Analize Business Companii Finanțe Tech

Veniturile Telekom România, în creștere cu 9,5% pe primul trimestru din 2020

14 mai 2020 3 min

Veniturile Telekom România, în creștere cu 9,5% pe primul trimestru din 2020

Reading Time: 3 minute

Veniturile consolidate ale Telekom România au crescut la 237,1 milioane de euro în primul trimestru din 2020, o creștere de 9,5% față de rezultatul din primul trimestru al anului 2019. În același timp, EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 31,5% până la 33,8 milioane de euro, se arată în raportul financiar al grupului de telecomunicații.

„Rezultatele primelor trei luni ale anului confirmă abordarea corectă pe care am avut-o până acum. Efectele închiderii economiei, impusă de pandemia Covid-19, au început să se vadă la finalul primului trimestri al anului. Telekom Romania s-a adaptat la noul context dar, şi noi, ca orice alt business, trebuie să ne pregătim de impactul din lunile următoare, din moment ce suntem parte integrantă a economiei României. Facem şi vom face tot ceea ce ne
stă în puteri pentru a depăși cu bine această perioadă”, a declarat Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 125,8 milioane de euro în primul trimestru al acestui an, înregistrând o creștere de 23,9%, „determinată în special de dezvoltarea segmentului ICT al companiei, cu un salt de peste 100%, şi de segmentul wholesale care a crescut cu 31%”, arată oficialii companiei. Veniturile din retail pe segmentul fix au înregistrat o scădere, de 2,2%, cauzată de declinul continuu al serviciului tradițional de telefonie fixă, care a fost doar parţial compensat de creșterea veniturilor din internet fix.

„În ciuda situaţiei economice actuale, provocatoare, am obţinut un rezultat bun pe primul trimestru al anului, cu o creştere a veniturilor şi a EBITDA. Continuăm pe direcţia creşterii pe care am iniţiat-o şi vedem rezultatele transformării continue a companiei noastre. Cu primul impact al crizei Covid-19 deja vizibil şi impactând deja veniturile previzionate, ne vom intensifica eforturile de ne reduce cheltuielile pentru a atinge obiectivele pentru EBITDA şi fluxul de numerar pe anul 2020”, a declarat azi Nicolas Mahler, Chief Financial Officer, Telekom Romania.

Creștere pe Internet fix, scădere pe servicii mobile

Veniturile din internet fix au crescut cu 11,8%, pe perioada analizată, la valoarea de 18 milioane de euro în primul trimestru din acestn an, datorită creşterii venitului mediu per utilizator (ARPU), care a putut astfel compensa scăderea bazei de clienţi.
Veniturile din servicii TV au rămas stabile, cu o bază de 1,3 milioane de abonaţi, în scădere comparativ cu perioada ianuarie-martie din 2019, în special pe segmentul DTH (satelit), în procesul transferului către noua tehnologie IPTV. În cadrul orientării către tehnologiile moderne de televiziune, Telekom Romania a introdus un produs nou, Smart TV Stick, la finalul trimestrului întâi al acestui an, oferindu-le clienţilor posibilitatea de a-şi transforma televizoarele
cu ecran plat în Smart TV-uri cu care să vizioneze conţinutul premium de la Telekom, fără a mai avea nevoie de vreun updrage tehnologic. Astfel, a fost facilitată accesarea conţinutului TV prin intermediul unui stick TV, fără a mai fi necesare alte cabluri sau o reinstalare tehnică – „plug&play”.

Numărul clienţilor serviciilor convergente fix-mobil (FMC) a continuat să crească pentru al optulea trimestru consecutiv, ajungând la 857.000 utilizatori, întărind şi mai mult poziţia de piaţă a companiei pe ofertele convergente fix-mobil.

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 3,8% comparativ cu primul trimestru din 2019, la 73,3 milioane de euro. Scăderea a fost provocată de o reducere a tarifelor și a volumelor de interconectare în reţele mobile şi parţial de scăderea traficului generat de vizitatorii din afara ţării, ca efect al restricţiilor de călătorie impuse în urma Covid-19 în primele trei luni din 2020. Baza de abonaţi ai serviciilor mobile, inclusiv FMS, a crescut cu 1,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,6 milioane de abonaţi.

Reducere drastică a cheltuielilor

Oficialii Telekom România spun că 64% dintre angajați, adică 3.200 de persoane, au început să lucreze de acasă la declanșarea pandemiei. „O mulțumire specială trebuie să le transmitem angajatilor din prima linie, în special din funcțiile tehnice, a căror muncă nu poate fi efectuată de acasă. Prin angajamentul lor, am reușit să ne menținem rețeaua funcțională în condițiile creșterii valorilor de trafic. Mai mult, ne-am mărit eforturile de digitalizare, oferind
clienților mai multe opțiuni de a intra în contact cu noi sau de a plăti facturile, fără a fi nevoiți să viziteze fizic
spațiile noastre”, adaugă Nicholas Mahler.

Pe de altă parte, reprezentanții companiei spun că au externalizat „activitățile de producție TV către un terț specializat”, dar procesul de optimizare a costurile va continua. „Economiile realizate prin această
optimizare ne permit să planificăm investiții importante în viitor și să asigurăm o creștere continuă a activității
noastre. Acest lucru devine și mai critic în timpul incertitudinii economice provocate de pandemia Covid-19. Chiar dacă efectele pe care le-am experimentat până acum au fost gestionabile, este clar că o criză de genul acesta nu are vreodată un câștigător și un impact suplimentar asupra veniturilor noastre este probabil să apară în viitor. Pentru a acoperi acest lucru și pentru a proteja performanța financiară a grupului OTE, luăm măsuri de precauție, în special printr-o reducere drastică a cheltuielilor și a activităților care nu au un impact direct asupra veniturilor noastre. Lucrăm la limitarea severă a costurilor, în special pentru elemente precum călătorii, utilități și achiziții, totodată renegociem cu furnizorii noștri din toate categoriile relevante”, a precizat Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: