fbpx
Analize

Top 50 Branduri fascinante in Romania3 min

22/07/2013 3 min read

author:

Top 50 Branduri fascinante in Romania3 min

Reading Time: 3 minute

Din oceanul de branduri care ne asalteaza zi de zi se desprinde un grup aparte, care ocupa un loc special in mintea si sufletul nostru. Un studiu realizat de Unlock Market Research in exclusivitate pentru revista Biz dezvaluie pentru al doilea an consecutiv brandurile care ii fascineaza pe romani.

Universul brandurilor care ne inconjoara are mii si mii de stele, dar numai cateva sunt fascinante. Sunt cele mai vizibile pe cer si atrag toate privirile – nu conteaza marimea, vechimea, galaxia, ci conteaza cat de puternic stralucesc. Fascinatia atrage atentia, genereaza emotie si captiveaza, iar un brand fascinant exercita o atractie irezistibila, este ca un magnet pentru consumator. Este important sa nu confundam fascinatia pentru un brand cu dragostea sau atasamentul fata de acesta. “Desi ambele sunt emotii bazate pe anumite criterii, iubirea este o emotie interioara individului (TU te indragostesti), iar fascinatia este exterioara, fiind generata de catre brand. Brandul este cel care fascineaza si consumatorul constata si simte aceasta emotie. Fascinatia apartine marcii, este o proprietate, o aura a sa, care cuprinde si invaluie consumatorii”, precizeaza Alexandra Cojocaru, Senior Client Service la Unlock Market Research, compania care a realizat, pentru al treilea an consecutiv, Topul Biz al brandurilor fascinante.

Ca si in iubire, exista un set de criterii, de valori ale unei marci care o fac sa genereze fascinatie, iar Unlock le-a identificat pe cele mai importante pentru consumatorii romani. Astfel, pentru romani, fascinatie unui brand vine in proportie de 27% din responsabilitate, provocarea contribuie cu 21%, originalitatea cu 20%, puterea brandului – 16%, libertatea – 12% si carisma – 4%. Astfel, un brand fascinant nu este doar unul carismatic, care iese in evidenta, ci este responsabil, consecvent in ceea ce face, are grija de consumatori, insa in acelasi timp te surprinde si te incita.

DINAMICA FASCINATIEI

Daca ne uitam la topul marcilor fascinante din acest an, vom vedea ca acestea sunt in general marci premium si de lux de masini sau haine, dar si bauturi alcoolice sau produse alimentare. Fascinatia are o latura aspirationala puternica, romanii fiind fascinati de marci precum Porsche, Ferrari sau Burberry si Hugo Boss. Brandurile puternice, axate pe statut si renume, capteaza si emotiile romanilor. Totusi, fascinatia are si o latura comuna, familiara, dar a “familiarului iesit din comun”, cum este cazul Rom, o marca cunoscuta, accesibila si consumata de multi, care este insa diferita in categoria din care face parte.

Clasamentul integral poate fi vazut aici

Clasamentul din acest an are un nou lider, care este, totusi, din acelasi domeniu (auto) cu invingatorul din anii trecuti, dar a urcat nu mai putin de opt locuri de la editia precedenta. Porsche este un brand aspirational, cu o traditie indelungata, care fascineaza prin constanta in timp, dar si prin dinamism si vitalitate. Ferrari a coborat de pe prima treapta, dar ramane acelasi brand dinamic, rebel si fara limite, simbolul suprem al vitezei si adrenalinei. Brandul depaseste granitele categoriei – exista “rosu Ferrari”–, iar oamenii isi doresc accesorii cu marca. Podiumul este completat de un brand foarte stabil si puternic, care insa nu se fereste sa inoveze si sa comunice cat mai indraznet dar si relevant cu consumatorul – Heineken. Top 5 este completat de Stella Artois – un brand emotional care reuseste sa se apropie foarte mult de consumator, trezind nostalgii ale vremurilor trecute – si Burberry – brand nou lansat pe piata locala, dar admirat de romani si usor de recunoscut ca simbol al elegantei si profesionalismului pe piata de moda si accesorii.

METODOLOGIE

 Topul Brandurilor Fascinante editia 2013 a fost realizat in luna iunie, pe un esantion reprezentativ la nivel urban, de 600 de respondenti cu varste intre 18 si 55 ani, prin metoda intervievarii telefonice (chestionare CATI). Respondentii au evaluat brandurile din patru categorii de produse (dintr-un maxim posibil de opt categorii), prin raportare la o baterie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie. In urma acestei evaluari, pentru fiecare brand am calculat un indice al fascinatiei, iar rezultatele au fost centralizate intr-un top al celor mai fascinante 50 de branduri.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *