Analize Business Tech

Efectul COVID-19: Românii au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertisment online

apr. 16, 2020 2 min

Efectul COVID-19: Românii au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertisment online

Reading Time: 2 minute

Pandemia de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra consumului de divertisment online, din moment ce majoritatea oamenilor petrec mai mult timp ca oricând acasă. Pe parcursul ultimei luni, românii au cheltuit mai mult pe divertisment online, un număr mai mare dintre ei petrecându-și timpul jucând jocuri video sau vizionând filme pe platforme de home cinema.

Astfel, utilizatorii Revolut din România au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertisment online, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 43% față de luna precedentă și o creștere a valorii acestora de 54%. În timp ce cheltuielile cu platforme online ce difuzează filme au crescut moderat în ultima lună (în cazul HBO GO cu 25%, iar în cazul Netflix cu 11%), achizițiile de  jocuri online au explodat atât din punct de vedere al numărului tranzacțiilor, cât și ca valoare totală. Consumul de jocuri de pe Steam Games aproape s-a triplat: numărul tranzacțiilor a crescut cu 178%, în timp ce valoarea tranzacțiilor a crescut cu 176%; Numărul tranzacțiilor pentru PlayStation a crescut cu 106%, în timp ce valoarea totală a acestora a crescut cu 132%; în timp ce numărul tranzacțiilor pentru Xbox a crescut cu 157%, în timp ce valoarea totală a acestora a crescut cu 161%.

Goana după alimente

Utilizatorii români ai Revolut au cheltuit și peste 12 milioane de euro pe alimente de la începutul perioadei de carantină pe teritoriul României. În timp ce numărul tranzacțiilor a scăzut cu 37%, valoarea totală a tranzacțiilor a crescut cu 17%, ceea ce arată că românii merg mai rar în supermarketuri, dar fac cumpărături de o valoare mai ridicată, acoperind astfel necesarul de alimente pentru o perioadă mai lungă de timp.

Datele arată, de asemenea, că numărul tranzacțiilor pentru cumpărarea de alimente a crescut în ultimele două săptămâni înainte de instaurarea stării de urgență pe 16 martie, întrucât oamenii au anticipat faptul că vor urma restricții în ceea ce privește libertatea de mișcare. În prima săptămână de la instaurarea carantinei, numărul tranzacțiilor a scăzut cu 51%.

 

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: