Marketing Opinii

Top 3 tendințe în marketing

15 nov. 2019 2 min

Top 3 tendințe în marketing

Reading Time: 2 minute

Cum arată industria de marketing și ce urmează să se întâmple? Agenția OmniPerform, a identificat top trei cele mai importante tendințe.

Adoptarea tehnologiilor care ajută la cunoașterea consumatorului

Dacă ne uităm la nivel de piață și industrie, apar din ce în ce mai multe interconectări cu cele-lalte departamente și faptul că departamentele de marketing devin mai aproape de rezultatul final în vânzări.

“Ne bucurăm că de-a lungul ultimilor ani au apărut din ce în ce mai mulți parteneri alături de care explorăm implementarea și achiziția de Customer Data Platforms care să influențeze din ce în ce mai mult comunicarea la nivel de consumator”, explică Adrian Enache, fondator al OmniPerform.

Drept urmare, tendința este de adopție a tehnologiilor care ajută la cunoașterea consumatorului, dar și la o aglomerare a tipologiei de companii care nu luptau tradițional în această industrie.

Delimitările au dispărut complet în momentul în care atât companiile de auditare, de telecom sau de servicii tehnologice au început să ofere servicii similare cu cele ale agențiilor, începând de la analiza datelor despre consumatori până la construcția de platforme care să ofere bran-durilor un mai bun control asupra investițiilor în comunicare.

Totuși, potrivit specialiștilor OmniPerform, această aglomerare vine și cu promisiuni pe alocuri false sau cu ”over-promises” și clientul este într-o situație în care trebuie să identifice și mai bine nevoile pe care le are pentru a-și calcula și analiza corect investițiile. Nu este de ajuns ca tehnologia să pară bună, contează implementarea acesteia și impactul direct calculabil în efi-ciența în comunicare și în business.

Fluidizarea experienței consumatorului în canalele de comunicare

O a doua tendință evidentă este încercarea de fluidizare a experienței consumatorului în oricare dintre canale și accesul la toate serviciile brand-ului direct în acel canal. Exemplele pot începe de la verificarea soldului direct în Messenger.

Adaptarea la mobile advertising

O a treia situație se referă la adaptarea comunicării către mobile advertising, producând o revoluție completă în metoda de comunicare și a faptului că brandurile ajung să fie nevoite să își comunice mesajele în doar câteva secunde pe display-uri de o dimensiune considerabil mai mică față de publicitatea ”tradițională”. Am putea spune că este începutul comunicării cu impact, care nu mai durează 15 sau 30 de secunde precum cereau în trecut regulile de promovare a spoturilor.

Potrivit OmniPerform, un efect al digitalizării consumatorilor este adaptarea și promovarea în canalele offline strict a platformelor online sau tehnologizarea canalelor offline: din ce în ce mai mult outdoor-ul și print-ul devin suport pentru invitarea consumatorilor la interacțiunea cu online-ul ca un prim pas din journey sau chiar devin achiziționabile din platforme online.

“Observăm la companiile prezente pe piața românească o mutare constantă a bugetelor dinspre canalele clasice către digital și platforme media din ce în ce mai diversificate sau tehnologii pentru geo-targetare. De asemenea, în 2019 ne-am concentrat pe utilizarea tehnologiei Om-niPerform în aproape toate conturile cărora le furnizăm servicii de comunicare, media sau digi-tal. Chiar dacă etapa de integrare a serviciilor într-un mod corect și eficient pentru a livra mai bine durează, suntem pregătiți să construim pe termen lung cu fiecare brand în parte”, a declarat Adrian Enache, CEO al OmniPerform.

Fondată în 2017 de Adrian Enache, OmniPerform oferă servicii de omni-channel, digital şi media. În primele 9 luni ale anului 2019, agemția a avut o  creștere organică de 20%,  cu venituri pentru întreg anul de aproximativ  3 milioane de lei, iar pentru 2020 creșterea estimată este de 50%, până la aproape 4,5 milioane de lei. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: