Uğur Yeşil, CEO și Executive Board Member Doğan Media: „Kanal D va rămâne un jucător relevant și puternic, tocmai pentru că ne adaptăm constant la schimbare, suntem atenți la trenduri și investim în conținut de calitate”
Reading Time: 6 minuteKanal D reușește să crească constant în preferințele publicului din România și devine lider pe tot mai multe segmente. 15.000.000 de telespectatori au urmărit Kanal D în primele 8 luni din 2025, Kanal D fiind prima opţiune a telespectatorilor din întreaga ţară, în intervalul 12:00-19:00, potrivit datelor oferite de Kantar Media România.
Uğur Yeşil, CEO și Executive Board Member Doğan Media, dezvăluie pentru Biz câteva dintre secrete succesului.

Performanța Kanal D în clasamentul televiziunilor generaliste a atras atenția. Care considerați că au fost factorii-cheie care au contribuit la această creștere remarcabilă la nivel național?
Într-adevăr, Kanal D a fost anul acesta, în primele opt luni ale anului 2025 pe primul loc la nivel Național, în Day Time (12:00 – 19:00), pe tot parcursul săptămânii, cu 3,1% Rating și o cotă de piață de 4,4%; practic ne-am consolidat lună de lună această poziție de topul televiziunilor. De asemenea, în Prime Time (19:00-23:00), am înregistrat o performanță notabilă, în iulie și august, Kanal D a fost pe locul 2 la nivel Național, cu o medie de 3,1% Rating și 11% cotă de piață. Este evident că nu e o întâmplare, ci un rezultat al unei strategii coerente de conținut, cu diferențiatori clari ce au devenit trendsetteri, și al atenției pe care o acordăm publicului nostru, preferințelor sale.
Publicul larg găsește în oferta noastră de televiziune o varietate atractivă de conținut și ceva specific, unic, experiențe memorabile în fața micului ecran, fie că este vorba de entertainment sau de emisiuni de reportaje, de interviuri și grupaje informative. În același timp, există o legătură de încredere cu publicul nostru, consolidată de-a lungul celor 18 ani de când Kanal D a prins rădăcini în România. Oamenii iubesc Kanal D, apreciază vedetele stației și sunt mereu atenți și receptivi la oferta noastră. Dar și reciproca este valabilă, suntem mereu receptivi la reacțiile lor, la preferințele lor reale.
Ce tip de conținut ați pregătit pentru grila de toamnă Kanal D și cum intenționați să mențineți interesul telespectatorilor în continuare?
Grila de toamnă a venit cu varietate și cu sezoane noi ale unor emisiuni de succes, precum quiz show-ul fenomen „Jocul cuvintelor cu Dan Negru”, reality show-ul „În căutarea adevărului”, emisiunea „Follow us!”, emisiunea de interviuri „40 de întrebări cu Denise Rifai” sau cele de reportaje „Asta-i România!” și „ROventura”. Dar avem și noutăți, pe 28 septembrue se va lansa game show-ul „Hai că poți!”, un format internațional de succes, plin de umor și premii uriașe; e un show de Prime Time dedicat cuplurilor, dar de care se poate bucura întreaga familie. De asemenea, a început la Kanal D reality show-ul „Eu cu cine rămân?”, care tratează o problematică sensibilă, cea a separării familiilor, cu accent pe nevoia de protecție a celor mai vulnerabili în astfel de situații – copiii. Sunt prezentate situații inspirate din viața reală, comentate de psiholog și avocat, aplicat fiecărui caz în parte. Telespectatorii se pot regăsi în multe dintre cazurile prezentate și pot afla cum poți reacționa și ce poți să faci în anumite situații similare. Serialul de Prime Time „Minciuni de familie” se bucură în continuare de succes, emisiunea „Casa iubirii” continuă să țină în fața micului ecran un public uriaș, dar și comunități întregi de fani ai reality show-ului.
Într-o perioadă în care informarea corectă, obiectivă, echidistantă e mai importantă ca oricând, grupajele informative ale Kanal D, fie că vorbim de cele de la prânz sau de cele de Prime Time, rămân o bornă pentru milioane de oameni. Știrile Kanal D de la ora 12:00 sunt constant pe primul loc în preferințele telespectatorilor, iar grupajele serii au plasat Kanal D pe locul 2 în audiențe la nivel Național. În continuare, vom veni și cu surprize interesante pentru publicul larg, cu respect pentru misiunea noastră de a oferi entertainment de calitate și informație relevantă.
Cum vedeți în viitorul apropiat evoluția pieței de publicitate în contextul actual economic?
Piața de publicitate din România va trece printr-o perioadă de ajustare, de regândire a strategiilor. Brandurile sunt mai atente cu bugetele, devin mai selective, dar tocmai de aceea au nevoie de parteneri media puternici, care să le ofere rezultate reale. Televiziunea rămâne relevantă, de fapt cel mai credibil și puternic canal media, mai ales când e susținută de conținut de calitate.
Televiziunea, în special, rămâne un canal ofertant – cu reach masiv, impact emoțional și „brand safety”, într-un mediu în care încrederea contează tot mai mult. Se remarcă o tendință tot mai accentuată de mixare a campaniilor TV cu mediul digital, de livrare a unor campanii integrate (TV, Digital) coerente și măsurabile. Mă aștept și la o consolidare a pieței – parteneriate mai strânse între televiziuni, agenții și advertiseri, pentru a răspunde mai eficient provocărilor economice și schimbărilor în comportamentul consumatorului.
Într-un context media aflat într-o continuă transformare, marcat de digitalizare și modificarea comportamentului de consum al publicului, care este viziunea dumneavoastră pe termen lung în ceea ce privește adaptarea Kanal D la aceste noi realități?
Kanal D va rămâne un jucător relevant și puternic, tocmai pentru că ne adaptăm constant la schimbare, suntem atenți la trenduri și investim în conținut de calitate, diseminat pe TV (Kanal D și Kanal D2), pe undele radio (Radio Impuls) și Digital.
Subliniez că investim constant în digital, dezvoltăm conținut original și ne extindem prezența acolo unde publicul nostru consumă media – fie că e pe TV, radio, online sau pe mobil (Kanal D are aplicație „Jocul cuvintelor” care poate fi accesată de pe mobil). Ne dorim să fim mai mult decât un post de televiziune: suntem generatori de experiențe interesante, relevante, autentice și accesibile de pe orice suport.
Într-o perioadă în care multe industrii se confruntă cu un deficit de forță de muncă, cum reușiți să consolidați și să păstrați echipa Kanal D? Ce rol joacă echipa cu experiență și cum integrați noile generații de profesioniști în structura organizațională?
Cultura organizațională Doğan Media este una de familie. La Kanal D lucrează mulți oameni care au pus bazele acestei televiziuni în urmă cu
18 ani. Bineînțeles, echipele s-au dezvoltat constant, odată cu dezvoltarea grupului, Kanal D a devenit o adevărată școală de televiziune și de bune practici în media.
Rolul echipei cu experiență este esențial pentru noi – oamenii sunt cei care păstrează tradiția, valorile și profesionalismul care ne definesc. În același timp, știm cât de important este să aducem energie nouă și perspective fresh. De aceea, ne concentrăm pe integrarea generațiilor tinere prin programe de mentorat, traininguri și oportunități reale de dezvoltare, astfel încât să construim împreună un viitor solid și sustenabil. Există în echipa Kanal D, în foarte multe departamente, tineri care au venit la noi în programe de internship și au rămas la noi, evoluând foarte frumos.
Mereu încurajăm comunicarea deschisă și colaborarea între generații, între cei formați cu ani în urmă la Kanal D și cei nou veniți, pentru a crea un mediu de lucru unde fiecare se simte valorizat și motivat să contribuie la succesul Kanal D. Pentru noi, echipa este cea mai valoroasă resursă, iar această abordare ne permite să rămânem competitivi și inovatori, chiar și într-un context dificil al pieței muncii.
Radio Impuls a trecut recent printr-un proces de repoziționare, marcat de o identitate vizuală nouă și aducerea unor voci noi, puternice. Care sunt așteptările dumneavoastră privind evoluția postului pe termen mediu și lung?
În 2019 Radio Impuls intra în familia noastră, Doğan Media, un pas strategic prin care ne-am dorit să ajungem la un public cât mai divers și prin undele unui radio CHR (Contemporary Hit Radio). Am continuat astfel seria poveștilor de succes, am investit permanent, iar în martie, anul acesta, Radio Impuls își afirmă o nouă identitate, cu o grilă de programe revitalizată, cu o energie derivând dintr-un mix dinamic de hituri și voci carismatice, cu atitudine, umor și mesaj puternic.
Rezultatele arată o creștere constantă, semnificativă și în doilea val de audiențe din acest an: în București, pe targetul comercial (18-54 ani) s-a înregistrat o creștere de 32% reach și 127% cotă de piață, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. La nivel național, creșterea a fost de 32% reach și 58% market share față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceste rezultate ne îndreptățesc să credem că suntem pe drumul cel bun. Continuăm să investim resurse, energie, creativitate pentru a dezvolta Radio Impuls, o stație care, iată, a devenit un reper pentru un public tot mai numeros.
În urmă cu 18 ani, când se lansa Kanal D, cum priveați viitorul și cum îl vedeți în acest moment?
Acum 18 ani, când am lansat Kanal D, visam să aducem ceva cu adevărat diferit și să fim aproape de oameni, să le oferim conținut care să îi emoționeze și să îi inspire. Privind înapoi, mă simt profund recunoscător pentru încrederea pe care ne-a acordat-o publicul și mândru de echipa care a făcut totul posibil. Pentru mine, Kanal D nu este doar o staţie TV, ci o familie și o parte importantă din viața multora dintre români.
Astăzi, privind spre viitor, simt aceeași pasiune și responsabilitate să fim mereu aproape de publicul nostru, să evoluăm împreună cu partenerii și telespectatorii noștri și să continuăm să fim un reper în peisajul media, așa cum este acum Doğan Media, un adevărat conglomerat de conținut care acoperă trei paliere importante de comunicare – TV, prin Kanal D și Kanal D2, radio, prin Radio Impuls, și Digital, prin site-urile kanald.ro, stirilekanald.ro, wowbiz.ro, Kfetele.ro, radioimpuls.ro, kanald2.ro și canalele de YouTube theXclusive și WOWNews.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 398 (20 septembrie – 15 octombrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz