Antreprenorii mizeaza pe crestere economica in 2015

Antreprenorii reprezinta principala sursa de noi locuri de munca, un procent de 47% dintre aceştia planificand creşterea numarului de angajati in acest an, se arata in studiul EY Global job creation and youth entrepreneurship survey 2015. Astfel ca increderea antreprenorilor in starea economiei globale este in crestere. La nivel global, tinerii isi doresc in numar mare sa devina antreprenori, 65% vor sa aiba propria afacere.

Creşterea numarului de locuri de munca alimentata de increderea in revenirea economica

Conform studiului, antreprenorii sunt optimisti in privinta directiei economiei, 71% dintre ei avand incredere in evolutia pietei interne, iar 66% in evolutia economiei globale (in crestere de la 46% in studiul din 2014).

Cu toate acestea, exista in mod clar diferente de perceptie. China (95%), India (90%) şi Orientul Mijlociu & Africa de Nord (MENA) (90%) au cea mai mare incredere in economia globala, in timp ce Franta (52%), Australia (51%) şi Japonia (49%) prezinta cel mai mic grad de incredere – raspunsurile reflectand conditiile economice din respectivele zone geografice.

Desi optimisti, antreprenorii sunt constienti de riscurile existente, mentionand modificarea conditiilor pietei in care activeaza ca principala amenintare la adresa afacerilor (31%) şi indicand instabilitatea de la nivel global ca un pericol potential la adresa afacerilor lor.

Procesul de selectie si angajare se extinde la nivel international

Antreprenorii privesc tot mai mult dincolo de granitele tarilor lor pentru angajari. Pietele emergente vor avea cea mai mare crestere de personal, iar cei recrutati din afara pietei interne vor proveni cel mai probabil din MENA (74%), China (68%) şi India (63%).

Tinerii antreprenori sunt mai dispuşi sa angajeze personal din afara tarii fata de intreprinzatorii maturi, 69% dintre cei cu varsta sub 35 de ani aşteptandu-se sa lanseze oferte de munca la nivel global in anul urmator.

Tinerii vor sa devina antreprenori

Multi dintre tineri au ambitii antreprenoriale, 65% dintre ei intentionand sa-şi lanseze o afacere proprie in viitor, 27% dintre ei intentionand sa faca asta imediat, iar 38% dupa ce vor lucra o vreme pentru un angajator. De altfel, un tanar din patru (25%) a inceput deja sa-şi schiteze un plan de afaceri.

Finantarea este cea mai mare bariera

In topul obstacolelor in realizarea propriilor idei de afaceri, tinerii indica lipsa accesului la finantare şi factorii economici negativi (cu un procent de 43% dintre respondenti). Alte bariere sunt concurenta (25%) şi lipsa de incredere in sine (25%). Tinerii romani indica in studiul realizat la nivelul Romaniei in 2014 lipsa capitalului de inceput, teama de esec si situatia economica incerta ca top 3 obstacole pentru a incepe propria afacere.