Business Companii Interviuri Tech

Cum îți aduci businessul în era AI

16 apr. 2020 4 min

Cum îți aduci businessul în era AI

Reading Time: 4 minute

Era mobilității și debutul revoluției AI transformă radical platformele software de business folosite de companii. Adrian Bodomoiu, Managing Director al Wizrom, ne spune ce companii apelează la digitalizare și retehnologizare și ce beneficii așteaptă de la aceste platforme. 

Care sunt tendințele în materie de soluții și servicii de automatizare a afacerilor?

Ne așteptăm la o continuare a tendințelor observate în 2019, ceea ce înseamnă, în primul rând, interes sporit pentru soluțiile ce răspund nevoilor de mobilitate. Mediul de lucru s-a schimbat radical în ultimii ani, devenind deopotrivă mai flexibil, prin programe de lu­cru remote, dar și mai complex, spre exemplu, prin creșterea lucrului în echipe regionale și globale. Pentru a putea asigura eficiența dorită, softurile de business trebuie să poată fi accesate și utilizate fără limitări de pe dispozitive mobile, de oriunde s-ar afla utilizatorul. În același timp, remarcăm o cerere în creștere pentru soluțiile ce permit colaborarea între utilizatori, fie că vorbim de colegi din interiorul aceleiași organizații, fie despre parteneri externi de business. Într-un mediu de business tot mai competitiv, abilitatea de a desfășura proiecte complexe cu echipe separate geografic și de a avea ușor acces la informații comune reprezintă un avantaj enorm pentru companii.

Care sunt domeniile din Ro­mânia cu cele mai digitalizate procese?

Companiile din distribuție au fost, fără îndoială, printre primele care au văzut în digitalizare un răspuns la problemele de eficiență a costurilor cu care se confruntau. În cazul lor, a fost vorba de complexitatea proceselor operaționale, ceea ce a făcut ca  administrarea lor manuală să devină ineficientă. În 2020, credem că vom vedea cerere puternică din partea companiilor din zona de producție, în condițiile în care creșterea prețului de producție și deficitul tot mai acut de forță de muncă au crescut necesitatea automatizării proceselor de producție. Deja de anul trecut am observat un apetit crescut al companiilor mari și foarte mari pentru automatizarea prin retehnologizare și anticipăm o continuare a acestui trend și pentru anul în curs. În același timp, observăm un potențial de creștere accelerată și pe segmentul de servicii. Urmând tendința statelor mai dezvoltate din vestul Europei, acest segment economic se află pe un trend ascen­dent în ultimii ani, iar soluțiile digitale reprezintă un suport pentru continuarea acestei dinamici pozitive. Mai mult, vedem tot mai multe companii mici și mijlocii care fac primii pași către digitalizare, în special prin soluții de cloud, care sunt mai accesibile ca preț, dar și din punctul de vedere al complexității implementării.

Ce caută companiile, ce aș­teaptă consumatorii pe partea de automatizare a operațiunilor și digitalizare?

Din experiența noastră directă cu clienții, am observat trei direcții principale de interes din partea lor. Prima se referă la migrarea de la introducerea manuală a datelor la colectarea lor automată și integrarea lor cu sisteme conexe, obiectivul fiind, desigur, utilizarea mai eficientă a resurselor umane și de timp limitate. A doua se referă la dorința de a optimiza procesele din organizație și de a introduce reguli clare de business și control, prin ceea ce numim Business Process Management. BPM poate facilita automatizarea a nume­roase elemente repetitive din fluxurile de lucru, aducând companiilor un plus de agilitate și de eficiență, cu efect direct asupra rezultatelor financiare. Nu în ultimul rând, companiile se reorientează de la soluții de business intelligence relativ clasice la soluții ce integrează artificial intelligence și pot genera analize mai profunde, într-un timp mai scurt. În plus, beneficiile cresc semnificativ atunci când aceste soluții se integrează cu sistemele ERP existente, pentru că datele sunt colectate și analizate în timp real, sprijinind, astfel, procesul de luare a deciziilor de business.

Cum arăta businessul Wizrom pe piața din România în 2019 și care sunt previziunile pe 2020?

Din punct de vedere financiar,  în 2019 am atins o cifră de afaceri de 5,7 milioane de euro. Pentru anul ce tocmai a început, sub presiunea instabilității politice ce afectează, inevitabil, și predictibilitatea mediului de business, previziunile noastre sunt mai moderate. De aceea, în 2020, ne propunem mai degrabă să ne concentrăm pe creșterea eficienței acti­vităților noastre și pe consolidarea portofoliului. Dinamica soluțiilor în 2019 a fost puternic influențată de provocările mediului de business per ansamblu. Spre exemplu, criza forței de muncă a condus la creșterea cererii pentru soluții software de HR, în timp ce presiunea pentru creșterea eficienței cheltuielilor din domeniul FMCG și retail a impulsionat nevoia de soluții ERP. Per total, piața serviciilor, producția, distribuția și HR-ul au avut cea mai mare contribuție la veniturile noastre de anul trecut, cererea venind în special din partea companiilor mari. Cu toate acestea, vedem o deschidere tot mai mare din partea companiilor din zona IMM și ne așteptăm ca acest segment să își accelereze dinamica în perioada următoare.

Există echipă de dezvoltare software în România sau soluțiile vin din Israel și sunt adaptate pentru piața/clienții locali?

Avem în România o echipă locală de programare care, pe de o parte, dezvoltă soluțiile noastre proprii, respectiv WizSalary și WizOne, și, pe de altă parte, dezvoltă și personalizează și soluțiile provenite de pe alte piețe, precum Israel, dar și Franța, SUA, Canada sau India. Pe zona de ERP în mod specific am dezvoltat, în strânsă colaborare cu Priority Software, un produs inovator, modern și prietenos. Soluția este complexă și include atât module dezvoltate local și apoi vândute peste tot în lume, cât și module dezvoltate în alte țări și pe care le punem la dispoziția clienților noștri locali. Punem mare preț pe capacitatea noastră de a perso­naliza orice soluție din portofoliul nostru pentru industria și specificul fiecărei companii în parte și credem că acesta reprezintă un punct de diferențiere puternic pentru clienții noștri.

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: