Marketing Stiri

Mobilul bate desktopul

11 dec. 2015 3 min

Mobilul bate desktopul

Reading Time: 3 minute

Consumul global de publicitate pe dispozitivele mobile il va depasi pe cel de pe desktop in 2018, atingand o cota de 50,2% din totalul publicitatii pe internet, se arata in raportul Advertising Expenditure Forecasts.

Publicitatea pe dispozitivele mobile va atinge 114 miliarde de dolari in 2018, in crestere fata de 2015 (50 miliarde de dolari), depasind toate celelalte medii, cu exceptia TV-ului (care va totaliza 215 miliarde de dolari, de la 206 miliarde de dolari in 2015).

Publicitatea mobila este responsabila pentru aproape intreaga crestere a consumului global de publicitate si se estimeaza ca va creste cu o rata de 32% pe an intre 2015 si 2018.

De asemenea, expertii Zenith estimeaza ca publicitatea pe desktop va atinge un varf de 114 miliarde de dolari in 2017, inainte de a intra intr-o usoara scadere pana la 113 miliarde de dolari in 2018, pe masura ce consumul de publicitate va migra catre mobil.

Publicitatea de tip programmatic va detine 60% din display-ul digital in 2016

Pentru prima data, in 2015, programmatic-ul va reprezenta mai mult de jumatate din publicitatea de tip display (53%), iar cota sa va creste pana la 60% în 2016, potrivit raportului ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts. Programmatic-ul a reusit in doar cativa ani sa domine valoric piata digitala de display, in anul 2012 avand o cota de doar 12%, evoluand la o rata medie de 100 % pe an.

Pe masura ce isi extinde aceasta pozitie dominanta pe piata digitala de display, cresterea sa este incetinita, dar este asteptat un avans de 34% in 2016 si de 26% in 2017, moment la care doua treimi din display-ul global vor fi de tip programmatic.

Internetul va depasi televiziunea in 2018

Televiziunea este in prezent mediul dominant de publicitate, cu o pondere de 38% din consumul total in 2015. Cu toate acestea, se asteapta ca in 2018 internetul sa depaseasca televiziunea pentru a deveni cel mai mare mediu de publicitate. Privind piata de publicitate in ansamblu, se observa ca TV-ul a atins nivelul maxim in 2012, cu o cota de 39, 7%, este estimata pentru 2015 o cota de 37,7% si este de asteptat sa scada la 34,8% pana in 2018.

In Romania, televiziunea ramane dominanta cu o cota de piata de 63% din consumul total din 2015 si specialistii Zenith Romania estimeaza ca va scadea usor pana la 62% in 2018. Internetul este mediul cu cea mai spectaculoasa crestere anuala, avand anul acesta o pondere de 16% si potential sa ajunga la 20% in 2018.

Editiile digitale vor ajuta publisherii de reviste la cresterea veniturilor totale de publicitate din 2016 cu 2%

Publicitatea din reviste este in declin in intreaga lume. In Statele Unite se prognozeaza ca va scadea cu 1,8% in 2016, insa se estimeaza in acelasi timp ca revistele vor obtine 20% din venituri din edițiile digitale, venituri care inregistreaza o crestere rapida.

Evenimentele din 2016 vor ridica consumul de publicitate cu 6,1 miliarde de dolari

Din 2011, piata de publicitate mondiala a fost stabila, in crestere cu aproximativ 4% -5% pe an, si este de asteptat ca stabilitatea sa se mentina pana in 2018. 2016 va fi un an destul de puternic, cu o crestere de 4,7% in consumul global, de la 3,9% in 2015. 

2016 este anul in care consumul de publicitate va fi amplificat de alegerile prezidentiale din SUA, Jocurile Olimpice de vara si campionatul de fotbal UEFA din Europa.

UEFA Euro 2016 va impulsiona cheltuielile de publicitate cu 0,9 miliarde de dolari,  concentrati pe TV si outdoor, in special in Europa, dar si in America Latina si Asia Pacific.

India, Indonezia si Filipine: zone cheie pentru cresterea consumului

Cresterea consumului de publicitate este incetinita in trei dintre cele patru piete BRIC, piete care au fost responsabile pentru o mare parte a avansului din ultimul deceniu. Brazilia si Rusia sunt acum in recesiune, iar China incetineste. Cu toate astea, Rusia si China vor continua sa se situeze peste ritmul de crestere a consumului la nivel mondial.

A patra piata BRIC – India – continua sa parcurga o crestere rapida la scara larga, devenind un punct cheie al cresterii consumului de publicitate, impreuna cu Indonezia si Filipine.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: