Interviuri

Vrem sa readucem Bergenbier pe crestere

21 iun. 2012 4 min

Vrem sa readucem Bergenbier pe crestere

Reading Time: 4 minute

<p> <strong>Desi anul trecut Bergenbier nu a crescut in cota de piata, 2012 a inceput mai optimist decat in 2011. Startul bun din prezent se datoreaza in mare parte lansarilor si investitiilor facute in promovarea noii platforme de brand si a noilor sortimente de bere lansate. </strong></p> <p>  </p> <p> Molson Coors a achizitionat StarBev, detinut de fondul de investitii CVC, contra sumei de 2,6 miliarde de euro. Achizitia se incadreaza in strategia Molson Coors de extindere catre pietele cu potential de crestere, cum este Europa Centrala si de Est, una dintre cele mai atractive piete ale berii avand in vedere potentialul de revenire pe masura ce regiunea se intoarce la ratele de crestere din perioada de dinainte de criza. Despre impactul acestei tranzactii, dar si despre planurile de dezvoltare pe plan local ale Bergenbier, parte a StarBev, am discutat cu Jens Hoesel, presedinte al Bergenbier SA.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a evoluat afacerea Bergenbier din mai anul trecut, cand ati preluat conducerea companiei?</strong></p> <p> Intotdeauna exista un mix de factori care influenteaza performantele unei companii sau ale unui brand. Anul trecut piata berii a fost una foarte volatila, cu suisuri si coborasuri de la o luna la alta. Per ansamblu, dupa cum reiese din datele Institutului National de Statistica, in medie, piata s-a mentinut la un nivel constant, desi de la o luna la alta au existat unele fluctuatii. Aceasta situatie este cauzata de faptul ca multe lucruri sunt impredictibile, pe de o parte din cauza vremii, pe de alta parte din cauza faptului ca mediul de afaceri este unul foarte competitiv si ofensiv, toata lumea vrea sa castige cat mai multa cota de piata. In plus, situatia economica nu este una tocmai propice, cu criza din zona euro si tot ceea ce se intampla in lume. Toate acestea au impact si asupra economiei romanesti. In astfel de conditii, intr-o perioada de incertitudine economica, compania Bergenbier nu a crescut in cota de piata anul trecut. Insa ne-am invatat lectia, am analizat ce a mers bine si ce nu a mers in ultimii ani, de aceea ne-am intensificat activitatea pe zona de inovatie deoarece suntem convinsi ca inovatia este unul din pilonii strategici care vor revitaliza piata berii. De asemenea, ne-am dat seama ca trebuie sa ne concentram mai mult pe Bergenbier, brandul principal din portofoliul nostru, care are un mare grad de notorietate si care se bucura de o puternica platforma prin Ziua Barbatului, eveniment care anul acesta a strans peste 20.000 de participanti. Vrand sa consolidam acest brand, anul acesta am relansat Bergenbier cu noi ambalaje care comunica in mod coerent si unitar simbolurile atat de bine cunoscute ale berii barbatilor.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ati ramas la culoarea galben pentru Bergenbier. In toate aceste relansari de care ati amintit nu s-a mai pus problema schimbarii culorii?</strong></p> <p> Da, am ramas la galben. Trecerea la rosu a fost o decizie gresita in urma cu doi ani si jumatate. Ne-am dat seama ca nu ne ajuta si in plus altera felul in care consumatorii ne percepeau. Ne-am intensificat si activitatile de promovare online, brandul Bergenbier s-a deschis catre social media, am facut mai multe reclame pentru TV, avem ambalaje noi, o noua platforma de brand si noi activari. Am facut intr-o jumatate de an ce alte branduri fac in patru – cinci ani.</p> <p>  </p> <p> <strong>Nu a fost prea mult sa concentrati intr-o jumatate de an atat de multe lucruri?</strong></p> <p> Piata berii este una foarte competitiva, ca sa te diferentiezi trebuie sa fii foarte activ. Chiar daca anul trecut brandul nu a avut atat de mult succes, noi credem in potentialul acestuia, de aceea suntem hotarati sa-l readucem pe crestere. Am investit in noi ambalaje si in campanii, iar rezultatele se vad deja. Am avut un start bun anul acesta. Nu pot face publice cifrele de vanzari, insa va pot spune ca inceputul acestui an a fost mai bun decat anul trecut.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce schimbari vor interveni in urma achizitiei StarBev de catre Molson Coors?</strong></p> <p> Am fost detinuti de fondul de investitii CVC, era deci doar o problema de timp pana sa fim vanduti. Au fost interesate sa ne preia mai multe companii, printre care si Molson Coors, o companie internationala, cu traditie pe piata berii, cu operatiuni in SUA, Canada, Marea Britanie si in multe alte tari, dar care nu avea nicio prezenta in Europa Centrala si de Est. Rezultatele bune pe care StarBev le-a inregistrat in regiune, in toate tarile unde compania este prezenta, au contat enorm in luarea acestei decizii de catre Molson Coors.</p> <p>  </p> <p> <strong>Veti lansa pe piata romaneasca branduri din portofoliul Molson Coors?</strong></p> <p> Este prea devreme sa facem o astfel de declaratie. Noi avem un portofoliu complex care acopera bine toate segmentele pietei. Si Molson are un portofoliu diversificat de branduri mari peste tot in lume. Nu excludem posibilitatea de a lansa un brand de-al lor, dar deocamdata este prea devreme sa facem astfel de declaratii.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este in opinia dvs. Specificul pietei de bere din Romania? </strong></p> <p> <strong>E</strong>ste o piata foarte competitiva, aproape toti marii producatori de bere sunt prezenti, majoritatea marcilor sunt nationale, peste 90% din Berea consumata aici este produsa local. Este o piata foarte dinamica, foarte ofensiva in privinta preturilor si a promotiilor. O particularitate este ca o cota mare din piata este acoperita de Berea vanduta la PET (50% din volumul total), iar procentul acesta este in crestere.</p> <p>  </p> <p> <strong>Avem asadar o piata sensibila la fluctuatiile de pret si orientata spre promotii. Sunt trasaturile unei piete mature? Pietele occidentale par mai orientate spre calitate si experientele oferite consumatorilor.</strong></p> <p> Fiecare piata are propriile caracteristici, in functie de preferintele consumatorilor. In Europa de Vest, consumul de bere este in declin de ceva ani buni. In Romania, piata a crescut foarte repede. A scazut din cauza crizei, acum s-a mai stabilizat si credem ca pe termen mediu si lung va reveni pe crestere.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ati lansat Bergenbier Fresh. Cat de dezvoltat este segmentul berilor cu arome?</strong></p> <p> Berarii au inceput sa investeasca din ce in ce mai mult in noile sortimente de bere, cele cu arome. In Europa de Est aceasta nisa a patruns mai tarziu, insa este un segment in crestere. In ultimii ani a crescut foarte repede in multe tari din regiune, deci ar fi ciudat ca lucrul acesta sa nu se intample si in Romania.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: