Schimbare în pas cu vremurile

1948. David Ogilvy punea bazele unei agenții care avea să revoluționeze o industrie care la vremea respectivă abia se năștea. 70 de ani mai târziu, parte din WPP, cel mai mare grup de comunicare din lume, Ogilvy se reinventează cu o nouă structură organizațională și o nouă identitate de brand. 

Manuela Necula, CEO al Ogilvy România, vorbește despre schimbările anunțate anul acesta, precum și despre noua companie dezvoltată în parteneriat cu Ogilvy, Hogarth România.

Ce înseamnă aceste schimbări și în ce moment din evoluția companiei au apărut?

Prin acest nou capitol, Ogilvy aduce împreună, sub un singur brand integrat, cele trei entități distincte: OgilvyOne, Ogilvy & Mather Advertising și Ogilvy Public Relations, alături de celelalte subbranduri și specializări, separate până acum. Toate acestea funcționează, în noul context, sub aceeași identitate vizuală, aceeași poziționare și aceeași abordare integrată a serviciilor. La nivel intern, schimbarea a fost percepută drept ceva firesc. Experiența ultimilor ani, în lucrul cu clienții din România, ne-a condus, în mod intuitiv, spre un mod de lucru integrat și ne-a antrenat în spiritul acestui nou capitol, scris la nivel global. Practic, a fost o confirmare a faptului că avem o bună intuiție a momentului în care se află piața de publicitate, în general, și a nevoilor pe care le au clienții, în mod particular. Lucrul integrat și simplificarea proceselor sunt la fel de ne­cesare și de prezente atât pentru noi înșine, cât și pentru clienți.

Ce transformări au fost necesare pe plan local pentru alinierea la noua structură?

Trenul era pregătit. Echipele noastre lucrau deja integrat cu rezultate foarte bune. În vederea oferirii celor mai bune soluții de comunicare pentru clienți, construim echipe ce includ experți din fiecare disciplină, în funcție de nevoile clienților, asigurând coordonarea și integrarea lor. Noua structură organizațională oferă oportunități de dezvoltare deosebite fiecărui membru al echipei locale. Ogilvy a avut întotdeauna reputația unei bune “școli” de advertising, iar în prezent investiția în tehnologie și interesul acordat instruirii permanente reprezintă două dintre principalele preocupări la nivel internațional, cu beneficii majore la nivel local.

Ce înseamnă Ogilvy la momentul acesta în România?

În acest context, nu mai vorbim despre entități de business separate, ci funcționăm sub un singur brand: Ogilvy. Avem o echipă locală care știe să lucreze integrat, entuziastă și creativă, capabilă să răspundă provocărilor și nevoilor curente și viitoare ale clienților, cu un mix echilibrat între mille­nniali și specialiști cu multă experiență. Ca echipă, ne definesc câteva valori clare, profund umane, moștenite de la fondatorul nostru, David Ogilvy, la fel de actuale și astăzi, cum ar fi “divine discontent”, alături de curiozitate, idealism, curaj, intuiție, determi­nare, spirit liber. Ne uităm cu atenție în piață și încercăm atragem alături de noi oameni cu sclipire în ochi și care împărtășesc aceste valori. Oferim pieței locale expertiză în strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & influence și servicii de strategie și transformare digitală, iar portofoliul actual de clienți include atât branduri cu vechime în piață, cât și branduri tinere, la a căror creare sau lansare am contribuit din momentul zero. Un lucru mai puțin cunoscut în piață este faptul că în ultimii ani am dezvoltat, în parteneriat cu Ogilvy, o nouă companie parte din WPP, Hogarth România, care a devenit centru de excelență la nivel internațional în dezvoltarea de proiecte digitale complexe. Hogarth România a fost desemnată anul trecut Office of the Year la nivel global în cadrul rețelei Hogarth. În viitorul apropiat, ne pregătim pentru lansarea unor discipline noi în cadrul Ogilvy, care răspund nevoilor curente ale clienților și reflectă preocupările și comportamentul consumatorului societății moderne.