Abilitatile strategice primeaza in fata celor de networking

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Raluca Zamfir_6048-05

Raluca Zamfir / Foto: Vali Mirea

Raluca Zamfir, Managing Partner, Ran Events Communication

Varsta: 38 de ani

Experienta in comunicare: 15 ani

Studii: Facultatea de Management, Academia de Studii Economice

Conduce Ran Events Communication, agentie pe care o detine si a fondat-o impreuna cu Catalin Zamfir in urma cu trei ani. Anterior acestui demers antreprenorial, Raluca a lucrat la BRD, The Group si Golin. Printre clientii agentiei se numara: Pandora, Forum Film, Cinema City, Starbucks, Avincis Winery, Recolamp, Stefanel, Ermanno Scervino, Roche Bobois, Il Passo, Tamaris, Venchi, Mica Elvetie, Gargantua, Eco Rom Ambalaje, Pinner Test, DressBox, Pronovias, Felicitaro, Tudor Tailor, PUKKA Food, Createur5D’emotions, La Martina.

Provocarea: Ce mai mare provocare este sa pastrezi clientii si sa te dezvolti sanatos. Este foarte important sa intelegi industria in care clientul tau activeaza. Si sa fii proactiv si corect. Noi nu promitem ce nu putem face, nu promitem lucruri care depind de munca si de decizia altora, nu promitem ca vom genera vanzari si nici ca vor avea coperta asigurata. Nu flatam si nu incercam sa “coafam“ realitatea pentru a-i face pe plac clientului. Pentru clienti conteaza rezultatele, expertiza, seriozitatea, proactivitatea, viteza de reactie, implicarea si creativitatea pragmatica.

Transformarea: Schimbarile industriei de relatii publice din ultimii ani sunt legate de mai multi parametri. Cresterea accesului la internet, dezvoltarea jurnalismului social si a retelelor de socializare sunt cei mai importanti factori care au schimbat aceasta industrie. 

De ce are nevoie un om de PR? Abilitatile strategice primeaza in fata celor de networking in construirea unei cariere in PR. Cultura generala, capacitatea de analiza, creativitatea, interactiunea sociala, capacitatea de adaptare sunt esentiale pentru omul de PR.