Analize Management

Apply Conference 2021: Soluții aplicate pentru noua realitate în HR

19 feb. 2021 3 min

Apply Conference 2021: Soluții aplicate pentru noua realitate în HR

Reading Time: 3 minute

Ultimul an a fost plin de provocări pentru oamenii de resurse umane, nevoiți să regândească rapid procesul de lucru și să reconfigureze totul pornind de la noua realitate a lucrului de acasă sau în sistem hibrid.

Provocările acestei perioade pentru industria de HR și pentru antreprenori au fost analizate la a treia ediție Apply Conference, eveniment organizat de Biz în parteneriat cu Asociația V3.

Remote work, motivare și meritocrație

Speakerii Apply Conference au analizat felul în care a fost regândită comunicarea și motivarea de la distanță a echipelor demotivate și stresate, dar și modalitățile prin care liderii de business și antreprenorii pot fructifica avantajele noii realități.

Madalina Uceanu Apply 2021 Vali Mirea
Mădălina Uceanu, Managing Partner CareerAdvisor

Dacă până acum se vorbea în zona de resurse umane mai ales despre people management, time management, leadership, 2020 a fost anul în care am vorbit în primul rând de self management. Lucratul de acasă a presupus un nivel de adaptare pentru care mulți dintre noi nu eram pregătiți, deși teoretic ne doream foarte mult să lucrăm de acasă„, spune Mădălina Uceanu, Managing Partner CareerAdvisor.

Aceasta a adăugat că, în noile condiții, accentul s-a mutat în sfârșit mai mult către zona de meritocrație, pentru că nu mai avem cum să vedem ce face celălalt decât concret, în rezultate. „Nu mai contează cât pare că facem, ci mai degrabă cât facem concret și cu rezultate vizibile”, a spus Mădălina Uceanu.

Ce a însemnat mutarea recrutării online

După o perioadă scurtă, în lockdown, în care procesele de recrutare au fost stopate, organizațiile au revenit la o oarecare normalitate, fiindcă businessurile trebuiau să funcționeze în continuare.

Doar că, spune Mădălina Uceanu, recrutarea strict online este diferită de cea realizată prin interviuri față în față. Stând acasă, e mult mai simplu să participi la un interviu, așa că a crescut numărul aplicațiilor pentru un job. A contat, desigur, și instabilitatea și incapacitatea de a previziona evoluția la actualul loc de muncă.

Bogdan Badea Apply 2021 Vali Mirea
Bogdan Badea, CEO eJobs România

Tendința este confirmată de cifrele prezentate la Apply Conference de Bogdan Badea, CEO eJobs România: platforma de recrutare online a înregistrat în 2020 un record de aplicări în ultimii 20 de ani, de 12,3 milioane, față de 9,4 milioane în 2019.

Trendul continuă și în 2021, numai în ianuarie fiind 1,3 milioane de aplicări. Dacă ritmul se va păstra, este posibil să se ajungă la 14-15 milioane de aplicări.

„O surpriză frumoasă a pandemiei a fost grupa de vârstă 18-24 de ani, care nu era atât de activă. Era de obicei pe locul 4, acum se menține pe locul 2, cu peste 500.000 de aplicări pe lună”, a arătat Bogdan Badea.

Cine câștigă și cine pierde în noua realitate

Dinamica de pe piața de HR din ultimul an a produs schimbări importante în raportul de forțe de pe piața muncii.

Deși este mult mai simplu pentru candidați să participe la interviuri de acasă, aceștia analizează mai atent detaliile postului oferit, ceea ce a dus la scăderea numărului de oferte acceptate.

Câștigătorii pandemiei

  • Reconversia profesională – era pentru mulți un subiect tabu în România, dar 2020 ne-a arătat că vei face reconversia dacă nu vei mai avea oportunități în domeniul în care ai experiență.
  • Remote work – companiile care au oferit angajaților rapid posibilitatea angajaților de a lucra de la distanță au fost cele mai căutate
  • Corporațiile – românii au căutat locuri de muncă stabile și au evitat să se ducă spre zona de startup-uri și antreprenoriat
  • Zona de specialiști și manageri

Pierzătorii pandemiei

  • Antreprenorii și startup-urile – atrag tot mai greu candidați, fiindcă românii consideră joburile în aceste companii ca fiind mai riscante decât în corporații; antreprenorii trebuie să depună eforturi mai mari pentru a atrage candidați
  • Angajatorii care nu au comunicat prea bine
  • Angajatorii care oferă joburi în străinătate – în 2019, din 10 milioane de aplicări pe eJobs, 2 milioane erau aplicări la joburi în străinătate; în 2022, din 12 milioane de aplicări, doar 2% au fost pentru joburi în străinătate
  • Angajații entry level și blue collar
  • Candidații cu abilități digitale scăzute

Întreaga înregistrare a evenimentului este disponibilă mai jos:

Partenerii Apply Conference 2021 sunt UniCredit Bank, Caroli Foods, Siviero Maria, Asociația V3 și CareerAdvisor.

Biz, prima revistă de business din România, promovează de peste 21 de ani cele mai importante tendințe din zona de antreprenoriat, business și management.

Asociația V3 are ca activități principale încurajarea, stimularea și dezvoltarea spiritului antreprenorial în principal în rândul tinerilor, inovarea educației și a sistemului de învățământ prin proiecte și programe locale, inițierea și participarea la programe internaționale care aduc beneficii antreprenorilor din România. De asemenea, Asociația V3 promovează inovația ca factor diferențiator în antreprenoriat și business, realizând numeroase proiecte și evenimente în domeniu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: