Stiri

Profesioniștii caută cursuri de comunicare de criză

2 sept. 2022 4 min

Profesioniștii caută cursuri de comunicare de criză

Reading Time: 4 minute

Într-un context de triplă criză, profesioniștii aleg cursuri de comunicare de criză, fiind astfel tot mai căutate programele de studiu de la Institutul de Marketing, creat în parteneriat cu Oxford College of Marketing și More Marketing Solutions, pentru a oferi sprijin în România tuturor marketerilor interesați de performanța profesională la standarde internaționale prin certificări CIM (Chartered Institute of Marketing) și Chartered Institute of Public Relations (CIPR).

Profesioniștii în comunicare se pot perfecționa începând cu 27 septembrie prin Institutul de Marketing și Oxford College of Marketing cu noul program de certificare în comunicare de criză acreditat de Chartered Institute of Public Relations (CIPR) prin Oxford College of Marketing.

Programul se adresează profesioniștilor și seniorilor PR care doresc să stăpânească instrumentele prin care pot contribui în mod eficient la evaluarea riscurilor, anticiparea și pregătirea pentru situații de criză în cadrul unei organizații și reprezintă nivelul 7 de studiu, cel mai avansat, echivalentul unui masterat recunoscut internaţional și durează între 6 și 8 luni.

Studiul constă într-un mix de teorie și practică, realizată în regim hibrid, în grupe de studiu internaționale, cu o serie de cursuri interactive online, combinate cu workshop-uri și activitate practică. Ca parte din planul de training, participanții vor realiza un plan aplicat de comunicare de criză în contextul organizațiilor în care lucrează, pe teme și proiecte specifice, în deplină confidențialitate.

Astfel, practicienii din comunicare și relații publice vor avea șansa de a se dezvolta și acredita la nivel internațional, într-o comunitate de profesioniști și de a interacționa și colabora cu  practicieni din Marea Britanie, dar și de a obține statutul de profesionist acreditat și în program de pregătire continuă, o cerință obligatorie în majoritatea companiilor multinaționale pentru toate profesiile, de la audit financiar la achiziții sau resurse umane și până la medicină.

”Indiferent de experiența acumulată, a urmări un curs gândit în jurul ideii de gestionare de criza îți dă structură

Participanții sunt practicieni experimentați, cu vastă experiență în comunicare și relații publice, cu sau fără pregătire academică în PR, dar cu un bogat portofoliu de proiecte în companii multinaționale sau organizații locale. Între primii participanți înscriși deja la cursurile care vor începe în septembrie 2022 este Camelia Popescu, Director Of Public Relations & Public Affairs la retailerul francez Cora.

Camelia Popescu Cora cursant CIPR Comunicare de Criza Credit foto Cora
Camelia Popescu, Director Of Public Relations & Public Affairsla retailerul francez Cora

„Am aproape 20 de ani experiență în PR, într-un domeniu ca FMCG-ul, unde totul, inclusiv relațiile publice se întâmplă « fast » și variabilele se schimbă permanent. Indiferent de experiența acumulată, a urmări un curs gândit în jurul ideii de gestionare de criza îți dă structură, îți dă recul, îți oferă ancore pe care, chiar și simbolic, să te sprijini în rezolvarea următoarei spețe.

Excelent organizat, cursul CIPR în comunicare de criză, foarte interesante resursele puse la dispoziție. Îți oferă ceea ce un curs e menit să ofere: structură, scheme și câteva piste dincolo de care tu setezi limitele: poți zbura în jurul insulei sau poți imagina o călătorie cu transatlanticul.

E interesant că îl poți descoperi dacă ești la început de drum, dar ajută la fel de mult când ai experiență și vrei să o structurezi, să o clasezi, să poți să o folosești ca armură în experiențele următoare.

La nivel strict practic, poți face cursurile când vrei și în ce ritm vrei, sunt webcast-uri sunt podcast-uri, există și suporturi de curs, dar și transcrieri ale discursului în cazul în care nu poți accesa audio, dar poți lectura. E foarte flexibil, e smart și cu un touch of English charm care pe mine mă face să mă simt la un workshop relaxant, nu la un curs de altfel foarte riguros și serios.”, explică Camelia Popescu, Director Of Public Relations & Public Affairs la retailerul francez Cora, motivele pentru care s-a înscris în noul program de certificare în comunicare de criză.

Studiind pentru acreditările CIPR, cursanții vor fi la curent cu soluții și tehnologii noi, metode, bune practici și exemple utile pentru activitățile curente și viitoare de PR, pentru orice provocare.

 „Ce poate fi mai util în această triplă criză decât un curs de comunicare de criză – îmi spun mulți dintre practicienii din comunitatea noastră”- explică Oana Sav, Center Manager Oxford Professional Group în România, care a susținut sute de cursanți să se acrediteze în marketing la standarde internaționale, în cei 10 ani de activitate.

„Sunt unul dintre primii absolvenți cu o licență în comunicare și relații publice din România și am migrat în ultimii 15 ani exclusiv către marketing. După 20 de ani, mă bucur mult că pot și eu contribui la lansarea acestui proiect, în domeniul pentru care m-am pregătit.

Suntem recunoscători în echipa noastră că am putut face accesibile programe de formare continuă pentru profesioniștii din Români pentru care principala ambiție este să rămână la curent cu tot ce e nou și valoros în ce privește bunele practici internaționale, exemplele, studiile de caz, folosirea tehnologiei pentru comunicare externă și internă, branding de angajator sau sustenabilitate. ”, completează Oana Sav.

Profesionist acreditat internațional

Cei care finalizează cu succes un program internațional de certificare și urmează în paralel și programul de pregătire continuă, pot obține și statutul de practician acreditat în formare continuă, „Chartered PR Practitioner” sau „Chartered Marketer”.

Atât The Chartered Institute of Public Relations (CIPR), cât și Chartered Institute of Marketing (CIM) sunt asociații care elaborează și evaluează standardele profesionale și etice în domeniile lor și sprijină practicienii să se perfecționeze și să rămână la zi cu ce este nou prin programe acreditate de pregătire continuă – “continous professional development” ( CPD). CIM beneficiază de toate reglementările pentru a acorda acest statut din 1989, iar CIPR din 2005.

Pentru 72% dintre cei care își actualizează anual acest statut, contribuția acestui efort la perfecționare și la dobândirea de noi competențe este foarte importantă, conform celui mai recent studiu realizat de cele două instituții. Cu toate acestea, doar 10% dintre membrii CIM și doar 5% dintre cei ai CIPR dobândesc acest statut.

Dacă Diploma Profesională în Comunicare de Criză sau Diploma Profesională în Marketing echivalează studii universitare de profil și rămân permanent valabile, statutul se menține prin activitate continuă și trebuie actualizat anual.

Înscrierile la cursul specializat CIPR în comunicare de criză se pot face, până pe 5 septembrie 2022, în limita locurilor disponibile și doar după validarea criteriilor de admitere. La curs pot participa doar profesioniștii experimentați și cu un nivel avansat de cunoaștere a limbii engleze.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: