Analize Companii

Românii își doresc BMW, dar cumpără Volkswagen4 min

23/07/2019 3 min read

Românii își doresc BMW, dar cumpără Volkswagen4 min

Reading Time: 3 minute

  În funcție de datele Google analizate de platforma autoDNA BMW ocupă primul loc în topul căutărilor românilor, urmat de Audi și Opel, însă, Volkswagen este brandul auto pentru care se fac cele mai multe verificări. Ca atare, Volkswagen este ales de cele mai multe ori pentru achiziția finală, fiind urmat în top de BMW și Audi.

Spre deosebire de alte state europene precum Germania sau Cehia, în preferințele căutărilor românilor nu figurează brandul auto local Dacia. Renault și Dacia ocupă locurile 8 și 9 în topul mărcilor verificate de români.

România nu este familiarizată cu verificarea prin rapoarte online a mașinilor second hand ce urmează a fi achiziționate, doar 15% dintre cumpărători alegând să verifice istoricul acestora. 

Brandurile japoneze lipsesc din căutările românilor, precum și din verificările de mașini.

Germania : Șoferii germani sunt fideli brandurilor locale, BMW, Audi, Volkswagen și Mercedes-Benz, fiind cele mai căutate mașini, dar și cele mai verificate în vederea achiziționării. Se caută BMW, Audi, Mercedes și Volkswagen și se cumpără în ordine inversă Volkswagen,  Mercedes, BMW și Audi. 

Spre deosebire de români, germanii nu exclud brandurile japoneze și italiene din preferințele lor, în topuri apărând Toyota și Fiat.

Cehia: Skoda este brandul aflat pe primul loc în topul verificărilor pentru achiziție și pe al doilea loc la căutările Google. În Cehia brandurile franțuzești sunt bine poziționate, Peugeot, Renault și Citroen apărând în top.

Brandurile japoneze lipsesc complet din căutările cehilor.

Topul căutărilor pe Google diferă major față de topul verificărilor prin autoDNA, ceea ce arată o diferență între așteptările șoferilor cehi și realitate.

Ungaria: Ungaria nu este tocmai fidelă brandurilor germane, orientându-se către branduri care beneficiază de investiții locale. Ford este pe primul loc atât în topul căutărilor Google, cât și în topul verificărilor în vederea procurării unei mașini.

Opel ocupă, de asemenea, un loc fruntaș în ambele clasamente și Volkswagen, deși este în top 3 la verificari autoDNA ocupă locul 10 în topul cautarilor auto. 

Toyota se află pe locul 4 în verificări, iar în Ungaria sunt și alte branduri japoneze precum Honda sau Mazda. 

Polonia: Polonia este echilibrată între topul brandurilor căutate prin Google și al celor verificate pentru achiziție prin platforma autoDNA, Ford ocupând primele locuri în ambele clasamente. Brandurile germane ocupă restul pozițiilor de top.

Renault este pe locul 3 la căutări și pe locul 6 la verificări, ce iese în evidență fiind cele două mărci de lux germane ocupând ultimele locuri la căutări și fiind pe locul 5 în verificările mașinilor în vederea achiziționării.

Estonia, Letonia, Lituania: BMW este pe primul loc în toate cele trei țări baltice, dar și pe primul loc în clasamentul celor mai căutate mașini pe internet, în două dintre cele trei state.

Noutatea vine din partea brandului Volvo care ocupă al doilea loc în ambele clasamente.

În Estonia și Letonia topul căutărilor Google este destul de similar topului verificărilor autoDNA, reflectând o atitudine pragmatică a șoferilor care își caută mașini second-hand.

Rusia: Pe primul loc în topul verificărilor se află Mercedes-Benz, urmat de Toyota, brandurile  dominând top 3 în ambele clasamente. Foarte aproape de primele locuri sunt BMW și Ford dar pe primul loc în topul brandurilor verificate pentru cumpărare rămâne Volkswagen.

Comparațiile disponibile pe autoDNA devin relevante și pentru țara noastră, în contextul în care tot mai mulți cumpărători de mașini second-hand înțeleg utilitatea de a verifica istoricul mașinii pe care vor să o achiziționeze. Astfel autoDNA a înregistrat în România o creștere constantă a business-ului în fiecare an.

Datele prezentate în această analiză reflectă tendințe privitoare la brandurile de mașini căutate versus mașinile verificate pentru a fi cumpărate, comparate cu datele Google Trends. Acestea au la bază căutările și verificările realizate în țările în care autoDNA este prezentă.

Atunci când vine vorba despre achiziția unei mașini second-hand, europenii preferă brandurile germane, cele mai căutate fiind brandurile premium. Însă, de cele mai multe ori,  în vederea achiziției unui autovehicul, pe Google sunt verificate brandurile mai puțin costisitoare.

Foto: © Bokstaz | Dreamstime.com

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE