România pe harta Melitta
Reading Time: 3 minuteMelitta, liderul pieței germane de cafea în 2024, se află în plină extindere internațională, iar România este una dintre piețele importante vizate de companie. Am aflat de la Florian Fritsch, Chief Sales Officer al Melitta Europe – Division Coffee, mai multe detalii despre aceste planuri și despre colaborarea cu partenerul local, Maresi.
Cum a fost 2024 pentru Melitta Europe – Division Coffee?
Melitta Group are sediul central în Minden, Renania de Nord–Westfalia, și operează în întreaga lume, prin cele trei direcții strategice de business: cafea, prepararea cafelei și produse de uz casnic. Divizia de cafea a Melitta Europe, din Bremen, este una dintre diviziile cu cele mai mari vânzări din cadrul grupului. Melitta Europe – Division Coffee se concentrează în principal pe piața din Germania și pe cele din Europa.
În ceea ce privește evoluția noastră din 2024, pot spune că am performat foarte bine într-un mediu economic foarte dificil, în condițiile în care prețul cafelei a crescut în cursul anului trecut mai mult ca niciodată. Am reușit să ne menținem poziția de lider pe piață în Germania.
În ceea ce privește performanța Melitta pe piețele internaționale, și acolo am avut rezultate bune. Am devenit brandul cu cea mai puternică creștere în segmentul de cafea boabe în Suedia și am început să punem bazele pentru extinderea noastră pe piața din România. Per total, suntem mulțumiți de performanțele înregistrate în 2024, deși a fost clar un an dificil.
Cât de mult din businessul Melitta Europe – Division Coffee reprezintă Germania și cât piețele externe?
În acest moment, avem două segmente de business principale: Germania și piețele internaționale. La nivel de companie, am decis în 2024 să implementăm un management de categorie mult mai puternic, nu doar în Germania, ci și la nivel internațional, ca să vedem exact ce așteaptă clienții din fiecare piață. Vorbim aici atât de partenerii noștri de business, cât și de consumatorii finali ai produselor noastre.
Scopul este ca, atunci când un client se gândește la categoria de cafea, să se gândească la Melitta. Iar asta nu înseamnă doar să oferi produse bune, ci este vorba și despre a disemina informații despre cafea, despre a aduce partenerii aici, la Bremen, pentru a le arăta facilitățile de producție și pentru a demonstra de ce produsele noastre și brandul nostru creează valoare adăugată pentru clienți și consumatori.
Când vorbim de percepția calității în cafea, majoritatea consumatorilor nu știu neapărat ce înseamnă o boabă de cafea de înaltă calitate. Dacă le place gustul, pentru ei înseamnă că și cafeaua este de calitate. Vrem să identificăm lucrurile comune dar și diferențele dintre piețele pe care suntem prezenți, pentru a-i face pe partenerii noștri experți în cafea.
Noi credem că un parteneriat trebuie să fie bun pentru ambele părți. De aceea este necesar să ne uităm la particularitățile fiecărei țări, fiindcă băutorii de cafea din Germania nu au aceleași preferințe de gust ca cei din România. Ca să ai succes, trebuie să te adaptezi la aceste preferințe cu produsele tale.
Ce potențial de piață vedeți pentru România?
Suntem prezenți în comerțul tradițional, dar abia am început, avem o cotă de piață de circa 1%. Ținta noastră este să obținem o poziție de piață sustenabilă în România. De ce spun sustenabilă? Fiindcă este important pentru noi, ca brand, să facem în așa fel încât brandul Melitta să devină foarte cunoscut și relevant pentru consumatorii din România și să aibă performanțe bune pe termen lung.
Cum arată planurile de extindere pentru Melitta?
Când vorbim despre planurile noastre pe termen lung, ne dorim cu siguranță să creștem businessul și, de aceea, investim serios în facilitățile noastre de producție și în zona de logistică. Creșterea va veni în principal de pe piețele din Europa, Africa și Asia. În Germania, suntem lider de piață – în medie, fiecare al cincilea produs de cafea măcinată vândut este Melitta, o cifră extraordinară. Vedem că piața de cafea măcinată din Germania stagnează, în timp ce piața de cafea boabe este în creștere.
În același timp, trebuie să atragem mai mulți consumatori tineri către cafea. În ceea ce privește businessul internațional, exportăm deja în peste 50 de țări, dar, pentru a crește sustenabil brandul nostru, ne concentrăm în mod special pe câteva țări, printre care și România. Suntem foarte fericiți să avem acolo un partener atât de capabil cum este Maresi. Suntem foarte mulțumiți de primii pași pe care i-au făcut și suntem absolut siguri că avem un început bun pentru un parteneriat pe termen lung.
Privind către 2025, ce vedeți pentru compania dumneavoastră și pentru piață în general?
Anul 2025 a început bine pentru noi, dar, să fim serioși, abia a început. Planul nostru este să ne concentrăm pe întărirea poziției noastre pe piața din Germania, care este foarte importantă pentru noi. Pe de altă parte, ne vom focusa și pe extinderea noastră pe alte piețe europene, în primul rând în România, și pe celelalte piețe-cheie pe care am decis să le abordăm.
Biz Germania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 390 (20 februarie – 15 martie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz