Premii de 100.000 de euro pentru antreprenori la Startarium PitchDay

Sonia Micu, fondatoarea NALU

NALU a câștigat locul 1 și premiul cel mare de 70.000 de euro în cadrul celei de-a doua ediții Startarium PitchDay, din 130 de startup-uri înscrise, dintre care 70 au ajuns în semifinașă și 10 s-au calificat în finală.

NALU este un brand românesc lansat în iulie 2016, care produce lenjerie contemporană pe care o vinde deja în 8 țări, inclusiv în SUA. Toate piesele sunt produse local, la o fabrică din Cluj, iar accentul este pus pe calitatea materialului și pe design-ul minimalist. Sonia Micu, fondatoarea NALU, a declarat că va investi premiul în extinderea echipei și a producției.

Locul 2 a adus 20.000 de euro pentru LifeBox, un serviciu de food-delivery care oferă clienților mesele necesare unei zile întregi. Fondatorii au participat la competiție motivați de dorința de se extinde în alte 7 orașe, de a lansa meniul pentru copii și de a se putea implica în reciclarea cutiilor folosite.

Stația de Joacă, a obținut locul 3 și 10.000 de euro, participând a doua oară la Startarium PitchDay. Stația de joacă este cea mai versatilă piesa de mobilier pentru copii mici, putând să se transforme în câteva secunde și fără ajutorul oricărui fel de chei în turn de învățare, scaun înalt balansoar, scaun și masa, tabla de scris etc.

“Mă bucur că avem a doua ediție de Startarium PitchDay, care marchează și un an de Startarium. Am făcut progrese mari anul acesta, se vede și din calitatea și cantitatea afacerilor care s-au înscris în competiție, dar și din numărul de participanți și din numărul celor care participă pentru prima oară”, a declarat Cătălin Vasile, Head of Retail Sales Management ING România. Evenimentul face parte din Startarium, cea mai complexă platformă online pentru susținerea și educarea antreprenorilor și startup-urilor, lansată în 2016 de Impact Hub și ING. Conținutul este structurat în mai multe module funcționale – instrumente de business, cursuri online, interviuri cu antreprenori români, platformă de crowdfunding, mentorat, networking și pitching.

Ceilalți 7 finaliști au fost ATLAS (o platformă de tip marketplace pentru servicii de psihoterapie, parenting, coaching, dezvoltare personală, mindfulness și consiliere nutrițională), Bodyshape Transformation Centre (îmbină principiile de fitness, dezvoltare personală și alimentație), CargoPlanning (platformă online colaborativă de tipul SaaS dedicată organizarii și planificării transportului de marfă),  Connected Medical Devices (dispozitive de asistență conectate prin IoT și servicii medicale profesionale pentru pacienții care suferă de Alzheimer), iOla (senzori și servicii pentru Agricultura Inteligentă, Smart City și Smart Home), Romanian Textile Design (prima companie românească de design de pattern-uri și producție de materiale textile cu valoare adaugată mare) și Ubikubi (o colecție de obiecte create de designeri români, produse în România cu tehnologie proprie și, în principal, cu materiale locale).

Criteriile de care s-a ținut cont atât în semifinală, cât și în finală, includ: potențialul de creștere, problema pe care o adresează, competiția, piața pe care își desfășoară activitatea, experiența membrilor echipei, calitatea prezentării.

“Startarium PitchDay este evenimentul de referință al platformei Startarium. Deși desfășurăm multe activități pe parcursul întregului an, această conferință și competiția de pitch-uri reprezintă cea mai complexă experiență offlline pe care o oferim antreprenorilor”, a declarat Oana Craioveanu, cofondator și CEO Impact Hub Bucharest.

Pe scena Startarium PitchDay au urcat, pe parcursul zilei, speakeri internaționali care au abordat teme precum inovația și soluții pentru succes în antreprenoriat. Costas Papaikonomou (cofondator Happen Innovation Agency), Ignacio Juliá Vilar (Chief Innovation Officer ING Group) și Steven D’Souza (Director Deeper Learning Ttd.) au adus o perspectivă globală asupra acestui mediu și au prezentat direcții de acțiune actuale și aplicabile.