Piata de media din Romania: 351 mil. euro in 2016

6% a fost cresterea pe care a inregistrat-o piata de media din Romania in 2015 comparativ cu anul anterior si se asteapta ca procentul de crestere sa se mentina si anul acesta, arata cea de-a xx-a editie a raportului Media Fact Book realizat de agentia Initiative, parte a grupului IPG MediaBrands.

Volumele derulate in televiziune au crescut cu 7% fata de 2014, ajungand la o valoare de 212 milioane de euro.

adspend

Online-ul a crescut cu 12%, pana la valoarea de 57 milioane de euro, radioul a crescut 5%, pana la 19 milioane de euro, iar piata de OOH s-a mentinut la valoarea de 28 milioane de euro.

market share

Singurul canal care si-a restrans veniturile din publicitate anul trecut a fost presa tiparita, cu 10%, ajungand la 16 milioane de euro.

Initiative estimeaza ca piata de media va atinge o valoare de 351 milioane de euro anul acesta, in urma unei noi cresteri de 6%. Evolutia pe fiecare canal in parte va fi similara celei din 2015 – piata de TV se va majora cu 6%, online-ul cu 12%, radioul cu 5%, in timp ce piata de OOH va ramane la acelasi nivel, iar print-ul isi va continua scaderea, tot cu 10%.

top 10

In plus fata de editiile precedente, Media Fact Book 2016 introduce un nou capitol despre tendintele care vor influenta semnificativ piata de media in urmatorii ani. Aspectele analizate in noul capitol includ efectele pe care le are apropierea digitalului de TV in preferintele consumatorilor, amploarea pe care o va lua mobile-ul, influenta multi-screeningului sau importanta tot mai mare pe care o va avea calitatea continutului pentru cresterea veniturilor media.

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat in forma digitala aici.