Finanțe Interviuri Management

Rolul unui CEO în employer branding

8 mai 2018 3 min

Rolul unui CEO în employer branding

Reading Time: 3 minute

Companiile care au un brand de angajator puternic pe piață atrag mai ușor angajați valoroși, iar în cazul băncilor reputația este esențială. Dar ce fel de oameni caută o bancă? Versatili și creativi, oameni care percep schimbarea ca pe o oportunitate, nu ca pe o amenințare, spune Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti Bank.

Ufuk Tandogan2 e1525791467552Care este strategia de employer branding adoptată de Garanti Bank?

Într-o lume aflată în continuă mișcare, printre cele mai apreciate calități sunt versatilitatea și creativitatea oamenilor, care percep schimbarea ca pe o oportunitate, și nu ca pe o amenințare. Iar la Garanti Bank, strategia de employer branding este centrată tocmai în jurul acestor oameni. Pentru noi, satisfacția angajaților și fericirea clienților sunt cheia pentru a construi o bună reputație. Unul dintre pilonii acestei strategii este accentul pe care îl punem pe formarea și dezvoltarea celor ce sunt interesați să urmeze o carieră în sectorul financiar.

De-a lungul timpului, am inițiat o serie de programe de training prin care numeroși tineri ambițioși au facut primii pași în lumea bancherilor. Learn 2B a Banker este un astfel de program, pe parcursul căruia ti­neri la început de carieră au avut șansa să se formeze în domeniul bancar, să devină adevărați profesioniști și să își continue par­cursul în industrie.

Pentru integrarea noilor membri în cadrul echipei, Garanti Bank a dezvoltat și programul Senior Advisor, în cadrul căruia specialiști cu experiență ghidează noii membri ai echipei.

Ce calități trebuie să îndeplinească o bancă pentru a avea o reputație bună drept angajator?

Așa cum spunea Ted Rubin, brandul este ceea ce face un business, reputația este ceea ce oamenii își amintesc despre acesta. În ceea ce privește sectorul financiar, nimic nu este mai adevărat. În ultimii ani, dinamica dintre candidați și companii s-a schimbat. Acest lucru s-a tradus într-o creștere a transparenței între angajatori și angajați și o mai bună atenție la nevoile angajaților.

Care este rolul CEO-ului în stabilirea reputației unei companii ca angajator?

Rolul CEO-ului în stabilirea reputației unei companii se exercită atât la nivel individual, cât și strategic. Din punct de vedere strategic, CEO-ul trebuie să asigure coerența și aplicabilitatea oricărei strategii de employer branding, lucrând îndeaproape cu departamentele de resurse umane, comunicare corporativă și marketing. Pe de altă parte, la nivel personal, CEO‑ul asigură autenticitatea în fața pu­blicului, conducând prin exemplul propriu și demons­trând dedicare față de principiile și valorile companiei. Mai mult, construirea unui brand personal este esențială pen­tru orice CEO. Deschiderea către comunicare, relațiile bune cu angajații și partenerii de afaceri, participarea la evenimentele industriei – toate acestea reprezintă componente esențiale pentru o strategie de employer branding de succes.

“Nu poți trișa în drumul spre o carieră de succes, trebuie să o construiești cu atenție, cu pași mărunți. Nu poți începe la nivel de expert și nu poți fi la același nivel cu profesioniștii, până nu finalizezi toate etapele premergătoare.”

Ce sfaturi ați da echipei Garanti Bank privind succesul?

Aș spune că a avea succes nu este mereu cel mai greu lucru de obținut, însă a adăuga valoare în tot ceea ce faci și în cine ești, este mult mai dificil. Se poate ajunge la acest rezultat prin muncă, viziune, răbdare, ambiție și timp – calități care ne fac mai buni în tot ceea ce întreprindem. A deveni expert necesită timp. Nu poți trișa în drumul spre o carieră de succes, trebuie să o construiești cu atenție, cu pași mărunți. Nu poți începe la nivel de expert și nu poți fi la același nivel cu profesioniștii până nu finalizezi toate etapele premergătoare.

Cât de important este să îți faci vocea auzită prin intermediul social media, pentru a te diferenția pe piața muncii drept un angajator de top?

Dincolo de granițele domeniului bancar, digitalizarea este una dintre componentele cheie ale dez­voltării oricărui domeniu. Dat fiind că este foarte important să îți faci vocea auzită, putem afirma cu certitudine că a fi “social” este o componentă cheie a oricărei strategii coerente de employer branding. Iar noi credem în transparență și apro­piere. Ca dovadă a acestui lucru, am lansat #pozadevineri pe pagina de Facebook a băncii, o inițiativă prin interme­diul căreia prezentăm echipele noastre, atât din sediul central, cât și din sucursalele din toată țara. Bankingul înseamnă, în primul rând, oameni, indiferent că sunt în front-office, lucrând direct cu clienții, sau în back-office, dezvoltând produse și servicii bancare, facând analize și administrând activitatea băncii în ge­neral. De aceea, ne dorim să îi prezentăm comunității noastre din social media și să le acordăm recunoașterea și aprecierea pe care le merită.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: