Branded Content Marketing: trei lucruri de care să ții cont

Crezi că brandul tău poate trece ”the logo test”? E unul dintre primele lucruri la care ar fi util să te gândești când vrei să începi o strategie de content marketing.

de Diana Șerban

Content Marketing Institute a publicat recent un articol despre ”the logo test” care te poate ajuta să evaluezi ce impact are conținutul pe care îl publici despre brandul tău. Ce presupune testul? Pune într-un document word articole pe care le-ai scris pentru brandul tău alături de alte articole scrise de competiție și îndepărtează toate elementele de branding din document (cum ar fi logo-ul). Dacă textele tale nu au o voce distinctă, un ton diferit, încât să existe o diferență clară între brandul tău și competiție, înseamnă că obiectivul textului nu a fost atins.

Ai 135 de minute / zi… pentru a comunica

Pentru că mediul digital este foarte încărcat de informații este foarte greu ca un articol care nu exprimă personalitatea brandului să producă efectele dorite, în plus este esențial ca articolul să fie scris clar și să conțină informații folositoare pentru audiență. Iar ingredientul secret care poate face un text banal să strălucească este tocmai vocea puternică a brandului. Indiferent cât de mare este compania cele mai bune strategii de conținut sunt cele care reflectă personalitatea unică a brandului și care determină clienții și chiar prospecții unei companii să devină atașați de brandul respectiv.

Medium.com scria că în 2018 o persoană petrece 135 de minute pe zi în mediul online, iar în acest timp poate citi între 200 și 250 de cuvinte / minut. Timpul optim de citire a unui articol este de 7 minute ceea ce înseamnă că în cele 135 de minute pe care le petrece zilnic online o persoană poate citi până la 19 articole / zi. În plus pentru a lua o decizie de cumpărare avem nevoie să citim până la 10 articole diferite despre brandul respectiv.

Informează, distrează și interacționează

Branded content presupune ca ceea ce ai scris să aibă funcție de informare și de divertisment și în același timp să aducă valoare pentru persoana care citește și să genereze interacțiune cu brandul. Acum, în contextul în care informația circulă foarte repede în social media genul acesta de conținut se poate răspândi cu viteza luminii față de un mesaj de marketing standard.

Cum dai viață conținutului

Când vorbim de branded content este util să știm că genul acesta de conținut trebuie să aibă rădăcini foarte adânci în identitatea brandului. Dacă un text nu poate să treacă ”the logo test” înseamnă că va fi doar un alt spam ignorat în ziua respectivă. Ca să faci acel conținut să se diferențieze trebuie să scoți la iveală identitatea brandului tău urmând, pentru început, cei trei pași de mai jos:

Misiune, viziune, valori… e util să fie prezente în comunicarea de brand

Cu siguranță brandul pe care îl reprezinți are deja o identitate în materie de viziune, misiune și valori care este nevoie să se reflecte în conținutul pe care tu îl creezi.

Este important să îți aliniezi misiunea cu nevoile consumatorilor tăi. Practic fiecare text pe care îl creezi ar trebui să reflecte perspectiva unică și expertiza companiei cu privire la problemele cu care se confruntă consumatorii brandului respectiv.

Vocea unică și specifică a brandului

Succesul unei strategii de content marketing depinde de cât de puternică și distinctă este vocea unui brand. Chiar dacă ți se pare că ai o idee foarte clară cu privire la brand voice ar trebui să te gândești dacă ea este reprezentativă și pentru persoanele din conducerea companiei respective sau mai bine zis dacă acestea comunică în acord cu brand voice-ul companiei pentru că nimic nu derutează mai mult consumatorii decât mesajele comunicate pe tonuri diferite.

Multe companii, mai ales din zona B2B doresc să găsească un echilibru între profesionalism și accesibilitate în comunicare. Vor să vorbească pe limba consumatorilor și să ofere și detalii tehnice în același timp. Însă calea sigură ar fi să oferi informații într-un stil clar și concis și să eviți pe cât posibil exprimări prea tehnice.

Valoarea oferită consumatorilor, clar definită

Branded content este util nu doar pentru a determina potențialii clienți să cumpere ci și pentru a le reaminti celor deja existenți care este valoarea pe care brandul le-o oferă. Cele mai cunoscute tactici în acest sens sunt studiile de caz sau white papers, tutoriale care oferă valoare maximă consumatorilor pe care deja îi ai. Ideea este să reușești să muți focusul conținutului de pe simpla idee de tranzacționare înspre un tip de relație care are consumatorul în centru și care îi oferă valoare reală atunci când citește textul respectiv.

De exemplu, în loc să publici un text despre noile produse mai bine scrii un material despre cum pot fi folosite acestea pentru a rezolva diferite probleme cu care ne confruntăm în fiecare zi. Genul acesta de conținut este cel care crește valoarea brandului în ochii consumatorului și îl determină să rămână alături de brandul tău pentru mai mult timp.

Content marketingul rămâne una dintre cele mai utilizate strategii de marketing în campaniile B2B și în continuare importanța lui crește din ce în ce mai mult. Potrivit HubSpot specialiștii în marketing B2B alocă aproximativ 28% din bugetul total de marketing pentru content marketing. Dar înainte să începi o astfel de strategie asigură-te că ai un conținut aliniat cu viziunea, misiunea și valoarea pe care o oferă brandul respectiv. Asta pentru ca investiția pe care o faci să fie rentabilă.

 

Diana Șerban este Specialist în Științele Comunicării și fondator D-COMMUNICATIONS.