fbpx
Opinii Tech

Voicu Oprean, AROBS: Companiile vor supraviețui și vor prospera prin reinventare, digitalizare și optimizare5 min

20/05/2020 4 min read

author:

Voicu Oprean, AROBS: Companiile vor supraviețui și vor prospera prin reinventare, digitalizare și optimizare5 min

Reading Time: 4 minute

Nu vor dispărea afacerile așa cum le știam noi, cu toții, înainte de luna martie. Dar cred că vor supraviețui și vor prospera prin reinventare, prin servicii complete pentru clienți, optimizare, prin digitalizare totală și eficientizare.

Text de Voicu Oprean, CEO al AROBS Transilvania

Toate afacerile trebuie să se replieze cât de repede către digitalizare completă. Prezentul ne învață the hard way această lecție pe care unii o evitau, dar acum nimeni nu mai poate să o ignore. Deciziile cele mai bune, în business, se iau cât informația este completă și când organizația este agilă, cu mușchii adaptabilității bine antrenați.

Compania care va rezista oricărei crize este digitalizată, optimizată și conectată

Analiștii au renunțat, relativ repede după luna martie, la scenariul economic global de criza V shaped, care înseamnă o cădere rapidă, urmată de o reanimare și mai rapida. Am citit de curând un articol foarte interesant despre scenariile de criza pe renumitul FastCompany.com, unde se enumerau multe scenarii, simbolizate prin foarte multe litere : V, U, W, L, chiar există și un scenariu de evoluție, a crizei aduse de pandemie, în forma siglei Nike.

Deloitte a publicat, acum puțină vreme, 4 scenarii numite pentru lideri cu abnegatie, resilient leaders, în engleză. Acestea erau The passing storm, Good company, Sunrise in the east și Lone wolves.

Mie îmi place să proiectez un scenariu al implicării, reinventării și accelerării prin digitalizare- un scenariu asemănător cu Good company propus mai sus. Eu văd ca unică soluție pentru depășirea situației actuale, pentru orice business sau industrie, dezvoltarea și implementarea de servicii digitale și produse mai bune, client service optim, prin care să ne uităm la clienții noștri ca la partenerii împreună cu care putem trece peste orice obstacol.

Din aceste încercări prin care trece economia globală, trebuie sa rămânem cu câteva lecții învățate

Sunt lecții pe care trebuie să le asimilăm urgent: digitalizare, automatizare, eficientizare, flexibilitate și obsesia față de client. Și, nu în cele din urmă, implicare și solidaritate, față de oamenii cu care lucrăm.

Pentru clienții, partenerii noștri, pe toate liniile de business AROBS, indiferent că este vorba de software services pentru parteneri externi sau aplicațiile pentru diverse industrii din România, am oferit flexibilitate, client service avansat, module noi special create pentru perioada aceasta.

Am instalat în continuare servicii de management de flotă pentru companii care au avut parte de o explozie de activitate – firme de curierat și nu numai, mă refer aici la ambele produse de management de flotă deținute de AROBS care sunt prezente pe piața de România: TrackGPS și SASFleet-alarma.ro. Primii clienți la care ne-am gândit au fost Serviciile județene de ambulanță, care folosesc produsul nostru vedetă de management de flotă – TrackGPS. Am oferit acest serviciu gratis pe întreaga perioadă a stării de urgență pentru peste 1400 de ambulanțe publice.

De exemplu, colegii care lucrează pe suita de produse Optimall vor să implementeze o soluție de CRM, cu care să poată fi eficientizată activitatea companiilor din mai multe industrii, nu doar FMCG, depozite, curierat, etc. Construim integrări care să coordoneze stocurile în magazine online cu stocurile fizice – o altă soluție care este foarte importantă pentru retailul de acum. Ne-am gândit să sprijinim partenerii noștri și mai mult, de exemplu soluțiile Optimall vor fi fără investiții inițiale, cu abonamente lunare. Dezvoltăm în mod continuu și sistemul de plăți MPOS, în parteneriat cu BT, pentru firmele de transport persoane- taximetrie și firme de curierat.

Un alt exemplu este produsul TrueHR , care a fost updatat special pentru peioada prin care trecem și care permite managementul resurselor umane fără sincope în perioada de remote work from home. Toate produsele software AROBS, destinate pieței românești, constituie, de fapt, un sistem integrat de digitalizare, optimizare și flexibilizare a afacerilor.

Până una alta, nu putem face business fără oameni, fără comunitate

Situația în care am fost puși cu toții ne-a făcut să realizăm, foarte repede, sau să ne reamintim, de faptul că existam într-un ecosistem social și de business. Am fost mereu interconectați, ca și companie, ca și comunitate sau micro-cultură, cu tot ceea ce era în jurul nostru: clienți, universități, parteneri, inițiatori ai proiectelor sociale, sportive, culturale, comunitatea.

Ecosistemul social local este acum hiper-conectat de cel de business (pentru că, până una alta, nu putem face business fără oameni și fără comunitate) la un nivel mult mai accentuat ca înainte.

Așa că am luat decizii care să vină în sprijinul colegilor din AROBS, al comunităților din care facem parte și al clienții noștri.

Pentru siguranța colegilor, am instituit procedura de remote work (care este încă în vigoare), o rețea de sprijin la care pot apela oricând, am asigurat măști și dezinfectanți pentru toți colegii, echipament special de protecție pentru o parte dintre ei, cei care aveau contact cu clienții față în față.

Pentru siguranța comunităților din care facem parte, am luat decizia (am înțeles că acest gen de inițiativă este rar întâlnită) să comandam direct din China, pe canalele noastre deja testate, de achiziții, echipamente medicale : 50.000 măști FFP2, 5000 combinezoane și 50 aparate non-invazive pentru respirație asistată.

Am avut dificultăți reale cu livrarea produselor din China, multe dintre ele iîncă nu au ajuns, iar combinezoanele menționate, mai ales, au o situație extrem de incertă.

Echipamentele medicale pe acre am reușit să le aducem la Cluj au fost distribuite spitalelor și unităților de intervenție din județele unde avem birouri: Cluj, Mureș, Maramureș, Arad, Suceava, Iași. Toate aceste acțiuni sunt implementate exclusiv de către și cu colegi din AROBS și asumate financiar, în totalitate, de noi.

În concluzie, o combinație echilibrată de atenție față de comunitate, față de ecosistemul în care funcționăm, și accelerarea digitalizării ar fi o rețetă pe care o propun oricărei afaceri pentru a ieși cu lecțiile învățate din situația dificilă curentă și din oricare alte încercări care vor mai apărea.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *