Interviuri Tech

Smart la puterea AI

31 dec. 2018 3 min

Smart la puterea AI

Reading Time: 3 minute

Cum împletești inteligența artificială, inovația dar și emoția într-un smartphone de top? Călin Clej, director de marketing la Huawei CBG România, ne-a povestit modalitățile în care noul Mate 20 Pro reușește acest lucru, dar și ceva în plus.

Calin Clej Huawei RomaniaCe așteaptă utilizatorii de la un smartphone de top în 2018?

În general noțiunea de “smartphone” utilizată pentru a descrie funcția de bază a acestor unelte de comunicare își pierde relevanța legată strict de experiența convorbirii. Este evidentă repoziționarea lor în ultima vreme în zona unor dispozitive de conectivitate socială și de business ultraperformante din punctul de vedere al capacității de procesare “la purtător”. Lansările flagship-urilor în 2018 sunt axa­te pe livrarea unor beneficii mult mai complexe, dar și pe procesarea în timp real a informațiilor conexe mediilor sociale de

comunicare. Designul systemic operational, designul de produs al interfeței, încărcarea rapidă și autonomia bateriei (durata de funcționare între două încărcări), camera dotată cu un sistem optic cât mai performant, ușurința folosirii sistemului de operare în interconectivitate cu alte dispozitive inteligente, nu în ultimul rând calitatea materialelor și finețea designului final al produsului sunt criteriile must have de filtrare a smartphone-ului prefe­rat în zona high-end. Și sunt criterii pe care Huawei le-a satisfăcut în ambele lansări de succes în 2018, cu P20 Pro și Mate 20 Pro.

Cât de importantă este inovația încor­porată într-un smartphone?

Inovația accesibilă este cheia adoptării tehnologice accelerate în zona utilizării personale în prezent. Smartphone-urile devin smart mobile devices ca descri­ere a funcțiilor de bază utilizate de consumatori, extinzându-și constant aria de specificații în zone considerate utopice până acum.

Cum folosește Huawei Mate 20 Pro inteligența artificială (AI)?

Odată cu lansarea modelului Mate 20 Pro, model revoluționar în industria de profil care conține două unități de procesare neuronală de 7 nm Kirin 980, inteligența artificială a atins un nou nivel în industria smartphone-urilor. AI-ul asistă utilizatorul unui Mate 20 Pro în patru zone distincte de operare, cu rezultate în utilizare vizibile în real time: superputerea de procesare a dispozitivului (elimi­narea delay-uri­lor, a blocajelor apărute în condițiile operării simultane a numeroa­se aplicații, transfer de date, editare de conținut), experiența incredibilă legată de acuratețea înregistrărilor foto și video (sistemul de camere cu trei lentile Leica, capacitatea de zoom optic 3x – 5x hibrid și 10x digital, senzorul de lumină de capacitate superioară tuturor flagship-urilor competitoare), autonomia mărită a ba­teriei datorită gestiunii resurselor asistate de AI (complementată și de încărcarea reversibilă wireless a altor smartpho­ne-uri, chiar și a celor care folosesc sistemul de operare iOS și tehnologia fast-charging), precum și experiența utilizării proiecției wireless în mod desktop. Acestea sunt zone asistate permanent de tehnologia autonomă AI livrată de Mate 20 Pro și nu asistată de platforme software tip cloud. Cu alte cuvinte, inteligența artificială face parte din ADN-ul lui Huawei Mate 20 Pro.

De ce contează atât de mult camera / camerele la flagship-urile actuale?

Utilizatorii smartphone-urilor de top se așteaptă ca acestea să integreze cât mai multe din funcțiile de socializare, monedele de schimb din social media. Fotografia, fișierele video, GIF-urile și orice alte experiențe vizuale devin repere pentru definirea calitativă a activităților de social media, iar sistemul de camere și procesare optică trebuie să garanteze înregistrări de calitate. În ziua de azi, oricine poate deveni fotograf cu un portofoliu de calitate folosind un flagship Huawei.

Cum se poate face legătura dintre teh­nologie și emoție în lumea super­tehnologizată în care trăim?

Consider că succesul demersului de a lega tehnologia de emoție în contextul actual stă în educarea utilizatorului către adoptarea tehnologiei, nu doar în spațiul dedicat businessului și cel social, dar mai ales în spațiul de acasă. Tehnologii precum AI, AR, VR, asistent vocal, alături de transpunerea Internet of Things (IoT) în adopția voluntară a sistemelor de gestiune de tip smart home trebuie să fie un deziderat al industriei. Această platformă strategică de informare obiectivă și educare transparentă va reprezenta cheia exploziei ratei de adopție a tehnologiilor inovatoare în România. Odată devenită parte integrantă în definirea spațiului vital personal, tehnologia nu va mai reprezenta un reper strict rațional de adopție.

Ce așteptări aveți legate de vânzările seriei Huawei Mate 20 în România?

Pornind de la rezultatele campaniei de pre-order, avem încredere că rezultatele privind vânzările modelului Huawei Mate 20 Pro vor fi pozitive și vor contribui la creșterea volumelor totale de vânzări pe care le preconizăm pentru finalul acestui an.

Cum e trecerea de la FMCG la high-tech pentru tine, ca director de marketing?

Legile universale ale marketingului B2C nu sunt schimbate, dinamica industriei, relaționarea strategie de brand – marketing de produs însă este diferită de FMCG, ținând cont de ciclul de adopție și reînnoire complet diferit. Sunt de abia în a treia lună, deocamdată absorb toate informațiile cu mare apetit și consi­der această schimbare una interesantă, plină de învățăminte zilnice, dar și de satisfacții.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: