Sistemul Coca-Cola aniversează 30 de ani de producție la Timișoara printr-o investiție de 5 mil. lei într-un parc fotovoltaic
Reading Time: 3 minuteFabrica Coca-Cola din Timișoara împlinește 30 de ani de activitate și investește 5 milioane de lei în primul parc fotovoltaic din rețeaua Sistemului Coca-Cola din România.
Din investiția de 5 milioane de lei în parcul fotovoltaic, aproximativ 1,5 milioane de lei, adică 47% din costurile eligibile pentru construcție, echipamente și panouri, au fost acoperiți printr-un grant obținut prin Fondul de Modernizare al Uniunii Europene. Noua instalație va asigura aproximativ 20% din necesarul anual de electricitate al fabricii și va reduce emisiile de CO₂ cu aproape 1.200 de tone pe an, demonstrând că dezvoltarea economică și grija pentru mediu pot merge mână în mână.
„Această fabrică este un exemplu de reziliență, inovație și spirit de echipă. De trei decenii, Timișoara demonstrează că pasiunea și profesionalismul oamenilor săi pot susține o creștere continuă și sustenabilă.”
Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România

Povestea fabricii din Timișoara a început în 1993, când primele sticle de Coca-Cola au fost distribuite pe piața locală. Entuziasmul și rezultatele extraordinare ale echipei au determinat compania să construiască aici o unitate de îmbuteliere modernă, inaugurată oficial în 1995. De atunci, fabrica a devenit un adevărat reper de excelență tehnologică, investițiile continue transformând-o într-un hub strategic pentru grupul Coca-Cola HBC. Astăzi, unitatea produce anual aproximativ 284 milioane de litri de băuturi și exportă către 15 țări, beneficiind de procese complet automatizate și tehnologii digitale de ultimă generație.
Sistemul Coca-Cola: angajament local și impact economic

Prezent de 34 de ani pe piața românească, Sistemul Coca-Cola, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, continuă să aibă un impact semnificativ asupra economiei naționale. Numai în 2024, Sistemul Coca-Cola a generat 911 milioane de euro valoare adăugată, echivalentul a 0,26% din PIB, din care 502 milioane de euro reprezintă contribuția lanțului de valoare la bugetul de stat.
„Pentru fiecare euro cheltuit pe produsele noastre, 64 de cenți rămân în economia națională prin salarii, taxe și investiții. Coca-Cola este un brand global, dar un business profund local – producând băuturile noastre în cele trei fabrici din Timișoara, Ploiesti si Poiana Negrii”
Mark Docherty, General Manager Coca-Cola România
Conform Studiului de Impact Socio-Economic pentru 2024, achizițiile de bunuri și servicii de pe piața românească ale Sistemului Coca-Cola au depășit 216 milioane de euro, iar 86% dintre furnizori parteneri sunt locali. Activitatea companiei susține 20.700 de locuri de muncă directe și indirecte, dintre care 1.560 sunt angajați ai Sistemului Coca-Cola România, fiecare job direct sprijinind încă 12 pe lanțul valoric.
Coca-Cola care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul companiei include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. În categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, Coca-Cola include brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata, iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante are branduri precum Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, deservind împreună cu clienții săi 715 milioane de oameni, în 29 de țări, de pe 3 continente. Coca-Cola HBC România deține 3 fabrici, în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, având o echipă de 1.500 de angajați.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz