fbpx
Interviuri MarComm Marketing

Aleksandras Česnavičius: PRO TV și-a menținut poziția de lider și asta mă aștept să se întâmple și în anii care vor urma5 min

30/09/2020 3 min read

Aleksandras Česnavičius: PRO TV și-a menținut poziția de lider și asta mă aștept să se întâmple și în anii care vor urma5 min

Reading Time: 3 minute

PRO TV, care anul acesta împlinește 25 de ani pe piața românească, a intrat de la începutul lunii septembrie pe noua grilă. Ce spune Aleksandras Česnavičius, CEO-ul PRO TV despre noua grilă și cum a fost nevoit să-și adapteze, din mers și foarte rapid, businessul la noile condiții din piață generate de pandemie.

Cum v-a afectat pandemia businessul?

Izbucnirea pandemiei a avut efecte pe mai multe niveluri ale businessului nostru – de la grija pentru siguranța colegilor noștri la nevoia de a opri filmări sau de a face unele schimbări în grila de programe. Încă din primele săptămâni ne-am axat pe aspectele ce țin de buna funcționare a businessului, iar echipele s-au adaptat astfel încât să putem oferi programe bune pe parcursul verii și o grilă de toamnă puternică.

Ați oprit sau amânat filmările pentru o parte din producțiile locale. Care este situația acum? Ați revenit la parametri normali de funcționare?

Într-adevăr a fost nevoie să oprim unele lmări și castiguri, dar ne-am reluat activitaea imediat ce contextul ne-a permis acest lucru. Am reușit să ne organizăm în câteva zile și să reluăm filmările pentru Masked Singer, Las Fierbinți și Vlad. Am luat măsuri de precauție stricte, ce au însemnat inclusiv testarea membrilor echipei, modicarea scenariilor și reducerea numărului de persoane pe platourile de lmare. În cazul Vlad, de pildă, am regândit unele scene care se desfășurau în interior și le-am mutat în aer liber. Deși totul pare simplu în teorie, a fost nevoie să activăm o întreagă armată de oameni ca să punem toate aceste măsuri în aplicare.  

Ferma. Orășeni vs Săteni a avut, de asemenea, nevoie de o reorganizare a planurilor, iar modelul implementat de noi este acum folosit și de ceilalți colegi de la televiziunile din CME.

În câteva luni de la izbunirea pandemiei, nu numai că am reușit să implementăm un sistem solid cu măsuri de protecție, dar am și lansat grila de toamnă, care este una foarte echilibrată, cu un balans bun între producțiile locale și formatele internaționale.

Care credeți că va fi impactul în ceea ce privește încasările din publicitate, pe termen scurt și mediu?

Până acum, 2020 este unul dintre cei mai grei ani atât pentru instituțiile de media, cât și pentru orice business din lume. În această perioadă fiecare companie a trebuit să se adapteze extrem de rapid acestei noi realități. Am văzut cum anumite companii și-au redirecționat business-ul în zona de online și au promovat acest lucru. Am văzut companii care și-au schimbat complet profilul de activitate, companii care au făcut donații substanțiale, care au schimbat felul în care se adresează clienților lor.

În ceea ce privește impactul pe termen scurt, am avut și clienți care au trebuit să-și anuleze promovarea pe TV sau online, ceea ce ne-a afectat dar am reușit să atragem clienți noi, așa că una peste alta, pot spune că vara aceasta a fost bună pentru noi.

Grila de toamnă prezintă un mix de formate deja consacrate și unele noi. De care dintre cele noi, sunteți cel mai entuziasmat?

În general sunt entuziasmat de toate emisiunile noastre. Fie că vorbim de Știri, care sunt în prima linie în fiecare zi, aflând cele mai relevante informații pe care le prezintă de o manieră obiectivă, fie că vorbim de emisiunile din Day Time sau Prime Time. Pe parcursul zilei, de luni până vineri, avem transmisii live atât la ”Vorbește lumea”, cât și pentru ”La Măruță”, ceea ce nu este deloc simplu în perioada asta, iar programele din prime-time reprezintă mixul perfect între producții locale și formate internaționale. Masked Singer România este pariul acestei toamne pentru noi. Este cel mai mare format internațional și suntem curioși să vedem cum îl va recepta publicul român.

Pentru prima dată în zece ani, PRO TV nu are Vocea României în grila de toamnă. Cât de greu a fost să luați această decizie? Când va reveni pe micile ecrane?

Este un mod de a privi lucrurile, cred însă că trebuie să ne vedem și partea pozitivă. În această toamnă, am adus publicului nostru un nou format internațional, care a făcut furori în străinătate. Masked Singer România are toate ingredientele, de la mister, la jocuri de perspicacitate, voci extraordinare, costume – tot ce este nevoie ca să devină o emisiune memorabilă. Renunțarea la Voce a fost singura decizie rațională pe care o puteam lua în contextul acesta dificil pe care-l traversăm cu toții, dar vom evalua situația să vedem cât de fezabil este să o reluăm pe viitor.

Pe parcursul ultimilor ani, Pro TV s-a axat destul de mult pe conținut produs local. Veți continua în această direcție?

Producțiile locale au fost și vor continua să reprezinte una dintre ariile noastre de interes. Am dovedit de-a lungul anilor că avem toate ingredientele necesare pentru a crea povești de succes.  ”Las Fierbinți”, sau mai bine zis, fenomenul social ”Las Fierbinți” este mai actual ca niciodată. Nefiind vorbitor de limba română, îmi este mai greu să rezonez cu toate sublititățile de limbaj și unghiurile de abordare, dar văd reacțiile colegilor mei, văd rezultatele de audiență și sunt convins că mai sunt multe de spus din povestea asta. Continuăm și cu un nou sezon din Vlad. Răzbunarea este mai puternică ca niciodată cu noi personaje interpretate de actori celebri care aduc noi perspective intrigii din serial.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *