MarComm Interviuri Publicitate

Regula de aur în marketing

19 nov. 2019 2 min

Regula de aur în marketing

Reading Time: 2 minute

Trebuie încălcate toate regulile de până acum. Asta este regula de aur a timpurilor noastre. O spune Bruno Bertelli, CCO al Publicis Worldwide și CEO al Publicis Italia. Și nu doar o susține în teorie, ci o și aplică în munca de zi cu zi în conturile globale pentru care lucrează, iar campaniile pe care le-a coordonat pentru diesel în ultimii ani o dovedesc din plin.

Ce a făcut Diesel? Exact opusul a ceea ce fac de obicei brandurile de fashion, care deseori clamează libertatea și promovează autenticitatea, spiritul liber, dar, în realitate, se iau foarte mult în serios, sunt foarte “prețioase”. Diesel a ales calea opusă. A decis să conteste toate regulile din industrie și, mai mult de atât, a mizat pe cartea autoironiei. Care a fost impactul asupra vânzărilor? Au crescut, iar popularitatea brandului a luat amploare în special în rândul tinerilor. A redevenit un brand atractiv pentru tineri, cu o comunicare integral digitală, tot bugetul de media fiind exclusiv pentru online și social media.

Regula: nicio regulă

În ziua de azi, s-a ajuns la o uniformizare a comunicării, dacă ne uităm la cum abordează brandurile comunicarea și marketingul, constatăm multe similiarități. Avem nevoie de mai multe controverse, de mai mult curaj. În festivaluri, se vede cel mai bine cum multe branduri merg toate în aceeași direcție.

Datele și creativitatea

Ca industrie ne aflăm în etapa în care trebuie să găsim un numitor comun între folosirea datelor și creativitate. Mai avem de optimizat procesul prin care să fim și creativi și relevanți și mai avem până când datele vor putea să fie folosite de la începutul procesului creativ, pentru a identifica targetul și insight-urile relevante.

Coerență și consistență

Una dintre marile probleme cu care se confruntă conturile globale la ora actuală este că diferă comunicarea de la o țară la alta, de la o regiune la alta. Însă în ziua de azi tinerii călătoresc foarte mult, sunt conectați la tehnologie și vor ca interacțiunea cu un brand să fie aceeași indiferent de locul în care se află. Este nevoie de mai multă coerență. Meseria noastră pare să fie despre creativitate, dar în esență, uneori, este nevoie să eliminăm anumite elemente creative pentru un plus de coerență.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 337 (15 noiembrie – 15 decembrie 2019). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: