Stiri

PwC România: Peste 76% dintre companii nu au reușit să se conformeze cerinței ANAF pentru raportarea SAF-T

18 aug. 2022 2 min

PwC România: Peste 76% dintre companii nu au reușit să se conformeze cerinței ANAF pentru raportarea SAF-T

Reading Time: 2 minute

Raportarea SAF-T, prin care persoanele juridice sunt obligate să transmită electronic către ANAF date fiscale și financiare, a creat dificultăți majorității companiilor, după cum arată mai multe sondaje făcute în rândul mediului de afaceri.

Potrivit unui sondaj al PwC România, 76,5% dintre companii nu au reușit să se conformeze cerinței ANAF. Astfel, instituția a prelungit cu șase luni termenul limită de transmitere a raportării SAF-T de către marii contribuabili.

RegTech-ul românesc Reporting Center a lansat o aplicație la cheie destinată persoanelor juridice, prin care acestea se vor putea conforma obligațiilor, utilizând o singură platformă care extrage datele din orice sistem deja utilizat de companii, le consolidează și transpune în formatul solicitat de ANAF. Inițial folosită de bănci și de IFN-uri pentru transmiterea raportărilor către instituțiile fiscale, soluția software creată de Reporting Center se adresează acum oricărui tip de client, inclusiv FinTech-uri, și poate fi accesată din cloud.

 „Într-o lume ideală în care toate informațiile necesare raportării SAF-T ar fi captate în acelasi ERP, generarea fișierului XML aferent Declarației D406 s-ar putea face din ERP-ul clientului. ANAF solicită acum toate datele despre afacere, iar acestea se regăsesc adesea în mai multe aplicații, unele se află în fișiere întreținute manual de către client, iar unele informații sunt complet noi. Prin urmare, apare necesitatea unei aplicații de raportare care să consolideze aceste informatii înainte de a fi raportate”, declară Elena Unciuleanu, CEO Reporting Center.

Raportarea SAF-T

Din 1 ianuarie 2022 a devenit obligatorie implementarea SAF-T (Standard Audit File for Taxation – Fișierul Standard de Audit pentru Taxe), ca parte a procesului de digitalizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Raportarea SAF-T, care constă în transferul electronic de date contabile și fiscale de la companii către administrația fiscală, a fost dezvoltată de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) ca o metodă unitară de colectare a datelor fiscale și financiare care să prezinte avantaje atât pentru autoritățile fiscale, cât și pentru companiile multinaționale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: