Publicitate Interviuri

Andrea Henao, fondatoarea primei agenții de publicitate sustenabilă

9 aug. 2019 3 min

Andrea Henao, fondatoarea primei agenții de publicitate sustenabilă

Reading Time: 3 minute

Andrea Henao este Managing Director al  360 Agency Berlin și 360 Agency Europe, prima agenție de publicitate din lume care se ocupă exclusiv de promovarea brandurilor sustenabile. Între 17 și 18 octombrie 2019, ea se va afla la Golden Drum, în Portorož, unde va vorbi despre importanța schimbării de paradigmă în industria de publicitate.

Originară din Paris, Andrea Henao are o experiență de 15 ani în publiciate. Și-a început cariera în 2003 la BETC Paris, în creație, apoi a lucrat în media planning și strategie pentru Philips și Nokia la Carat în Londra. S-a ocupat, de asemenea, de coordonarea contului global LG în cadrul Mindshare și apoi de contul global Heinekein în Starcom (Amsterdam), apoi s-a mutat la Mediacom unde a coordonat contul global Volkswagen.  

Sunteți fondatoarea primei agenții de publicitate sustenabilă din lume. Ce înseamnă acest concept și de ce este acesta relevant în ziua de azi?

Advertisingul sustenabil se bazează în primul rând  pe alinierea mesajului la esența brandului nostru: promovăm doar brandurile cu adevărat sustenabile. Cum evaluăm sustenabilitatea? Avem trei criterii: analizăm certificările pe care brandul le are cu referire la dreptul muncii, analizăm impactul pe care-l are asupra mediului și felul în care respectă legislația de mediu din țara în care-și desfășoară activitatea. Ne uităm și la parametrii de responsabilitate socială pe care-i are implementați în cadrul companiei și vedem dacă putem colabora pentru promovarea brandului. Facem o selecție riguroasă a clienților pentru care lucrăm și asta este schimbare radicală paradigmă în industrie.

Nu am putea să vorbim de advertising sustenabil fără să ținem cont de directiva de protecție a datelor personale în mediul digital pentru care milităm activ. Suntem de părere că această reglementare ar trebui să pornească din interiorul industriei și de aceea am luat parte la întâlnirile de lucru organizate de Comisia Europeană pe această temă. De fiecare dată când planificăm o campanie digitală încercăm să nu fim prea intruzivi, evităm unele tehnici de retargetare și ne axăm mai mult pe atragerea de noi clienți.

Credem că industriei de publicitate i s-ar face un mare bine dacă s-ar restabili încrederea dintre consumatori și branduri.

Cum ați pornit 360 Agency?

Încă de dinainte de fondez agenția eram de părere că advertisingul avea nevoie de o schimbare. Industriei îi lipsea transparența și simțeam că venise vremea unei abordări cu totul diferite. Am decis să nu participăm la pitch-uri și să analizăm cu atenție care sunt lanțurile de producție ale clienților, impactul lor asupra mediului și asupra societății înainte să acceptăm orice formă de colaborare. Agenția a pornit în Berlin și s-a extins apoi în Europa – www.360agencyeurope.com.

Ce considerați că este cel mai frustrat acum în industria de publicitate?

Cel mai frustrant este că multe agenții și branduri au vânat decenii la rând premii, neglijând să pună accent pe inovație și noi inițiative.  

Care este tema speech-ului de la Golden Drum?

Trăim vremuri în schimbare, preocuparea față de schimbările climatice este mai mai prezentă ca niciodată. Nu numai că există din ce în cei mai multe dovezi științifice care arată că aveam dreptate să ne facem griji în privința emisiilor de CO2 și a impactului asupra mediului, dar și din ce în ce mai mulți oameni din întreaga lume se alătură inițiativelor de mediu și realizează că este nevoie să acționăm urgent.

Industria de advertising nu poate rămâne impasibilă la această schimbare majoră în comportamentul consumatorilor și a nevoii lor de schimbare. Este din ce în ce mai clar că este nevoie de mai multă transparență în industrie, pe toate nivelurile și la scară largă. De aceea, noi ca agenție ne-am decis să promovăm doar branduri sustenabile.

 

Cea de-a 26-a ediție a Festivalului Internațional Golden Drum va avea loc în Portorož, Slovenia, în perioada 17-18 octombrie 2019, și se desfășoară sub umbrela ”Creativity 4 Change”. Gala de premiere va avea loc vineri, 18 octombrie. 

Pe parcursul a mai mult de două zile, scenele Golden Drum vor găzdui peste 40 de speakeri internaționali care vor discuta despre acțiunile care generează schimbări pozitive în domenii diferite și se vor axa pe publicitatea pentru un viitor mai bun.

Toți speakerii ediției 26 Golden Drum Festival sunt prezentati aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: