o ai, să fii serios și să ai noroc. Uneori subestimăm norocul, dar unele șanse apar din întâmplare și atunci trebuie să fi suficient de inteligent să profiți de ele. Dar este vorba și de șansă totuși.

Ce își doresc clienții români când apelează la tine?

Își doresc un plus de valoare în viața lor, fie că este vorba despre casa lor, fie că este vorba despre afacerea lor. Toată lumea își dorește un mediu plăcut unde să își petreacă timpul și viața până la urmă.

Dar cei străini? Există diferențe majore si, dacă da, de ce?

Există diferențe desigur, dar în esență cu toții își doresc același lucru pe care l-am spus mai sus, să trăiască frumos într-un mediu care să le aducă un plus de valoare. Apoi nuanțele sunt în imaginea fiecăruia asupra acestor valori.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: