Interviuri Brand Focus

Răzvan Burleanu, FRF: Strategie pe termen lung

15 nov. 2023 4 min

Răzvan Burleanu, FRF: Strategie pe termen lung

Reading Time: 4 minute

Federația Română de Fotbal (FRF) s-a angajat să promoveze și să dezvolte fotbalul românesc într-un mod holistic și sustenabil. Răzvan Burleanu, președintele FRF, ne-a detaliat provocările acestei strategii și de ce sunt importante parteneriatele precum cel cu PENNY.

PENNY prelungește parteneriatul cu Federația Română de Fotbal până în 2028. Cum apreciați acest parteneriat?

Ne bucurăm că avem alături de noi un partener de încredere, foarte implicat și care susține pe termen lung proiectele pe care le avem în desfășurare, în calitate de sponsor al tuturor echipelor naționale și de furnizor de produse proaspete pentru jucătorii acestor echipe. De 8 ani formăm o echipă foarte bună cu PENNY, care putem spune azi că are o relație specială cu fotbalul românesc.

E o bucurie că am reușit să confirmăm încrederea acordată de un brand de succes în industria de retail. Împreună am dezvoltat produse sub egida echipei naționale, gama SuporteRO, care reprezintă un model pentru industria sportului din România. Prelungirea angajamentului ne permite să continuăm la un alt nivel, să finanțăm și să implementăm proiectele noi pentru anii următori și să le consolidăm pe cele deja începute.

De ce este important să promovăm sportul în rândul copiilor, dar și în general?

În primul rând, sportul dezvoltă sănătatea și bunăstarea fizică a copiilor și a adulților deopotrivă. Participarea la activități sportive contribuie la prevenirea problemelor de sănătate, îmbunătățește condiția fizică și reduce riscul unor boli cronice precum obezitatea, diabetul sau bolile de inimă. În al doilea rând, sportul învață copiii și tinerii valori importante precum disciplina, respectul, fair-play-ul. Aceste calități se transferă cu ușurință în alte aspecte ale vieții, cum ar fi educația și cariera. Sportul îi ajută pe tineri să învețe cum să se stabilească obiective, să depășească obstacole și să lucreze în echipă.

În plus, promovarea sportului oferă oportunități de socializare și integrare comunitară. Acestea încurajează copiii și tinerii să-și facă prieteni și să se implice în activități constructive în loc să cadă pradă tentațiilor negative. Sportul poate fi un instrument puternic pentru a combate marginalizarea și izolarea socială. De asemenea, prin promovarea sportului, putem descoperi și dezvolta noi talente sportive, să le oferim oportunități de a-și atinge potențialul maxim și ulterior să reprezinte cu mândrie țara noastră în competițiile internaționale.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre programele pe care le aveți pentru dezvoltarea fotbalului în România?

E foarte greu să încerc să restrâng în câteva cuvinte. Ne-am angajat să promovăm și să dezvoltăm fotbalul în țara noastră într-un mod holistic și sustenabil. Federația Română de Fotbal lucrează astăzi după documente strategice, avem o viziune, o misiune și știm concret care ne sunt obiectivele. Intervenția noastră pleacă de la fotbalul amator, fotbalul de bază. Încurajăm cluburile și școlile de fotbal să investească în infrastructură, să ofere instruiri pentru antrenori și să promoveze valorile sportive în rândul tinerilor.

Am introdus Clasificarea Academiilor, astfel încât să avem o imagine clară a condițiilor oferite, iar părinții să știe unde își dau copii să facă fotbal. Investim și în dezvoltarea talentelor la nivel de fete și lucrăm la creșterea popularității acestui sport în rândul femeilor. Colaborăm cu autoritățile locale și naționale pentru a construi și moderniza terenuri de fotbal, astfel încât toți copiii să aibă acces la facilități de calitate.

O componentă cheie a succesului fotbalului românesc este calitatea antrenorilor. Organizăm, în parteneriat cu cele mai importante Universități din țară, cursuri de formare și oferim resurse pentru antrenori, astfel încât aceștia să poată instrui tinerii fotbaliști într-un mod corespunzător. Educația însă e un pilon pe care punem mare preț și, prin Academia Națională de Fotbal, ne dorim să formăm specialiști în toate domeniile fotbalului: management, marketing, comunicare etc. Federația Română de Fotbal organizează astăzi 71 de competiții și administrează activitatea a 18 loturi naționale, masculin și feminin, juniori și junioare.

Ce proiecte aveți pentru perioada următoare la conducerea FRF?

Sprijinirea cluburilor prin analiza și prelucrarea datelor. Un proiect esențial care face parte din Strategia Tehnică a FRF este acela de a sprijini cluburile din România în ceea ce privește analiza și prelucrarea datelor. Acest demers are drept obiectiv îmbunătățirea calității pregătirii cluburilor, dar și dezvoltarea loturilor naționale. Conform acestei inițiative, cluburile din Liga 2 vor avea acces la conturi pe platforma de analiză video, iar specialiștii din cadrul acestor cluburi vor beneficia de instruire.

De asemenea, 12 academii de fotbal care au un impact semnificativ asupra loturilor naționale vor primi echipamente hardware și software specializate pentru analiza jucătorilor, inclusiv camere mobile. Antrenorii din aceste academii vor putea accesa platforme de scouting și analiză video, cu condiția participării la cursurile de instruire oferite de Academia Națională de Fotbal. De asemenea, staff-urile loturilor naționale vor avea acces la drone pentru filmarea antrenamentelor. Acest proiect vizează creșterea calității pregătirii fotbalistilor. Bineînțeles ne dorim un impact și la loturile naționale.

Un alt proiect nou este „Interliga de iarnă” – o competiție juvenilă pentru copiii Under 11. Această va avea loc în sală, în perioada decembrie – februarie, în sălă, între turul și returul competiției Interliga Națională de Fotbal pentru categoriile U7 – U10. La această competiție vor putea participa cluburile sportive afiliate la FRF, care îndeplinesc condițiile de înscriere conform regulamentelor și care au obținut un punctaj care le plasează în primele 60 de cluburi conform procedurii de Clasificare a Academiilor de Fotbal din România. Această inițiativă are scopul de a promova dezvoltarea fotbalului la nivel de copii și tineret și de a oferi oportunități pentru tinerii fotbaliști să-și exerseze abilitățile într-un mediu competitiv.

Nu în ultimul rând, vom implementa Clasificarea Academiilor și în fotbalul amator, adică la academiile afiliate AJF-urilor, mergând mai departe cu radiografia pregătirii tinerilor fotbaliști, adică inclusiv la nivelul județului. Toate proiectele reflectă angajamentul FRF de a dezvolta fotbalul românesc la toate nivelurile și de a oferi susținere atât cluburilor, cât și tinerilor fotbaliști, contribuind astfel la creșterea calității și competitivității fotbalului din țara noastră.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: