Finanțe Stiri

Revolut a ajuns la 2 milioane de clienți în România, care este a doua piață ca mărime a aplicației

6 iul. 2022 3 min

Revolut a ajuns la 2 milioane de clienți în România, care este a doua piață ca mărime a aplicației

Reading Time: 3 minute

Revolut, aplicația financiară cu peste 18 milioane de clienți la nivel global, a atins pragul de 2 milioane de clienți pe piața locală, după 4 ani de prezență în România.

Din mai 2018, când a avut loc lansarea oficială pe piața locală, până în iunie 2022, clienții români au realizat aproximativ 520 de milioane de tranzacții și au folosit aplicația pentru plăți, schimburi valutare, pentru a economisi în „pușculițe” digitale, dar și pentru investiții în criptomonede.

În prezent România este a doua cea mai mare piață de retail din lume pentru Revolut, după Marea Britanie, cu o rată de penetrare națională, în rândul populației active, de 26%. Mai mult, Bucureștiul este primul oraș Revolut din UE, iar unul din trei locuitori de vârstă activă este client Revolut.

Gabriela Simion - Revolut

„Suntem mândri să vedem cum super-aplicația noastră contribuie la creșterea calității vieții clienților noștri și îmbunătățește oferta de pe piața bancară și financiară locală. În urmă cu patru ani, când ne-am lansat operațiunile în România, Revolut făcea pionierat cu primii aproape 20.000 de clienți, aceia care ne-au descoperit aplicația chiar înainte de intrarea oficială pe piață. La acel moment, doar 9,7% din populația României folosea internet banking, după cum arată statisticile oficiale. În 4 ani, procentul localnicilor care folosesc internetul în scopuri bancare și financiare a crescut la 18,5% și mai este loc de îmbunătățire în condițiile în care suntem sub media UE, din 2021, de 58%.”

Gabriela Simion, Director General al sucursalei Revolut din România

Revolut în România este unul dintre performerii companiei, cu aproximativ 500.000 de clienți noi incluși anual, consolidându-și poziția pe piața locală prin lansările de noi produse financiare. Gabriela Simion a adăugat că, în 2022, compania intenționează să adăuge credite de nevoi personale și produsul Pay Later, alături de alte caracteristici relevante pentru stilul de viață al clienților, dar și funcționalități pentru a spori controlul cheltuielilor, servicii de asigurare și protecție personală și a familiei, extinderea ofertelor personalizate pentru afaceri.

Profilul clientului Revolut din România

Clientul Revolut din România are, în medie, 36 de ani, locuiește într-un oraș mare, cu peste 250.000 de locuitori.

Topul primelor 10 orașe din România este următorul: București (420.000 clienți), Iași (68.000), Cluj-Napoca (65.000), Timișoara (56.000), Brașov (50.000), Constanța (46.000), Craiova (34.000), Galați (29.000), Ploiești (28.000), Sibiu (26.000).

Românii au folosit, inițial, Revolut pentru transferuri instantanee (internaționale și naționale) și pentru a cheltui ca un localnic în peste 150 de țări. Treptat, clienții au descoperit și cursul de schimb avantajos în peste 30 de valute și ușurința de a efectua plăți, online și offline, direct in-app, contactless sau cu smartphone-ul.

De la lansarea în România, clienții au cheltuit, în medie, 19 euro/tranzacție, în primul rând pentru a face achiziții de alimente și produse din magazine alimentare sau supermarketuri, dar și pentru divertisment și utilități. Retaileri precum Mega Image, Lidl, Profi, Carrefour, Auchan, benzinării precum OMV, Petrom, MOL, Rompetrol și platformele de car-sharing precum Bolt și Uber au fost comercianții cu cel mai mare număr de tranzacții, din mai 2018 până în prezent.

Doar în ultimele 12 luni, numărul tranzacțiilor a crescut cu 70% și volumul total al tranzacțiilor cu 48% (iulie 2021 – iunie 2022 față de iulie 2020 – iunie 2021). Clienții Revolut din România nu fac doar plăți în magazine sau pe platforme de comerț electronic, ci folosesc aplicația și pentru a economisi sau pentru a trimite bani familiilor. De exemplu, sumele de bani trimise cu Revolut înapoi acasă de românii care trăiesc și lucrează în străinătate au crescut de la aproximativ 20 de milioane de euro în 2018 la 316 milioane de euro în 2021.

Produse bancare digitale pentru clienții de retail și business

Din martie 2021, Revolut Bank UAB, entitatea bancară licențiată de Banca Lituaniei și supravegheată de Banca Centrală Europeană, și-a extins licența bancară specializată în România.

Revolut Bank are scopul de a propune produse bancare competitive suplimentare și de a aduce o protecție mai mare conturilor clienților români, până la 100.000 de euro conform Protecției Depozitelor, garantată de compania de stat lituaniană Asigurarea Depozitelor și Investițiilor. De asemenea, Revolut a introdus IBAN-ul local pentru clienții de retail români, fiind una dintre primele piețe care a dezvoltat acest avantaj pentru utilizatori. Din iunie 2022, IBAN-ul local în lei a fost pus la dispoziție și pentru clienții business.

Revolut va continua să inoveze pentru clienții săi din segmentele retail și business, oferind tranzacții internaționale mai rapide, credite de nevoi personale mai accesibile, produsul responsabil Pay Later, noi instrumente de economii sau investiții, managementul cheltuielilor și alte funcții utile pentru segmentul B2B.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: